GRIP 3 (1-aprilgrap met nepmijn) Westersingel - Leeuwarden 01-04-2012

Auteur Topic: GRIP 3 (1-aprilgrap met nepmijn) Westersingel - Leeuwarden 01-04-2012  (gelezen 37978 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Mensen met bivakmutsen en nepvuurwapens, voor vrijgezellenfeestjes etc, die vind ik veel kwalijker.
Want? Is dat niet goed verzonnen dan?


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Want? Is dat niet goed verzonnen dan?

Nee, dat is keiharde realiteit, overvallen met zware vuurwapens etc.

Een zeemijn in het haventje van Leeuwarden, op 1 april...? Nogmaals: Vind ik.


muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Nee, dat is keiharde realiteit, overvallen met zware vuurwapens etc.

Een zeemijn in het haventje van Leeuwarden, op 1 april...? Nogmaals: Vind ik.

Whahahahahahahah 098uo
Helemaal mee eens (vind ik)


sylvester1986

  • Gast
@ muistroom, geweldig hoeveel plezier dit geeft aan jou. ::)
Is het alleen deze nepmijn of ook het nep bompakketje in Lochem of nep explosieven in het algemeen?  Ik ben wel nieuwsgierig.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Ik kan me best voorstellen dat iemand zo'n grap uithaalt. Leuk verzonnen, leuk uitgevoerd, al is het dan misschien wat naïef dat diegene de gevolgen niet kon/wilde overzien.

Wat ik me dan niet kan voorstellen, is dat je als grappenmaker niet op een gegeven moment aan de bel trekt bij de hulpdiensten om te melden dat het jouw grap betreft. Doe je dat tijdig, dan lachen ze waarschijnlijk hartelijk mee of krijg je hooguit een vermanend gesprek. Een gezien de duur van dit incident, heeft de grappenmaker ruim de tijd gehad om het te melden.

Het niet melden gaat mij dan wel te ver, zeker als daar een hele commandostructuur voor moet worden opgetuigd, bijzondere diensten worden opgetrommeld en men bijna op het punt staat om te evacueren. Vergis je niet in de impact die dat met zich meebrengt. Als het circus eenmaal draait ben je te laat. Nee, stuur dan die rekening maar door wat mij betreft...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Joh normaal zitten er weken voorbeiding in een realisitische oefening. Nu krijgen ze er één gratis aangeboden.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Joh normaal zitten er weken voorbeiding in een realisitische oefening. Nu krijgen ze er één gratis aangeboden.

Ja, misschien is het zelfs wel kostenbesparend als je het zo bekijkt.  098uo

Goed evalueren en gemaakte kosten declareren onder opleiden en oefenen.  ;)


Dimeg

  • Brandweervrijwilliger
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
Nee, dat is keiharde realiteit, overvallen met zware vuurwapens etc.

Een zeemijn in het haventje van Leeuwarden, op 1 april...? Nogmaals: Vind ik.

toch was ik er niet graag naar toe gezwommen om even te laten zien dat het een nepperd was :p


HBm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 851
  • Overleden, maar niet vergeten
    • "Hulpverleningsforum, een dagelijkse bron voor leering en vermaak"
Een zeemijn in het haventje van Leeuwarden, op 1 april...? Nogmaals: Vind ik.

Helemaal mee eens!

Wat ik me dan niet kan voorstellen, is dat je als grappenmaker niet op een gegeven moment aan de bel trekt bij de hulpdiensten om te melden dat het jouw grap betreft

Hier zit'tem nu precies de crux.
Door tijdig te reageren hadden de 'grappenmakers' het niet zo gigantisch uit de hand hoeven te laten lopen en was het een goede grap gebleven.
Voorheen helm met twee strepen - Overleden 21 april 2012


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Wat misschien ook nog mogelijk is, is dat er in de plaatselijke kranten al een of meerdere keren een berichtje heeft gestaan van een "historicus" die "onderzoek" heeft gedaan naar "zeemijnen" in de haven van Leeuwarden, en tot de "conclusie" is gekomen dat er "een kans is" dat er "zeemijnen" liggen en dat deze "zomaar" tevoorschijn kunnen komen. Dan is het natuurlijk niet gek dat er op 1 april inderdaad een "zeemijn" boven water komt. Dat maakt de 1 april grap dan wel helemaal compleet, een losse "zeemijn" dumpen zonder verder verhaal lijkt mij wat onwaarschijnlijk en niet erg handig.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill