Brandweer op vakantie in dienstauto

Auteur Topic: Brandweer op vakantie in dienstauto  (gelezen 8954 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ton d Breejen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 133
Reactie #20 Gepost op: 7 februari 2005, 22:00:34
Citaat
precies,hebben wij ook gedaan met de 2e TAS voordat hij in dienst kwam,en ook met de personeelsbus.
maar alle ritjes waren netjes gemeld

Ook op de wintersport? ;D 8)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #21 Gepost op: 7 februari 2005, 22:02:40
Ook op de wintersport? ;D 8)
de TAS is naar Spanje geweest en de personeelsbus naar Oostenrijk  :D


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #22 Gepost op: 7 februari 2005, 22:15:08
Naar cursussen of vakgerelateerde zaken zoals beurzen (Integrale veiligheid, IVIC, Brandweervakdagen) kan wel, maar daar ligt dan ook de limit.

Naar een cursus vind ik geen probleem, maar naar een open dag? Dat moet toch niet van de korpsleiding ofzo? Ga dan lekker in je eigen auto en zonder het brandweeruniform aan. Vind ik namelijk ook altijd zo dom. ::)

Christian


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #23 Gepost op: 7 februari 2005, 22:55:53
Naar een cursus vind ik geen probleem, maar naar een open dag? Dat moet toch niet van de korpsleiding ofzo? Ga dan lekker in je eigen auto en zonder het brandweeruniform aan. Vind ik namelijk ook altijd zo dom. ::)

Christian

En dan ook nog de manier waarop sommigen hun uniform dragen  :'(..... te korte dassen, absoluut verkeerde schoenen enz enz.....

Gr
Erik


firemanr

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 8 februari 2005, 17:57:47
Naar een cursus vind ik geen probleem, maar naar een open dag? Dat moet toch niet van de korpsleiding ofzo?

Nee, maar als je de auto toch in moet rijden, kun je net zo goed het nuttige met het aangename verenigen. ;)

Ga dan lekker in je eigen auto en zonder het brandweeruniform aan. Vind ik namelijk ook altijd zo dom. ::)

Christian

Zoveel keren kunnen we die pakken of zomertenue's niet aan. Ik ben het wel met Erik eens dat je dan wel "gekleed" moet gaan en niet met een blauw overhemd, met strepen en een scheve stropdas. Maar gewoon zoals het hoort met een wit overhemd en je strop goed gestrikt. :)


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #25 Gepost op: 8 februari 2005, 19:42:04
Zoveel keren kunnen we die pakken of zomertenue's niet aan. Ik ben het wel met Erik eens dat je dan wel "gekleed" moet gaan en niet met een blauw overhemd, met strepen en een scheve stropdas. Maar gewoon zoals het hoort met een wit overhemd en je strop goed gestrikt. :)

En niet kort stropdasje maar één van de juiste lengte en met nette, zwarte schoenen. En geen veiligheidsschoenen, Fila-schoenen of andere stevige stappers... dat staat gewoon niet onder een uitgaansuniform (zoals dat heet).
En de broek van de juiste lengte, dus geen hoog water.
Enz enz enz :-)

Gr
Erik


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #26 Gepost op: 8 februari 2005, 20:21:32
ja en dan is er een beurs in amsterdam en dan met je "verkeerd aangeklede" half uniform en met een zatte kop over de wallen gaan om even het goede imago van de brandweer hoog te houden!!!!!

Als je zegt dat je blij bent dat je die ene keer je uniform aan mag hebben doe het dan netjes en zoals het hoort. Want blauwe blouse en stropdas dat gaat niet samen ???
en zomertuneu (korte mouw) is zonder stropdas! een keertje de kledingvoorschriften zou geen kwaad kunnen :P  

Ik mis trouwens nog de witte sokken die onder het uniform gedragen worden ;)


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #27 Gepost op: 8 februari 2005, 21:09:01
gelukkig zijn kledingvoorschriften niet overal hetzelfde ;D ;D
Nemo me impune lacessit


Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #28 Gepost op: 8 februari 2005, 21:27:45
De reactie uit Alkmaar:

Bron: www.nhd.nl

'Ophef over brandweertrip overtrokken'
van onze verslaggever
alkmaar-Alle ophef over het wintersportuitje in een brandweerauto is 'zwaar overtrokken'. Dat vinden de leden van het Alkmaarse vrijwilligerskorps Burgerplicht, waarvan zes leden naar het Oostenrijkse Mayrhofen waren afgereisd in een zogenoemd manschappenvoertuig.

