De politie heli op twitter: @depolitieheli

Auteur Topic: De politie heli op twitter: @depolitieheli  (gelezen 12719 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #10 Gepost op: 10 april 2012, 13:32:42
Wat ben ik blij dat ik daar heel makkelijk over denk.
Ik heb altijd zoiets van hij hangt er niet omdat de vrouw van de kerstman moet bevallen  ;D

Hier nog zo een.

Maar de gemiddelde 'nukubu' :P ziet alleen dat het hinder oplevert. Je moet de uitspraken van onze geachte followers eens lezen als er weer een heli actief is boven bepaalde stadsdelen.

Wat ik zeg: je kan het draagvlak idd een stuk vergroten met dat speciale account. Zelfs bij de dombo's die denken dat agenten alleen maar cashen met een flitscamera.  :)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #11 Gepost op: 11 april 2012, 00:54:28
Ik snap de term 'zo open als het kan en gesloten als het moet' maar op 1 dag alleen iets melden over bijstand bij 2 inbraken en een brand (nota bene in 1 tweet  ::)) begin ik toch vragen te stellen bij het nut van het twitteraccount.

Wie de tweets gestuurd aan @depolitieheli een beetje volgt, ziet dat veel mensen in (een lijn van) bepaalde regio's zich afvragen waarom een helicopter een kwartier boven hun huis hangt, en dat er geen reactie volgt. Is @depolitieheli nu 24/7, van 9-5, of op andere tijdstippen bediend?


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #12 Gepost op: 11 april 2012, 01:23:29
Even de tweet van afgelopen middag 12:00 uur tevoorschijn gehaald van @politieheli.

Even voorstellen: De tweets op deze account worden verzonden door #FlightDispatch vanaf #Schiphol-Oost.

Mogelijk kan Caprice vertellen wie of wat FlightDispatch is maar ik heb geen flauw idee.
Straks tussen 07:00 uur en 09:00 uur is er een item wat afgelopen middag gemaakt is te zien bij WNL ( Wakker Nederland ).
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Gast

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 11 april 2012, 03:43:40
Flight Dispatch is, in algemene zin, de aansturing van een vlucht "to dispatch a flight", dit zal hoogstwaarschijnlijk de afdeling zijn bij de LVP die ook de inzet op papier in orde maakt, vluchtvoorbereiding voor de piloten verzorgt, het vliegplan verstuurt en de omringende zaken accomodeert.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #14 Gepost op: 11 april 2012, 08:11:35
Was vanmorgen maar een kort stukje bij WNL van zo'n 2 minuten. Er werd eigenlijk precies verteld wat in dit topic te lezen is. Wat het twitteraccount gaat doen, wat het motto is en een paar shots van de heli's  ;)


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #15 Gepost op: 11 april 2012, 11:45:56
Flight Dispatch is, in algemene zin, de aansturing van een vlucht "to dispatch a flight", dit zal hoogstwaarschijnlijk de afdeling zijn bij de LVP die ook de inzet op papier in orde maakt, vluchtvoorbereiding voor de piloten verzorgt, het vliegplan verstuurt en de omringende zaken accomodeert.

Dit geeft dus direct aan dat deze mensen een andere hoofdtaak hebben en het twitter gebeuren erbij doen. Zal tevens voor vele nieuw zijn, dus verwacht er vooral in het begin niet heel veel van. Als het bekender word en het makkelijker gaat dan zal er vanzelf meer verschijnen. Maar kennelijk zijn er mensen in NL die denken dat er iemand apart zit om tweets te verzenden.....


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #16 Gepost op: 11 april 2012, 11:55:21
11:40 uur Veel verzoeken om info over #depolitieheli. We zijn zo open als het kan, zo gesloten als het moet.
               Helaas niet over elke vlucht info dus.

11:52 uur Antwoord op vragen over het zien van #dePolitieheli. Deze vliegt ook over om naar de plek van bestemming te komen.

www.twitter.com/depolitieheli
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #17 Gepost op: 11 april 2012, 12:29:22
Dit geeft dus direct aan dat deze mensen een andere hoofdtaak hebben en het twitter gebeuren erbij doen. Zal tevens voor vele nieuw zijn, dus verwacht er vooral in het begin niet heel veel van. Als het bekender word en het makkelijker gaat dan zal er vanzelf meer verschijnen. Maar kennelijk zijn er mensen in NL die denken dat er iemand apart zit om tweets te verzenden.....

Dat zou helemaal mooi zijn, iemand die in dienst is om te twitteren  :|
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #18 Gepost op: 11 april 2012, 12:41:28
11:40 uur Veel verzoeken om info over #depolitieheli. We zijn zo open als het kan, zo gesloten als het moet.
               Helaas niet over elke vlucht info dus.

11:52 uur Antwoord op vragen over het zien van #dePolitieheli. Deze vliegt ook over om naar de plek van bestemming te komen.

www.twitter.com/depolitieheli
Je ziet inderdaad héél veel mensen vragen 'wat deed de heli vrijdag boven Arnhem' oid. Gister gaven ze hier antwoord op, lijkt me niet handig want zo krijg je inderdaad een stomvloed. Uit deze tweets maak ik op dat ze dit dan ook niet meer gaan beantwoorden. En terecht natuurlijk ^-^


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #19 Gepost op: 22 november 2013, 10:44:06
@DePolitieheli in hemelbestormers

http://www.politie.nl/nieuws/2013/november/21/11--at-depolitieheli-in-hemelbestormers.html
Laatste update: 21-11-2013 | 18:47 Woordvoering: Landelijke eenheid

Schiphol-Oost - Het twitteraccount @DePolitieheli verwelkomt binnenkort haar 100.000ste volger. De luchtvaartpolitie laat dit niet ongemerkt voorbijgaan en besteedt daar zondag 24 november op een bijzondere manier aandacht aan. Stem tussen 12.00 en 13.00 uur af op Radio 2 en ontdek in ‘Hemelbestormers’ wat @DePolitieheli in petto heeft!

Een medewerker van de luchtvaartpolitie, een TFO (Tactical Flight Officer), is in de studio bij Jeroen Kijk in de Vegte. Zij maken bekend op welke wijze dit speciale moment wordt gevierd! @DePolitieheli betrekt daar al haar volgers in.

Volg @DePolitieheli
Nog geen volger? Vind het officiële politieaccount  www.twitter.com/DePolitieheli en maak kennis met het werk van deze bijzondere dienst.

Herhaling serie Unit Luchtvaartpolitie
Zondagavond herhaalt RTL4 om 21.00 uur deel 1 van de serie Unit Luchtvaartpolitie, met Jeroen Kijk in de Vegte als voice-over. De rest van de zeven afleveringen volgen daarna iedere zondag om 21.00 uur op deze zender.
Samen sterk in de hulpverlening!