GRIP 2 TIS 3.3 - 1 dode, 190 gewonden na treinbotsing Spaardammerstraat - Amsterdam 21-04-2012

Auteur Topic: GRIP 2 TIS 3.3 - 1 dode, 190 gewonden na treinbotsing Spaardammerstraat - Amsterdam 21-04-2012  (gelezen 111887 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Zojuist gemeld op Persconferentie.
42 Zwaar gewonden waaronder 1 machinst.
75 Licht tot zeer licht gewonden waaronder 2 conducteurs
21:00 uur alle gewonden geevacueerd.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
42 Zwaar gewonden waaronder 1 machinist

Onder zwaar gewonden wordt verstaan: "alle mensen die niet op eigen kracht de trein konden verlaten."
Bron: NOS
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Weet iemand wat de taak van dat 'peloton' politie en marechaussee is? Het lijkt op de foto's of ze alleen maar in de weg staan, maar dat is vast niet de bedoeling..
Zojuist de persvoorlichter van de KLPD gesproken. Hij zat zelf ook in dit peloton. Het ging om KMar en KLPD (o.a. waterpolitie) die zich hadden verzameld bij de waterpolitie op de Westerdoksdijk. Vandaar zijn ze in colonne opgetrokken om de PD af te zetten. Ze werden dus niet ingezet voor hulpverlening, maar voor bewaking.


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Ik vraag me af hoe de inzet van ambulances is bepaald voor wat betreft de buitenregio's.
Noord Holland Noord heeft het één en ander gestuurd maar uit Hollands Midden is géén inzet geweest,terwijl die er ook best snel kunnen zijn over de A4


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Dan heb je niet goed opgelet of gelezen,heb een Otaris in beeld gezien en in de materiaallijst staan zelfs 2 wagens genoemd van Hollands MIdden....


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Ik vraag me af hoe de inzet van ambulances is bepaald voor wat betreft de buitenregio's.
Noord Holland Noord heeft het één en ander gestuurd maar uit Hollands Midden is géén inzet geweest,terwijl die er ook best snel kunnen zijn over de A4

Als het goed is, is dat via het LMAZ gegaan, het aansturen van externe bijstand is een van hun kerntaken.

http://www.lmaz.nl/producten_and_diensten/de_lmaz_als_vangnet.htm

Bovendien, weet je zeker dat Hollands-Midden er niet is geweest, of baseer je dat uitsluitend op P2000?


jacksriver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 134
Die baseer ik op de voertuigenlijst treinbotsing Amsterdam,er staat geen enkele regio 16 op


Dirtdiver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 469
Die baseer ik op de voertuigenlijst treinbotsing Amsterdam,er staat geen enkele regio 16 op

Die lijst had ik vanmorgen er op gezet en daar stond regio 16 wel tussen....
Zal ik de ge-update lijst bijvoegen ??


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Ik vraag me af hoe de inzet van ambulances is bepaald voor wat betreft de buitenregio's.
Noord Holland Noord heeft het één en ander gestuurd maar uit Hollands Midden is géén inzet geweest,terwijl die er ook best snel kunnen zijn over de A4
Kijk eens op de volgende link http://www.at5.nl/gespot/79821/trein-ongeluk-westerpark
Daar zie ik toch de 16124 op de foto.


Gijs

  • Oud brandweer-instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
Gaarne de berichtgeving van anderen lezen en bekijken. Dit voorkomt veel ergenis, daarnaast bepaald LMAZ de inzet opdat moment na infomate over beschikbaarheid en drukte
Derhalve is dit de juiste informatie vanaf vanmorgen en treft niemand blaam, en is er gehandeld zoals dit is afgesproken.
En wederom met een bijzondere inzet en afloop Hulde voor alle operationele hulpdiensten.
Bij instappen begint de inzet.