Opleidingseisen chauffeurs Sanquin

Auteur Topic: Opleidingseisen chauffeurs Sanquin  (gelezen 54007 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #20 Gepost op: 7 januari 2013, 00:57:12
Hoe bedoel je dit precies? En waarom zou je dan uitstappen? Doe je dat ook als je Ambu chauf tegen het verkeer inrijd? Zou je iets specifieker kunnen zijn?

Even ter verduidelijking. Ik ben agent, maar daarnaast ben ik ook werkzaam voor M.E.T.-R. Wij worden weer ingehuurd door Sanquin voor de A1 en A2 ritten. Ik heb geen opleiding via Sanquin of M.E.T. hoeven doen, omdat ik al via de KMar en politie opgeleid ben.
Het hangt een beetje van de situatie af, maar ik kan me kruisingen voorstellen waar ik er niet blij van zou worden als ik het zou zien gebeuren..

Hoi amstaf,

Niet iedereen zou zon cursus kunnen doen, zoals ik al in eerder bericht aangaf, word er eerst tijdens een testcursus gekeken of je wel inzicht, rijervaring, moed etc heb om een A1 spoedrit te kunnen rijden. A1 rit is niet zomaar even van gas pedaal in drukken en karren, er zijn heel wat aspecten waar je rekening mee moet houden, plus er zijn ook genoeg mensen die het niet eens durven om met hogere snelheid tegen verkeer in te rijden.

Ik zelf heb de cursus via Sanquin, de cursus die ik volgde werd gegeven door Pro-Centrum en was een carrousel opleiding.
Ik weet dus niet hoe dit in zijn gang gaat als je vanuit particulier deze opleiding wil volgen.
Ik denk dat moed niet de juiste term is voor iemand die spoed rijdt, volgens mij moet je dan juist de voorzichtigste op de weg zijn en ieder anders fouten corrigeren....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #21 Gepost op: 7 januari 2013, 10:03:15
Het hangt een beetje van de situatie af, maar ik kan me kruisingen voorstellen waar ik er niet blij van zou worden als ik het zou zien gebeuren..

Natuurlijk hangt het van de situatie af. Maar op voorhand meteen te vermelden dat hij graag even uitstapt...
Het gaat erom dat bij een A1 rit je tegen het verkeer in mag rijden. Maar dat met het verkeer meerijden de voorkeur geniet.
Dit laatste is natuurlijk veiliger en wij als chauffeurs met OGS zijn ervoor om op zo'n veilig mogelijke en snel mogelijke manier naar plaats van bestemming te komen. Hierbij moeten wij inderdaad vaak de fouten van andere corrigeren.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #22 Gepost op: 7 januari 2013, 16:02:35
Eens Pully, maar een eenrichtingsweg tegengesteld is nogal eens handiger en tijdbesparender.
Daarnaast is een A1 altijd onvoorspelbaar....om dan op voorhand aan te geven dat je uit gaat stappen......duh
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #23 Gepost op: 8 januari 2013, 09:09:39
Eens Pully, maar een eenrichtingsweg tegengesteld is nogal eens handiger en tijdbesparender.
Daarnaast is een A1 altijd onvoorspelbaar....om dan op voorhand aan te geven dat je uit gaat stappen......duh

Precies, als het aanzienlijke tijdswinst oplevert of dat het qua aanrijroute beter is. Denk hierbij aan brand en windrichting.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


kim-zwolle

  • Chauffeur OGS Sanquin
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
  • Sanquin Zwolle - Kim
Reactie #24 Gepost op: 13 januari 2013, 23:10:37
Tegen het verkeer in rijden komt natuurlijk af en toe voor maar ook hierin gelden voor ons regels. Het gaat erom dat je binnen zeer korte tijd bij het ziekenhuis bent en dit wel netjes en verantwoord doet. Je probeert toch zo snel mogelijk op je eind bestemming te zijn. Wat ik zo gehoord heb bij de OGS-cursus is dat chauffeurs die voor bloedbank rijden dezelfde opleiding volgen als een ambulancechauffeur, omdat beiden zich voor de OGS in de zelfde branche bevinden.
ik doe me werk, elke dag met plezier!!!


hulpdienstje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • EHBO, Chauffeur Huisartsenpost
Reactie #25 Gepost op: 8 april 2014, 16:11:33
Hallo iedereen, ;)

A.s Donderdag(10-4-2014) heb ik een rijtest voor METR,die in opdracht van Sanquin de ritten rijd.
Hebben jullie nog tips voor mij of waar ik mij op moet gaan letten,hoe ziet die rijtest eruit.

Ik hoor het graag van jullie.

Groetjes Marc Schippers :)


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #26 Gepost op: 9 april 2014, 11:06:25
Hoi Marc,

Volgens jouw profiel ben je ambulancechauffeur. Dan heb je toch geen tips meer nodig?

Martin
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


hulpdienstje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 33
  • EHBO, Chauffeur Huisartsenpost
Reactie #27 Gepost op: 9 april 2014, 13:08:49
Hoi Martin,

Dat klopt ik ben ambulancechauffeur bij International medical care in rotterdam airport,alleen rijden we daar B-ritten en hebben we geen OGS nodig.
Dus vandaar dat ik wat info/tips vroeg aan jullie voor de rijtest.

Gr marc


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #28 Gepost op: 15 april 2014, 00:58:40
Citaat van: marcschippers link=msg=1257176 date=1397041729
Hoi Martin,

Dat klopt ik ben ambulancechauffeur bij International medical care in rotterdam airport,alleen rijden we daar B-ritten en hebben we geen OGS nodig.
Dus vandaar dat ik wat info/tips vroeg aan jullie voor de rijtest.

Gr marc

Tja dan ben je dus niet officieel ambulancechauffeur, daar is nl een branchediploma voor nodig.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #29 Gepost op: 17 januari 2015, 18:24:58
Wat ik vreemd vindt is dat de certificaten op de persoon worden uitgegeven en niet het bedrijf.
Dit heeft als nadeel dat er bedrijven zijn die specifiek bij een vacature vermelden mensen met een OGS certificaat krijgen voorrang dus een ieder zonder is bij voorbaat uitgesloten aangezien dit certificaat niet particulier gehaald kan worden, immers alleen Politie, Kmar, Ambu en brandweer kunnen deze krijgen.
Deze opleiding zou dus iedereen moeten kunnen volgen.
Of als je bv. Weggaat ( ontslag) bij Politie ben je ook je bevoegdheid certificaat tot het rijden met OGS Kwijt.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende