Slecht geplaatste signalering (mede) oorzaak aanrijding ?

Auteur Topic: Slecht geplaatste signalering (mede) oorzaak aanrijding ?  (gelezen 9291 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #30 Gepost op: 16 mei 2012, 02:21:22
Nou hij rijdt weer! Niks van de ellende meer te zien... behalve een stroever lopende schuifdeur... ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #31 Gepost op: 5 juni 2012, 01:03:26
En is er iets aan de signalering gedaan?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #32 Gepost op: 5 juni 2012, 12:40:03
bij welke organisatie werk jij? ;)
haha bij de politie moet dat eerst over 527 schijven en chefs voordat zoiets geregeld wordt... :-\

nog niet dus...


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #33 Gepost op: 5 juni 2012, 12:47:47
bij welke organisatie werk jij? ;)
haha bij de politie moet dat eerst over 527 schijven en chefs voordat zoiets geregeld wordt... :-\

nog niet dus...

Mwoa, mijn ervaringen zijn anders  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #34 Gepost op: 4 oktober 2012, 14:25:32
Politievoertuig betrokken bij aanrijding op Tussenring
Woensdagavond heeft op de kruising van de Tussenring met de Hagevoortdreef een aanrijding plaatsgevonden. Door een nog onbekende oorzaak botste een personenauto en een politiebus iets voor 23:00 uur op elkaar. De personenauto kwam uiteindelijk 30 meter verderop tot stilstand langs de bossages van de Zwaluwweg. De twee agenten die in hondenwagen zaten raakten gewond. Voor zover bekend raakten ook twee inzittenden van de personenauto gewond. Zij zijn allen met onbekend letsel overgebracht naar een ziekenhuis. De politiehonden zijn door een andere eenheid naar het bureau overgebracht. Analisten van de VerkeersOngevallenAnalyse zullen verder onderzoek doen naar de oorzaak van de aanrijding. Verkeer vanuit alle richting heeft lange tijd hinder ondervonden vanwege het ongeval.

Link met foto's: http://www.hv-almere.nl/?p=6664
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #35 Gepost op: 4 oktober 2012, 22:08:37

Politievoertuig betrokken bij aanrijding op Tussenring
Woensdagavond heeft op de kruising van de Tussenring met de Hagevoortdreef een aanrijding plaatsgevonden. Door een nog onbekende oorzaak botste een personenauto en een politiebus iets voor 23:00 uur op elkaar. De personenauto kwam uiteindelijk 30 meter verderop tot stilstand langs de bossages van de Zwaluwweg. De twee agenten die in hondenwagen zaten raakten gewond. Voor zover bekend raakten ook twee inzittenden van de personenauto gewond. Zij zijn allen met onbekend letsel overgebracht naar een ziekenhuis. De politiehonden zijn door een andere eenheid naar het bureau overgebracht. Analisten van de VerkeersOngevallenAnalyse zullen verder onderzoek doen naar de oorzaak van de aanrijding. Verkeer vanuit alle richting heeft lange tijd hinder ondervonden vanwege het ongeval.

Link met foto's: http://www.hv-almere.nl/?p=6664
Had deze bus voorop geen blauw zwaailicht, of is deze er door de klap vanaf gegaan?
Bij foto 1 lijkt er een zelfde soort bus te staan waarop voor maar één blauw zwaailicht zit.
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #36 Gepost op: 4 oktober 2012, 22:15:46


De nieuwe hondenbrigade auto van Flevoland. Geen signalering voor op het dak..

 ;)

Voor de grap ook de postings direct erop volgend even lezen;

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=9590.msg1054572#msg1054572
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Pleegkundige

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 511
  • Ambuvpk i.o
Reactie #37 Gepost op: 4 oktober 2012, 22:19:13
;)
Voor de grap ook de postings direct erop volgend even lezen;
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=9590.msg1054572#msg1054572
Ik lees net in het topic "Gecrashte hulpverleningsvoertuigen", dat dit voertuig niet met spoed reed tijdens de aanrijding. Ze kwamen vanaf een inzet. Ik zal die postings die jij benoemde even doorlezen, bedankt!
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #38 Gepost op: 4 oktober 2012, 22:44:33
Als je strict gaat kijken naar de plaatsing van de signalering, voldoet deze niet aan de eisen, zoals gepubliceerd in de Staatscourant van Feb 2009.

Blauw en amber zijn niet 360 graden rondom zichtbaar (primaire set) Er zitten namelijk punten waar het zicht op de blauwe pit belemmerd wordt door de dakontluchting en de gele led pit. Ondanks dat de losse lampen wel gekeurd zijn conform klasse 1 en 2.

Om het aan de eisen te laten voldoen: voorop het voertuig nog een gele pit erbij en een blauwe pit erbij....


Groeten, Ruud


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #39 Gepost op: 4 oktober 2012, 23:00:01
Dit was ook absoluut geen nieuw voertuig maar een van de oudere bussen. Latere versies hebben zowel voor als achter een blauwe lamp en een amber lamp (kruiselings). Nog niet ideaal maar rondom wel goed zichtbaar.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein