Brandweer op vakantie in dienstauto

Auteur Topic: Brandweer op vakantie in dienstauto  (gelezen 8955 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #40 Gepost op: 10 februari 2005, 22:35:51
Ik gun ze wel een uitje hoor, maar niet met een brandweervoertuig. Dat voertuig is niet voor niets aangeschaft. Kan de wagen mee op vakantie, dan is de wagen waarschijnlijk overbodig. Want tijdens de vakantie is er evengoed brand in Alkmaar of waar dan ook!
Maak het niet te gek, huur gewoon een busje.

Christian


firemanr

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 10 februari 2005, 23:08:22
Ik gun ze wel een uitje hoor, maar niet met een brandweervoertuig. Dat voertuig is niet voor niets aangeschaft. Kan de wagen mee op vakantie, dan is de wagen waarschijnlijk overbodig. Want tijdens de vakantie is er evengoed brand in Alkmaar of waar dan ook!
Maak het niet te gek, huur gewoon een busje.

Christian
Ik vind een vakantie ook nogal veel van het goede, maar een grote trip om zijn "inloopkilometers" vlug achter de rug te hebben, vind ik wel een goede zaak.
Des te eerder is hij inzetbaar.....en dat geldt voor alle brandweervoertuigen. ;)


zwaailampmaker

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 976
  • R & D- OGS
Reactie #42 Gepost op: 11 februari 2005, 00:37:35
het laatste nieuws uit Noord Hollands Dagblad:

Gebruik busje brandweer voor skitrip onbestraft

Van onze verslaggever
alkmaar-De Alkmaarse brandweerlieden die met een busje van hun korps op wintersport gingen, worden niet gestraft. Maar in een 'stevig' gesprek met hun commandant is hun wel te verstaan gegeven dat het nooit meer mag gebeuren.

De zes spuitgasten van het korps Burgerplicht leenden het busje voor een skitrip naar Oostenrijk. De zaak kwam aan het licht toen een man uit Best die op dezelfde plek op vakantie was, de gemeente tipte.

Volgens B. Wouters, woordvoerder van de gemeente Alkmaar, zijn de brandweerlieden niet gestraft omdat is vast komen te staan dat ze niet de enigen zijn geweest die brandweerbusjes oneigenlijk hebben gebruikt. Wouters: ,,Het is vaker gebeurd. Maar dit is in ieder geval de laatste keer geweest.''
Nemo me impune lacessit