Brandweer op vakantie in dienstauto

Auteur Topic: Brandweer op vakantie in dienstauto  (gelezen 8901 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Redheadkingpin

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 293
Reactie #30 Gepost op: 8 februari 2005, 22:14:29
inderdaad wel een opgeblazen verhaal. Je zou bijna denken dat het komkommertijd is.

Liep de gemeente niet wat hard van stapel?


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #31 Gepost op: 8 februari 2005, 22:56:56
ja helaas weer een uit zijn verband getrokken verhaal, en leden van de gemeenten die niet op de hoogte zijn van dergelijke afspraken.

de mensen staan 365 dagen, min het wintersport uitje, per jaar dag en nacht klaar om een ander te redden, helpen, zelfs de rommel van een ander op te knappen en krijgen daar een kleine vergoeding voor, ik vindt het beschikbaar stellen van de bus een zeer kleine seccundaire tegemoetkoming, per slot doe je seccudair nog aan teambuilding, wat absoluut niet verkeerd is.

de meeste nederlanders denken er niet aan om naast een baan zich nog eens vrijwillig voor een ander in te zetten, maar reageren wel overtrokken als zij dit soort zaken zien.

erg jammer, en gemmenschapsgeld ach een klein beetje afschrijving van het voertuig, moet je zien wat de politiek zowel landelijk als gemeentelijk vaak over de balk gooit.

van mij mag het!
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #32 Gepost op: 8 februari 2005, 22:59:49
het is allemaal wel heel erg opgeblazen ja,het zal allemaal best goed afgesproken zijn.Zou me niets verbazen als die jongens zelf de brandstof hebben betaald  ;)


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #33 Gepost op: 8 februari 2005, 23:04:39
dat hoef je niet te verbazen Peter, dat staat al in het stukje in het Noord Hollands Dagblad wat hier geciteerd is ;)
Nemo me impune lacessit


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 8 februari 2005, 23:05:59
dat hoef je niet te verbazen Peter, dat staat al in het stukje in het Noord Hollands Dagblad wat hier geciteerd is ;)
MMM weer te snel met lezen  ;D ;D


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #35 Gepost op: 8 februari 2005, 23:10:22
staat nu het volgende, we zullen het op de voet volgen

uit NHD

Skiënde spuitgasten op het matje geroepen
 
van onze verslaggever
alkmaar-De zes Alkmaarse brandweerlieden van het korps Burgerplicht die op wintersport zijn gegaan met een dienstbusje worden op het matje geroepen bij de brandweercommandant. Deze zal vervolgens 'adequate maatregelen' treffen.

Of de zes vrijwilligers daadwerkelijk gestraft worden, hangt van het gesprek af, zegt woordvoerder B. Wouters van de gemeente Alkmaar.

Volgens de vrijwilligers van Burgerplicht is het normaal dat manschappenvoertuigen aan korpsen worden uitgeleend voor tripjes. Elk korps zou dat doen. Het gebruik van een busje zou worden aangevraagd via de regionale kazerne en worden gehonoreerd als dat in het schema past. Volgens Wouters klopt dat niet.

De gemeente kreeg vorige week een telefoontje van een Brabantse toerist die het busje had zien staan in het Oostenrijkse Mayrhofen.

Volgens Wouters wist de korpsleiding niets af van de reis in het negenpersoons brandweerbusje. ,,Als de leiding het wel wist, was die trip absoluut niet doorgegaan. Dit kan niet, hier zijn strenge regels voor. Kennelijk moeten die nog eens opnieuw worden uitgelegd.''

Uitgezocht wordt nog wie toestemming heeft gegeven het brandweervoertuig te gebruiken voor de skitrip. Wouters: ,,Ik heb er alle vertrouwen in dat de korpsleiding dusdanige maatregelen neemt dat dit nooit meer voorkomt. Doodzonde dat een korps dat altijd goed werk doet, op deze manier in het nieuws komt.''
Nemo me impune lacessit


fireman77

  • Gast
Reactie #36 Gepost op: 9 februari 2005, 11:37:30
Ik vindt het allemaal maar een vreemd verhaal.
Je kan mij niet zeggen dat de commandant van de betreffende gemeente niet op de hoogte was dat zijn dienstbus niet aanwezig was. Of er wordt verschrikkelijk slecht gecommuniceert binnen deze organisatie of meneer de commandant wil hier zijn handen niet aan branden en houdt de schijn op dat hij er niets van af weet.

