Slecht geplaatste signalering (mede) oorzaak aanrijding ?

Auteur Topic: Slecht geplaatste signalering (mede) oorzaak aanrijding ?  (gelezen 9364 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #20 Gepost op: 16 april 2012, 01:49:29
Lijkt me belangrijker dat ze denken aan goede signalering omdat er mensen inzitten en niet juist omdat er honden inzitten.
Tenzij je een hondenleven belangrijker acht dan een mensenleven.

Maar de signalering is inderdaad dramatisch, maar nu weet ik waarom de hondengeleiders daar ook weer gebruik maken van een Opel station als hondenwagen. De andere bus is dus kapot  :o

Ik neem aan dat K9-handler bedoeld dat er nog losse dieren achter in zitten (als in los in een kennel). Hard optrekken en afremmen zou je dan juist zo veel mogelijk willen voorkomen. Maar goed, er zijn ook nieuwe duik-voertuigen in dienst met een electro-sirene en een slecht zichtbare lichtbalk  :(
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


K9 Handler

  • Zelfstandige / Hondengeleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 63
  • Justice is coming and Hell's coming with me
Reactie #21 Gepost op: 16 april 2012, 09:46:35
Tenzij je een hondenleven belangrijker acht dan een mensenleven.

Natuurlijk niet acht ik een hondenleven belangrijker dan een mensenleven, maar voor een hondengeleider komt het toch in de buurt. 98uiye

Ik neem aan dat K9-handler bedoeld dat er nog losse dieren achter in zitten (als in los in een kennel). Hard optrekken en afremmen zou je dan juist zo veel mogelijk willen voorkomen.

Jerommeke bedankt voor de aanvulling. O0


erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #22 Gepost op: 16 april 2012, 11:43:22
aanrijdingen en gevaarlijke situatie's omdat de bestuurder er vanuit gaat gezien te worden en dat de overige bestuurders het voertuig niet of te laat zien  ::)
Misschien een knuppeltje in een hoenderhokje, maar dat is m.i. al een onjuiste aanname door de bestuurder. De bestuurder van een voorrangsvoertuig moet er naar mijn idee altijd vanuit gaan dat hij NIET gezien wordt, tenzij aan het overig verkeer te zien is dat het tegendeel waar is.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 16 april 2012, 13:20:15
Misschien een knuppeltje in een hoenderhokje, maar dat is m.i. al een onjuiste aanname door de bestuurder. De bestuurder van een voorrangsvoertuig moet er naar mijn idee altijd vanuit gaan dat hij NIET gezien wordt, tenzij aan het overig verkeer te zien is dat het tegendeel waar is.

Ja, helemaal met je eens .... Gezien alle voertuigen in het topic ''gecrashte HV-voertuigen'' en het aantal voertuigen wat daarvan met spoed reed kun je gerust zeggen dat de voertuigen te slecht opvallen en dat er inderdaad verkeerde aanname's worden gemaakt.... En dat het dus des te onbegrijpelijker is dat werkgevers er niet alles aan doen om de voertuigen zo goed als mogelijk op te laten vallen, zodat het in ieder geval daar niet aan gelegen kan hebben.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #24 Gepost op: 16 april 2012, 17:54:39
maar nu weet ik waarom de hondengeleiders daar ook weer gebruik maken van een Opel station als hondenwagen. De andere bus is dus kapot  :o

Ja klopt de reservewagen is weer van stal gehaald (die overigens nog steeds geliefd is bij de gebruikers, de Opel Vectra uit 2004...) Saillant detail: de kapotte bus was de vervanging voor deze Vectra... :-X


Cabo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 615
Reactie #25 Gepost op: 17 april 2012, 14:44:36
Ik neem aan dat K9-handler bedoeld dat er nog losse dieren achter in zitten (als in los in een kennel). Hard optrekken en afremmen zou je dan juist zo veel mogelijk willen voorkomen. Maar goed, er zijn ook nieuwe duik-voertuigen in dienst met een electro-sirene en een slecht zichtbare lichtbalk  :(

 O0

Ja klopt de reservewagen is weer van stal gehaald (die overigens nog steeds geliefd is bij de gebruikers, de Opel Vectra uit 2004...) Saillant detail: de kapotte bus was de vervanging voor deze Vectra... :-X

De vectra lijkt me ook wat fijner rijden en sneller :)
Die bussen ogen zo lomp


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #26 Gepost op: 23 april 2012, 21:53:39
update: de hondenauto wordt hersteld! over 1 week rijdt hij weer... 8)


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #27 Gepost op: 24 april 2012, 15:18:20
update: de hondenauto wordt hersteld! over 1 week rijdt hij weer... 8)

 098uo 098uo 098uo


jasir

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 556
  • veiligheidsregio drenthe 03
Reactie #28 Gepost op: 24 april 2012, 15:45:08
Yes met de zelfde signalering  en wat is de dealer van dit voertuig?


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #29 Gepost op: 24 april 2012, 21:08:15
Mogelijk krijgt hij toch een aanpassing tzt.