Boten Brandweer Almere

Auteur Topic: Boten Brandweer Almere  (gelezen 11239 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gja

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 8 februari 2005, 11:56:05
Ik kan niet over deze kwestie oordelen waarom de redingsbrigade almere  niet betrokken wordt bij een evt. samenwerking. maar ik spreek uit ervaring dat er met de koprsleiding van de brandweer goed te praten valt over samenwerking met andere hulpdiensten.


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #11 Gepost op: 8 februari 2005, 21:14:33
bedoel je de korpsleiding van de brw Almere of van de brandweer in het algemeen?


gja

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 8 februari 2005, 21:17:36
bedoel korpsleiding almere


Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #13 Gepost op: 8 februari 2005, 21:19:42
Misschien kan Almere beter gaan samen werken met rijkswaterstaat hun boten zijn toch al geel.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #14 Gepost op: 9 februari 2005, 11:49:45
Misschien kan Almere beter gaan samen werken met rijkswaterstaat hun boten zijn toch al geel.

Daar zit 'm nu net de kneep. Het is moeilijk gebleken voor Almere om zich aan wie dan ook maar in de minste mate aan te passen. In overleg situaties vertellen ze altijd hoe zij het graag willen hebben. Als je alles goed op orde hebt en je hebt wat te bieden dan kan je die houding aannemen. Maar als je geen goede alarmploeg hebt en een familie bedrijf als verenigingsstructuur dan schiet zo'n houding in het verkeerde keelgat van de gesprekspartner. Er is een onderzoek door regio Flevoland aan deze invulling door de brandweer vooraf gegaan. uitgevoerd door een gemeenteambtenaar van Almere, waarbij zelfs gevraagd werd welke rol HOGE daarin zou kunnen spelen. Kennelijk zijn de mogelijkheden van Almere te beperkt om echt een rol van betekenis te spelen. Dat zou anders moeten kunnen, een brigade met zoveel leden moet in staat zijn deze vormen, maar er zijn een paar figuren die persé een sleutelrol willen blijven spelen en die werken overdag, dus....


En wat betreft die boten in het magazijn.. Brandweer Huizen was eerst ook van plan het reddingsbrigadewerk over te nemen, maar dat viel wat tegen. Het had wat meer om het lijf dan verwacht en de angst bestond dat aan het blussen op de wal niet meer toe gekomen zou worden dus is de boot op stal gezet en de brigade nu bij de brandweer ingelijfd.

Henk


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #15 Gepost op: 9 februari 2005, 15:17:42
heb je wel eens samengewerkt met de rb almere???
dna kun je inderdaad het woord professioneel wel schrappen. inderdaad een famillieclubje dat met wat buurtkindjes groot wil overkomen. en zeg nu zelf wat zou ij doen als duiker als je moet werken vanuit een boot met een paar kinderen die amper weten hoe te varen. nog niet misschien dat ik dan het water in zou gaan.

overigens kwam er uit het weerwaterrapport ook volgens mij dat de duiker van de brandweer een buitengewone prestatie heeft laten zien door zo'n eind te zwemmen. en dat die persoon toch is verdronken........ wie gaat er nu als je niet kan zwemmen 'savonds bezopen in een wankel bootje een donkere plas op???


vistuig

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 447
    • KNRM Dordrecht
Reactie #16 Gepost op: 9 februari 2005, 15:37:00
klopt de brandweerman had een hele goede conditie, wat bij veel brigade leden ontbreekt. RB paal 13 is volgens mij de enige brigade welke een conditie test doet.

Maar RB Almere heeft wel een boel geld als ik naar de boten kijk, is dit subsidie of is dit geld door leden bijelkaar gebracht?
en in alle gewesten  wordt de stem van het water  met zijn eeuwige rampen  gevreesd en gehoord


Stamper

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 105
Reactie #17 Gepost op: 9 februari 2005, 17:10:39
Als ik dit lees denk ik dat rb almere het toch wel min of meer aan zich zelf te danken heeft.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #18 Gepost op: 9 februari 2005, 22:50:11
En hier wil ik ook een lans breken voor de brandweer van Almere, welke destijds zijn uiterste best heeft gedaan in een chaotische situatie. Je kan nooit beter presteren dan dat je getraind bent, en er is nog te weinig geoefendheid bij de brandweer in waterongevallen om een geölied resultaat te kunnen verwachten. Zeker na wat ik gezien heb afgelopen vrijdag weet ik dat er nog een lange weg te gaan is. Ik zal mijn ooggetuige verslag hier tzt plaatsen, maar ik moet het eerst "kuisen"  ;D
Waarbij ik op moet merken dat iedereen die bij het water moest zijn tijdens de oefening EEN REDDINGSVEST aan had, waar een veiligheids functionaris speciaal op lette.  Waar zo'n telefoontje naar een commandant al niet goed voor is....

Henk


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #19 Gepost op: 9 februari 2005, 22:59:40
klopt de brandweerman had een hele goede conditie, wat bij veel brigade leden ontbreekt. RB paal 13 is volgens mij de enige brigade welke een conditie test doet.

Maar RB Almere heeft wel een boel geld als ik naar de boten kijk, is dit subsidie of is dit geld door leden bijelkaar gebracht?

Geld heeft hier niets mee te maken, macht wel.

Maar wat betreft het geld,  een goede gemeente subsidie en over de driehonderd zwemmende leden...

Henk