Want het lijkt me toch dat het gaat opvallen als er een lege plek is in je remise!!!!!


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #37 Gepost op: 9 februari 2005, 12:19:20
Ik vindt het allemaal maar een vreemd verhaal.
Je kan mij niet zeggen dat de commandant van de betreffende gemeente niet op de hoogte was dat zijn dienstbus niet aanwezig was. Of er wordt verschrikkelijk slecht gecommuniceert binnen deze organisatie of meneer de commandant wil hier zijn handen niet aan branden en houdt de schijn op dat hij er niets van af weet.

Want het lijkt me toch dat het gaat opvallen als er een lege plek is in je remise!!!!!

Eerder heb ik al gelezen dat het korps vier dienstbussen heeft en even zoveel posten. In totaal beschikt men bij brandweer Alkmaar over een ongeveer 25 voertuigen. Lastig overzicht houden dus.

Tot het takenpakket van een commandant van een gemeente als Alkmaar (bijna 100.000 inwoners) hoort volgens mij niet het in de gaten houden van het dagelijks gebruik van dienstvoertuigen. Bovendien hij heeft wel belangrijkere zaken te doen dan dagelijks een rondje door de remise lopen.

Kortom: hij zal uiteindelijk wel eindverantwoordelijk zijn, maar je kunt hem niet verwijten dat hij niet op de hoogte was van het gebruik van één van de dienstvoertuigen op dat moment. Een dergelijk korps is net een wespennest: er vliegt constant van alles naar buiten en er komt telkens weer van alles naar binnen.

Als er iemand op de hoogte had moeten zijn dat een dienstvoertuig voor richting het buitenland was, dan was dat iemand van het middenkader: een hoofd TD of preparatie, een ploegleider, postcommandant of wat dan ook.

Gr
Erik


fireman77

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 9 februari 2005, 12:40:39
Eerder heb ik al gelezen dat het korps vier dienstbussen heeft en even zoveel posten. In totaal beschikt men bij brandweer Alkmaar over een ongeveer 25 voertuigen. Lastig overzicht houden dus.

Tot het takenpakket van een commandant van een gemeente als Alkmaar (bijna 100.000 inwoners) hoort volgens mij niet het in de gaten houden van het dagelijks gebruik van dienstvoertuigen. Bovendien hij heeft wel belangrijkere zaken te doen dan dagelijks een rondje door de remise lopen.

Kortom: hij zal uiteindelijk wel eindverantwoordelijk zijn, maar je kunt hem niet verwijten dat hij niet op de hoogte was van het gebruik van één van de dienstvoertuigen op dat moment. Een dergelijk korps is net een wespennest: er vliegt constant van alles naar buiten en er komt telkens weer van alles naar binnen.

Als er iemand op de hoogte had moeten zijn dat een dienstvoertuig voor richting het buitenland was, dan was dat iemand van het middenkader: een hoofd TD of preparatie, een ploegleider, postcommandant of wat dan ook.

Gr
Erik


Begrijp ik helemaal je verhaal, is duidelijk...........

Maar ik kan niet begrijpen dat niemand heeft opgemerkt dat deze dienstbus niet aanwezig was.

Ondanks dat de gemeente alkmaar 25 voertuigen heeft lijkt mij het helemaal niet zo moeilijk om het overzicht te houden waar alle voertuigen zich bevinden.

Dan blijf ik erbij dat er niet goed wordt gecommuniceert tussen de verschillende kaders in dit korps.

De commandant kan inderdaad in dit hele verhaal van niets af weten.......... maar een hoofd preparatie moet toch tenminste weten wat er speelt binnen zijn organisatie.


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #39 Gepost op: 9 februari 2005, 13:37:47
gelukkig zijn kledingvoorschriften niet overal hetzelfde ;D ;D

zoek het maar op en dan hoor ik het wel.
maar het voorschrift hoe je het moet dragen is voor iedereen gelijk! dat er anders mee omgegaan wordt is anders maar het hoort allemaal hetzelfde te zijn!!!!