Wetgeving amber signalering

Auteur Topic: Wetgeving amber signalering  (gelezen 57585 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #190 Gepost op: 25 oktober 2013, 12:32:24
Citaat van: VKRC link=msg=1213409 date=1382653149
Politie rijdt tegenwoordig allemaal met transparante balken welke Blauwe flitsen geven.
Dus onder nieuwe RV, is ook een transparante kap "de indruk wekkend"

Nee... Een transparante kap wekt die indruk niet. Die zou de indruk wekken dat er alleen wit licht gevoerd kan worden, een blauwe kap/deksel wekt de indruk dat er blauw licht gevoerd kan worden, een oranje kap dat er oranje licht gevoerd kan worden.
De indruk wekken en daadwerkelijke productie van een kleur is iets anders!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #191 Gepost op: 25 oktober 2013, 16:22:42
Dan ga ik toch een stukje met VKRC mee, want wanneer wek je een bepaalde indruk.

Natuurlijk met een blauwe kap ben je snel klaar wat betreft het wekken van een indruk maar,
wanneer ik beschik over transparante kappen met daarin gemonteerd een aantal leds, die uitgeschakeld ook gewoon transparant zijn en ingeschakeld blauw dan lijkt het mij dat ik in basis niet de indruk wek blauwe verlichting in te kunnen schakelen.
Er is dus een zekere kennis van zaken noodzakelijk die de gemiddelde diender vast wel zal bezitten aangezien de voertuigen bij de politie ook steeds vaker over transparante kappen beschikken en uitgeschakeld over transparante leds, zij zouden dus horen te weten dat leds pas een bepaalde kleur uitstralen als ze geactiveerd zijn en zouden daarom van mening kunnen zijn dat ik blauwe verlichting kan inschakelen echter, moet ik het verhaal inwerking stellen om ze te laten zien dat er amber verlichting door de leds uitgestraald wordt terwijl het feitenlijk niet noodzakelijk is om ze te activeren om een verbaal te kunnen schrijven, de indruk is namelijk al gewekt anders wilde men het niet controleren ....  0098

Dat betekent heel zwart wit dat elke vorm signalering in de huidige vorm waarbij de kleur van het licht pas bepaald wordt wanneer de leds ingeschakeld zijn (met de huidige transparante leds) dat elk voertuig waar deze vorm van signalering op gemonteerd is ook strafbaar is, het gaat immers niet meer om de kleur die daadwerkelijk wordt uitgestraald na inschakeling...... maar nogmaals dat is heel zwart / wit.

Als ik advocaat van het beruchte duiveltje wil spelen dan zou ik kunnen kiezen om de KLF van een dergelijke signalering te voorzien, niet geactiveerd transparant, wel geactiveerd amber en ik denk dat ik rijp ben om een PV uit te lokken immers een vorm van signalering in combinatie met het voertuig zal enorm snel de bewuste indruk wekken...... ik denk daarom ook dat er juridisch nog wel wat uit te vechten kan zijn en dan vooral ten aanzien van het feit wanneer je een indruk wekt.....

Helaas voor de leifhebbers van een proefproces, ik zal het niet uitlokken ik laat alles lekker zoals het origineel is  0098
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #192 Gepost op: 25 oktober 2013, 18:24:14
Je mist de kunst van begrijpend lezen KLF...


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #193 Gepost op: 25 oktober 2013, 18:26:28
Je mist tactiek Frank  ;)
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #194 Gepost op: 25 oktober 2013, 18:44:48
Citaat van: Frank. link=msg=1213623 date=1382718254
Je mist de kunst van begrijpend lezen KLF...

wat heb ik gemist dan tijdens het begrijpende lezen
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #195 Gepost op: 25 oktober 2013, 18:46:55
@KLF, Dat de mening van Frank de enige van waarde is.  >:D 0098
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #196 Gepost op: 25 oktober 2013, 18:51:26
Haha nee dat niet. Iemand haalt in de discussie naar voren dat het gaat om de indruk te wekken dat je blauwe signalering hebt dmv transparante kappen. Dat is pertinent onjuist, slechts over blauwe armaturen, dus daadwerkelijk voorwerpen met de kleur blauw. Niet lampen die ingeschakeld blauw licht uitstralen.


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #197 Gepost op: 25 oktober 2013, 19:06:39
Ik ben wel benieuwd wanneer een gele helm of een bies over je broek strafbaar worden...
CN NRK


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #198 Gepost op: 25 oktober 2013, 19:24:49
Citaat van: Frank. link=msg=1213632 date=1382719886
Haha nee dat niet. Iemand haalt in de discussie naar voren dat het gaat om de indruk te wekken dat je blauwe signalering hebt dmv transparante kappen. Dat is pertinent onjuist, slechts over blauwe armaturen, dus daadwerkelijk voorwerpen met de kleur blauw. Niet lampen die ingeschakeld blauw licht uitstralen.

Ik probeer (kennelijk mislukt) aan te geven dat je door middel van de huidige signalering modellen de beschikking kunt hebben over blauw zonder dat dit zichtbaar is als de signalering uitgeschakeld.
Met de kennis van zaken (al of niet afgekeken van het eigen dak) zou een diender dus kunnen stellen dat de aanwezigheid van dergelijke signalering bedoeld kan zijn om de indruk te wekken dat .....

Juist daar schuilt dus een stuk van het gevaar omdat het nieuw / gewijzigde artikel mede spreekt van voorzieningen die de bewuste indruk zouden kunnen wekken, dat zou zelfs zover kunnen gaan dat je met amber (ouderwetse) zwaailampen op (in ons geval) een oude brandweer auto zelfs de indruk zou kunnen wekken. Ik zeg niet dat dat zo is of zal gaan zijn maar het is wat ik begrijp, immers een indruk ontstaat niet alleen door het armatuur of de voorziening maar ook door het algehele plaatje.

Wanneer ik het dus goed begrijp is de wijziging voor enorm veel verschillende soorten van uitleg vatbaar en zouden dienders die bijvoorbeeld een slechte dag hebben het artikel vele malen verder kunnen laten werken dan de bedoeling is. En dat wordt m.i. vooral veroorzaakt door de term "de indruk wekken".

Maar maak mij duidelijk dat mijn indruk van deze wijziging niet juist is. (ik moest ff zoeken om een leuke afsluiter te vinden)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


VKRC

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
    • www.DeVerkeersregelaarsCentrale.nl
Reactie #199 Gepost op: 25 oktober 2013, 19:32:36
@Frank, kijk.....toch tactisch, super  ::)
En daar is een discussieforum voor.  ^-^

Waar wij een beetje moeite mee hebben (en jij in dit geval niet) in met het stukje "De Indruk wekken" en de wijze waarop men hiermee om gaat.
Dat de Smarts en dat type voertuigen er mee bedoeld worden is duidelijk, maar om nou een soort kapstokartikel te gaan creëren is wel erg ver gezocht.
Wetgever is normaal gesproken erg goed in het dichttimmeren van de wetgeving, maar met deze term werken ze zichzelf tegen.
De Verkeersregelaars Centrale | [url=http://www.deverkeersregelaarscentrale.nl/vacat