Prestan reanimatiepop aanschaffen

Auteur Topic: Prestan reanimatiepop aanschaffen  (gelezen 15843 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #20 Gepost op: 22 juli 2012, 14:28:20
Oudere mensen hebben broze botten dus de kans dat je iets breekt bij de compressies is erg groot. Knak voelen en "horen" is dus gewoon doorgaan.

Met de huidige richtlijn van 5 tot 6 centimeter diep is compressies geven altijd "geweld". Mensen schrikken als ze professionals te keer zien gaan. Je hebt geen keuze wil je het slachtoffer een kans geven.

Mensen in de opleidingen bewust maken van de diepte en dat laten zien op het scherm werkt erg goed is mijn ervaring.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #21 Gepost op: 22 juli 2012, 16:49:35
Mee eens, ik vind het scherm in de ambuman een voordeel, zowel voor instructeur als cursist. Je kunt de feedback namelijk initieel gebruiken om de cursist te laten zien hoe diep hij compressies geeft, vervolgens gaat de blindering ervoor en kan de instructeur de cursist begeleiden om de juiste diepte aan te houden.

Persoonlijk vind ik de ambuman zeer realistisch in vergelijking met reanimatie van een echt persoon. Nadeel is idd dat hij vrij slank is en niet alle slachtoffers die habitus hebben ;).


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #22 Gepost op: 22 juli 2012, 17:01:37
Persoonlijk werk ik ook graag met de Ambu-software en projectie via beamer op het scherm.

Geef je een nog duidelijker beeld over de reanimatie en kun je ook heel goed laten zien hoe na een paar minuten het rendement terugloopt omdat men moe wordt.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #23 Gepost op: 22 juli 2012, 18:15:36
Persoonlijk werk ik ook graag met de Ambu-software en projectie via beamer op het scherm.

Geef je een nog duidelijker beeld over de reanimatie en kun je ook heel goed laten zien hoe na een paar minuten het rendement terugloopt omdat men moe wordt.
Ook dat is een prettige aanvulling. Ook bij intensief gebruik gaan de AMBU mannen lang mee, ze zijn hygiënisch en prettig in gebruik.


Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Reactie #24 Gepost op: 22 juli 2012, 20:54:59
En op de vraag over de babypoppen.

Ik heb de Baby Anne en Ambu baby. Daarnaast een peuter model Kyle van Simulaids.

Allemaal prima poppen al heb ik van de Ambu laatst een keer een armpje moeten verwisselen omdat deze waarschijnlijk kapot gegaan is in de tas tijdens transport of tijdens een les.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


helm

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 23 juli 2012, 09:14:19
Bij baby's moet je mond op mond-en-neus beademen, maar bij de baby anne zit de neus dicht. Bij andere baby poppen ook?