Robin Safety Boy

Auteur Topic: Robin Safety Boy  (gelezen 8724 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dominique B

  • Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Gepost op: 10 april 2012, 13:34:50
Ik heb na veel wikken en wegen mijn eigen "Robin Safety Boy" reddingsschaar gekocht.  e050

Ik heb in het verleden meerder HV'ers ermee zien rondlopen (vaak een goedkopere variant  998765)

Nu is mijn vraag of iemand weet of hier ook een leuke holster voor te vinden is ?  ???
Ik ben aan het twijfelen of ik een (http://www.pax-bags.de/pax-onlineshop/index.php/personliche-ausrustung/mini-mag-holsterschere101660403.html) zou kopen, maar omdat de verzendkosten hiervan meer zijn dan dat het speeltje kost lijkt me dat nu niet echt ideaal (ook omdat ik niet zeker ben of hij Überhaupt past.

Hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.. O0


Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #1 Gepost op: 10 april 2012, 21:25:12
Je heb hem toch in een holster zitten???

http://www.pax-bags.de/pax-onlineshop/index.php/personliche-ausrustung/holsterpremium2101800103.html past hij volgens mij wel in
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Dominique B

  • Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Reactie #2 Gepost op: 11 april 2012, 10:27:02
Ja klopt, heb ik ook..

Deze namelijk,
http://www.pax-bags.de/pax-onlineshop/index.php/personliche-ausrustung/holsterl101620403.html

Maar door die schaar kan ik een hele hoop andere dingen niet meenemen.
en wil ik eigenlijk een holster voor enkel die schaar, daarom lijkt me deze wel interessant,

http://www.pax-bags.de/pax-onlineshop/index.php/personliche-ausrustung/mini-mag-holsterschere101660403.html

Die van jou is ook vast en zeker een oplossing maar dan heb ik 2 hele assortiment holsters aan men riem, beetje teveel van het goede  :P
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #3 Gepost op: 11 april 2012, 11:58:14
Waarom wil je een grote Safety Schaar op je lijf dragen ?,

Waarom niet in je eerste uitruktas ?  Draag je dan ook een pocketmasker op je lijf..  

Ik kan me slechts bij enkele soorten uitrukken (first responder biker (fiets) dat je uitrusting op je lijf draagt. Echter er zijn misschien wel andere draagvormen die misschien beter geschikt zijn..

Heuptas, tactical first responsevests/jas.  Echter voor veel evenementen inzetten vind ik zo'n grote schaar veel te veel groot, te lomp en onhandig. Dan is in de eerste uitruk tas snel genoeg.


Dominique B

  • Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Reactie #4 Gepost op: 11 april 2012, 18:26:43
Waarom wil je een grote Safety Schaar op je lijf dragen ?,

Waarom niet in je eerste uitruktas ?  Draag je dan ook een pocketmasker op je lijf..  

Omdat ik vaak op een motorcross sta, en die motorpakjes van sommige met een verbandschaar niet te knippen vallen..

Een eerste uitruktas heb ik nog niet. daar wordt nog voor gespaard.
Ja een pocketmask van AMBU zit ook in mijn standaard uitrusting die ik op het lijf draag tijdens een inzet.
evenals een stethoscoop, pupillampje, saturatiemeter, led lenser en leatherman.

Vaak dat ik op een groot evenement het wel eens nodig heb.
maar vooral tijdens mijn diensten op de 100 (Belgische Ambu) is het handig..
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #5 Gepost op: 11 april 2012, 18:28:57
Waarom wil je een grote Safety Schaar op je lijf dragen ?,

Waarom niet in je eerste uitruktas ?  Draag je dan ook een pocketmasker op je lijf..  

Ik kan me slechts bij enkele soorten uitrukken (first responder biker (fiets) dat je uitrusting op je lijf draagt. Echter er zijn misschien wel andere draagvormen die misschien beter geschikt zijn..

Heuptas, tactical first responsevests/jas.  Echter voor veel evenementen inzetten vind ik zo'n grote schaar veel te veel groot, te lomp en onhandig. Dan is in de eerste uitruk tas snel genoeg.

 
Ik zou hem ook niet op mijn lichaam willen dragen en als dit dezelfde is als wij hebben is ie in no time bot....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Dominique B

  • Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Reactie #6 Gepost op: 11 april 2012, 18:32:07
Ik zou hem ook niet op mijn lichaam willen dragen en als dit dezelfde is als wij hebben is ie in no time bot....

heb er net als op de leatherman, een levenslange garantie op, ze zeggen dat hij niet bot kan raken, maar als hij dat wel doet:

Sloop je hem dus gewoon, en krijg je een nieuwe (al eens geprobeerd met de leatherman, en dat werkt.)
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #7 Gepost op: 11 april 2012, 19:09:53
Ik vindt het een fijne schaar. Goede ervaringen mee, hij knipt alles!
Ik weet dat er ook een holster is om hem aan de rugkant van je riem horizontaal te dragen

(http://www.bigshears.com/)
Mooi holster alleen de prijs is dan ook wat aan de hoge kant (43,98$)


Dominique B

  • Afdelingsverantwoordelijke Hulpdienst Rode Kruis-Bilzen
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 75
  • Anderen helpen, begint bij jezelf!
Reactie #8 Gepost op: 11 april 2012, 21:14:52
Ik vindt het een fijne schaar. Goede ervaringen mee, hij knipt alles!
Ik weet dat er ook een holster is om hem aan de rugkant van je riem horizontaal te dragen

(http://www.bigshears.com/)
Mooi holster alleen de prijs is dan ook wat aan de hoge kant (43,98$)

inderdaad zeer mooi  :D, maar duur..
2de nadeel is dat hij horizontaal veel plaats in beslag neemt  :(

Maar wel een hele mooie suggestie ;) Dankje  0098
Voormalig Ambulancier DGH. (België) | Ambulancier NDLZ/ EH Verlener Hulpdienst Rode Kruis Vlaanderen afd. Bilzen (België)


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #9 Gepost op: 12 april 2012, 00:03:22
Het nadeel van zo'n grote schaar vertikaal plaatsen is dat het heel erg beperkt in je bewegingsvrijheid. Daarom is hier gekozen voor horizontaal.
Bij de maglite zie je daarom dat de ring en dus de lamp beweegt ten opzichte van het lichaam. Met een schaar wordt dat lastiger 0098