Wetgeving amber signalering

Auteur Topic: Wetgeving amber signalering  (gelezen 57318 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #40 Gepost op: 19 april 2013, 22:29:03
Haha... Ja, dat is waar..

Maar ik ken een weginspecteur die er behoorlijk strak in zit; er kwamen, bij een groot werk, ooit 3 of 4 mannen aanlopen zonder veiligheidshesje. Waren ze ff vergeten; die lag ergens achter de kachel..

Jammer joh; terug naar huis, dan wachten 35 man maar ff.. En om 5 uur moet het werk klaar zijn en de snelweg weer ontruimd zijn..

Dus..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #41 Gepost op: 21 april 2013, 23:33:34
KustHulpverleningsVoertuig KNRM Ouddorp met spoed onderweg naar een surfer in problemen / vermist
KustHulpverleningsVoertuig KNRM Ouddorp met spoed onderweg naar een surfer in problemen / vermist
 doos95·    
Gepubliceerd op 20 apr 2013
© Jorian Roos
Samen sterk in de hulpverlening!


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #42 Gepost op: 22 april 2013, 20:01:08
Wat is de meerwaarde van het rijden van amber ??
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #43 Gepost op: 22 april 2013, 21:01:56
Best wel:
- net als een vuilniswagen is en blijft 't een heel bijzonder voertuig,
- het voeren van amber geeft herkenning bij betrokkenen; kan voor een chauffeur belangrijke aanwijzingen opleveren over de juiste locatie,
- etc, etc..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #44 Gepost op: 23 april 2013, 09:47:22
Best wel:
- net als een vuilniswagen is en blijft 't een heel bijzonder voertuig,
- het voeren van amber geeft herkenning bij betrokkenen; kan voor een chauffeur belangrijke aanwijzingen opleveren over de juiste locatie,
- etc, etc..

ik doelde op die met spoed rijdende reddingsbrigade

- Vuiniswagens verzieken de boel met met hun amber, ze rijden weg op de zaak met amber en komen terug met amber. ipv alleen aan doen op de werklocatie
- herkenning bij betrokkenden? hoe bedoel je
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #45 Gepost op: 23 april 2013, 09:58:56
ik doelde op die met spoed rijdende reddingsbrigade

- Vuiniswagens verzieken de boel met met hun amber, ze rijden weg op de zaak met amber en komen terug met amber. ipv alleen aan doen op de werklocatie
- herkenning bij betrokkenden? hoe bedoel je

Reddingsbrigade heeft blauw, KNRM heeft enkel amber ;)

Wil niet zeggen dat de RB, over het algemeen buiten de normale wegen, amber zal voeren tijdens 'prio 1,5' meldingen. Ikzelf ben dan persoonlijk van mening dat we beter even de blauwe verlichting kunnen gebruiken, dat is namelijk veel duidelijker voor de gemiddelde voorbijganger. Willekeurig citaat van een omstander: "Zet je blauwe lampen dan aan jeh, dan hou ik die honden wel bij me". Maar die mening wordt niet door iedereen gedeeld en het is juridisch ook niet helemaal correct, derhalve gebeurd dat dus ook niet.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #46 Gepost op: 23 april 2013, 10:03:01
ik doelde op die met spoed rijdende reddingsbrigade

- Vuiniswagens verzieken de boel met met hun amber, ze rijden weg op de zaak met amber en komen terug met amber. ipv alleen aan doen op de werklocatie
- herkenning bij betrokkenden? hoe bedoel je

Sorry, is geen Reddingsbrigade, maar KNRM..

Reddingsbrigade heeft sinds een paar jaar toestemming om met blauw te rijden in dit soort situaties, de KNRM (nog) niet. Reddingsbrigades deden dit eerder ook met geel (of rood, of blauw, of wat ze ook maar zelf op het dak hadden gezet), maar gelukkig is daar nu uniformiteit in gekomen. KNRM verwacht ik ook nog wel dat ze die toestemming gaan krijgen, want dit is gekkenwerk...  8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #47 Gepost op: 23 april 2013, 11:37:47
excuus ik was van mening dat de RB een onderdeel was van de KNRM  e050
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #48 Gepost op: 23 april 2013, 11:54:39
Wil niet zeggen dat de RB, over het algemeen buiten de normale wegen, amber zal voeren tijdens 'prio 1,5' meldingen. Ikzelf ben dan persoonlijk van mening dat we beter even de blauwe verlichting kunnen gebruiken, dat is namelijk veel duidelijker voor de gemiddelde voorbijganger.

Terwijl je op het strand met blauwe verlichting juist voor meer onrust zorgt... Moeders die opvliegen en achter hun kinderen gaan aan rennen, mensen die willen zien waar je heen gaat. En niet te vergeten de 120 decibel die de trommelvliezen laat sidderen  e050
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #49 Gepost op: 23 april 2013, 14:54:10
Terwijl je op het strand met blauwe verlichting juist voor meer onrust zorgt... Moeders die opvliegen en achter hun kinderen gaan aan rennen, mensen die willen zien waar je heen gaat. En niet te vergeten de 120 decibel die de trommelvliezen laat sidderen  e050

Ik heb het meer over de situatie dat we enigszins vlot, maar zonder O&G, ergens naartoe moeten op een grotendeels leeg strand. Dan hoeft van mij niet zozeer de hele santekraam aan. Vaak merk je dan wel dat voorbijgangers dan niet doorhebben dat we haast hebben met de oranje feestverlichting aan of zelfs verontwaardigd zijn als een collega de honden voor de auto weg staat te jagen. Even blauw erbij maakt over het algemeen wel duidelijk dat je niet zomaar een surveillance rondje aan het rijden bent. ;)

Overigens ben ik het geheel met je eens over de toegevoegde waarde van blauw en herrie op een druk strand, wat mij betreft alleen als het niet anders kan. Het voordeel ligt meer op de wegen en de wat langere ritten langs de kust, waar het wat minder druk is.