Volgens bronnen binnen Burgerplicht is het sinds jaar en dag gebruik bij de brandweer om voor uitjes en reizen een beroep te doen op een van de vier negenpersoons personenbusjes die de Alkmaarse brandweer in bezit heeft. Het korps doet een aanvraag bij de regionale kazerne aan de Hertog Aalbrechtweg en als het past binnen het schema krijgen de vrijwilligers een busje mee.

Versterkingen
Het busje is bedoeld voor manschappenvervoer. Bij moeilijk te bereiken calamiteiten, zoals bij ongelukken op de snelweg, worden versterkingen in dergelijke busjes aangevoerd. Behalve stoelen voor de spuitgasten, is er achterin een rek geplaatst waarin perslucht vervoerd kan worden. De leden van Burgerplicht sluiten niet uit dat dit rek voor een skirek is aangezien.

De zaak kwam aan het rollen nadat een Nederlandse toerist het busje had gezien in de Oostenrijkse wintersportplaats Mayrhofen. Hij vond dat vreemd en nam vanuit het Zillertal contact op met de gemeente Alkmaar, en met de Nederlandse pers. Gemeentewoorvoerder B. Wouters liet daarop namens de burgemeester weten dat de gemeente 'de zaak zeer hoog opneemt en tot de bodem zal uitzoeken'.

Burperplicht-korpsleden zeggen nu dat er weinig valt uit te zoeken. Iedereen bij de brandweer weet immers hoe het werkt. Daarnaast: het reisje naar Oostenrijk is geheel door de zes vrijwilligers zelf betaald. De brandstof ook. Dus van 'misbruik van gemeenschapsgeld' is geen sprake, vinden de korpsleden.

Ze wijzen erop dat het gaat om 'teambuilding'. ,,Wij staan 24 uur per dag het hele jaar door klaar voor de gemeenschap. 's Nachts moet je voor het minste of geringste je bed uit. Dat doe je, dat hoort erbij. Dus gebruik maken van zo'n busje - wat iedereen doet - moet je zien als secundaire arbeidsvoorwaarden.''

De vrijwilligers zijn bang dat door dit voorval een einde komt aan de mogelijkheid gebruik te maken van dienstwagens.

,,Omdat het nu allemaal aandacht krijgt, kunnen we dat in de toekomst waarschijnlijk wel vergeten. Te triest voor woorden.''

Traditie
Burgerplicht kent een lange traditie. Het op een na oudste vrijwilligerskorps van Alkmaar werd op 18 november 1879 opgericht door een groep burgers. 'Kracht en Vlugheid' is Alkmaarse oudste korps.

De toerist die de kwestie vanuit Oostenrijk aanzwengelde was een man uit het Brabantse Best. Burgerplicht heeft toevallig ook een Brabander binnen de gelederen. ,,Dat zal hij de komende tijd weten ook, ha ha ha.''


Rene112

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 8 februari 2005, 21:50:09
Tja....  :'(  :'(  :'(

Ik was in ieder geval gisterenavond even voorzichtig met het mee naar huis nemen van een dienstauto toen ik om 22.30 uur klaar was met het begeleiden van het virtueel oefenen  ;)

Ik werk wel niet bij de brandweer Alkmaar, maar die brandweerauto's zijn allemaal rood en rijden door exact dezelfde hele grote garagedeur naar buiten  ;)

Voor je het weet sta je met een foto en een uit z'n verband gerukt verhaal in de krant....

groeten,
René de Caluwé