Opleidingseisen chauffeurs Sanquin

Auteur Topic: Opleidingseisen chauffeurs Sanquin  (gelezen 54014 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kim-zwolle

  • Chauffeur OGS Sanquin
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
  • Sanquin Zwolle - Kim
Reactie #10 Gepost op: 29 april 2012, 13:16:56
Was ff aan het zappen en kwam ook hier terecht.
Ik denk dat je in -werken bij-vacatures-logistiek- moet klikken.
Zat ook te zoeken naar term chauffeurs, doch lijkt me logisch dat die onder categorie "logistiek"vallen
Miss late tip, maar beter laat dan nooit. Site brengt wel op ideekes,hoewel, is daar een leeftijdsgrens voor?

Ik ben zelf chauffeur voor Sanquin en ik rijd A1 en A2 ritten, en ben hiervoor gecertificeerd.

Je dient wel gecertificeerd te zijn om A1/A2 ritten te mogen rijden, heb je deze niet zul je deze eerst moeten behalen voordat je uberhaupt A1/A2 ritten mag rijden. Wat wel een mogelijkheid is, is om gewone ritten te rijden, maar dan rijd je gewoon standaard routines in een bus of bakwagen zonder OGS.
ik doe me werk, elke dag met plezier!!!


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #11 Gepost op: 30 april 2012, 00:48:46
Allereerst welkom Kim,

Kun jij misschien iets meer vertellen over de certificering voor de A1 ritten binnen Sanquin?

Misschien kun je iets meer vertellen over de duur en soort opleiding, "examen"eisen etc.


kim-zwolle

  • Chauffeur OGS Sanquin
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
  • Sanquin Zwolle - Kim
Reactie #12 Gepost op: 30 april 2012, 23:19:21
Blauwe motormuis.

Voordat je een cursus kan volgen, leg je eerst een testcursus af van een half dagdeel waarbij gekeken word of je wel inzicht heb etc. om een a1 rit te kunnen rijden. Pas als de rij instructeur denkt dat je geschikt bent mag je pas een cursus volgen.

Het betreft verder niet extra bijzonderheden, je hoeft niet ehbo of iets dergelijks te hebben. Dit omdat je alleen maar bloedcellen, plasma en trombocyten vervoerd na ziekenhuizen.

Heb al is meegemaakt dat iemand gezakt was voor de test cursus, die mocht uiteindelijk niet meer verder voor sanquin.

Let wel op: zo is het bij ons gegaan. Ik weet niet hoe de werkwijze is als je via m.e.t.r. solliciteerd aangezien deze ook ritten rijd voor sanquin.
ik doe me werk, elke dag met plezier!!!


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #13 Gepost op: 17 mei 2012, 17:25:29
Welkom Kim,

Kan iedereen die opleiding volgen en zoja waar dan op te geven of moet je al werken bij sanquin vooordat je aan zo'n curcus kan beginnen
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


kim-zwolle

  • Chauffeur OGS Sanquin
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
  • Sanquin Zwolle - Kim
Reactie #14 Gepost op: 4 augustus 2012, 10:37:55
Hoi amstaf,

Niet iedereen zou zon cursus kunnen doen, zoals ik al in eerder bericht aangaf, word er eerst tijdens een testcursus gekeken of je wel inzicht, rijervaring, moed etc heb om een A1 spoedrit te kunnen rijden. A1 rit is niet zomaar even van gas pedaal in drukken en karren, er zijn heel wat aspecten waar je rekening mee moet houden, plus er zijn ook genoeg mensen die het niet eens durven om met hogere snelheid tegen verkeer in te rijden.

Ik zelf heb de cursus via Sanquin, de cursus die ik volgde werd gegeven door Pro-Centrum en was een carrousel opleiding.
Ik weet dus niet hoe dit in zijn gang gaat als je vanuit particulier deze opleiding wil volgen.
ik doe me werk, elke dag met plezier!!!


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #15 Gepost op: 4 augustus 2012, 11:12:11
@kim: Ik ben wel benieuwd hoe de verhouding in de praktijk is tussen A1, A2 en B ritten bij de bloedbank?


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #16 Gepost op: 24 oktober 2012, 15:13:34
Hoi amstaf,

Niet iedereen zou zon cursus kunnen doen, zoals ik al in eerder bericht aangaf, word er eerst tijdens een testcursus gekeken of je wel inzicht, rijervaring, moed etc heb om een A1 spoedrit te kunnen rijden. A1 rit is niet zomaar even van gas pedaal in drukken en karren, er zijn heel wat aspecten waar je rekening mee moet houden, plus er zijn ook genoeg mensen die het niet eens durven om met hogere snelheid tegen verkeer in te rijden.

Ik zelf heb de cursus via Sanquin, de cursus die ik volgde werd gegeven door Pro-Centrum en was een carrousel opleiding.
Ik weet dus niet hoe dit in zijn gang gaat als je vanuit particulier deze opleiding wil volgen.

Tegen het verkeer inrijden met een Sanquin wagen onder A1, is dat nodig? Ik stap dan graag uit....
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #17 Gepost op: 24 oktober 2012, 20:51:55
Tegen het verkeer inrijden met een Sanquin wagen onder A1, is dat nodig? Ik stap dan graag uit....

Hoe bedoel je dit precies? En waarom zou je dan uitstappen? Doe je dat ook als je Ambu chauf tegen het verkeer inrijd? Zou je iets specifieker kunnen zijn?

Even ter verduidelijking. Ik ben agent, maar daarnaast ben ik ook werkzaam voor M.E.T.-R. Wij worden weer ingehuurd door Sanquin voor de A1 en A2 ritten. Ik heb geen opleiding via Sanquin of M.E.T. hoeven doen, omdat ik al via de KMar en politie opgeleid ben.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #18 Gepost op: 24 oktober 2012, 21:25:29
Hoe bedoel je dit precies? En waarom zou je dan uitstappen? Doe je dat ook als je Ambu chauf tegen het verkeer inrijd? Zou je iets specifieker kunnen zijn?

Even ter verduidelijking. Ik ben agent, maar daarnaast ben ik ook werkzaam voor M.E.T.-R. Wij worden weer ingehuurd door Sanquin voor de A1 en A2 ritten. Ik heb geen opleiding via Sanquin of M.E.T. hoeven doen, omdat ik al via de KMar en politie opgeleid ben.

Dus ik zou eventueel dit ook erbij kunnen gaan doen,ik ben brandweerchauffeur en pas weer op herhaling geweest. Alleen jammer dat ze niet hierin de buurt zitten.
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #19 Gepost op: 25 oktober 2012, 17:05:11
Dus ik zou eventueel dit ook erbij kunnen gaan doen,ik ben brandweerchauffeur en pas weer op herhaling geweest. Alleen jammer dat ze niet hierin de buurt zitten.

Ik weet niet waar je woonachtig bent. Maar om geen reclame advertentie hier te plaatsen. Stuur me anders even een PM. Dan krijg je de internetsite en kan ik je eventueel meer vertellen over de werkzaamheden.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.