Haakarmvoertuigen

Auteur Topic: Haakarmvoertuigen  (gelezen 353662 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brielle

  • Gast
Reactie #290 Gepost op: 6 januari 2008, 12:21:29
Volgens mij SBH59-1

klopt wel dat staat er op , maar hij staat op de coloradoweg (51-1) O0


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #291 Gepost op: 6 januari 2008, 16:37:27
De Gezamenlijke Brandweer heeft die gekocht (ehhhh gekregen) van de Brandweer Rotterdam. De Brandweer Rotterdam heeft destijds drie van deze bakken gekocht (nu: SB211, SB431 en SB511).

Ik dank u vriendelijk ;)

Is er al meer bekend over de europeese aanbesteding van/voor de nieuwe HA voertuigen van BIZA

Ik weet niet in hoeverre je 'bij' bent, maar op de site van de LFR staat wel een en ander:
http://www.lfr.nl/activiteiten/haakarmvoertuigen

Hierbij is overigens een investering van 12 miljoen ex. btw gemoeid (ruim 130 duizend per HA).
De LFR spreekt trouwens over de veiligheidspartners, waaronder ook politie en geneeskundig. Zou dat kunnen betekenen dat we ook witte en gele HA's krijgen?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #292 Gepost op: 6 januari 2008, 18:03:45
Ik heb laatst eens ergens opgevangen dat ze bij een of twee politiekorpsen ook het gebruik van een haakarm willen testen...

Zo kun je bijvoorbeeld een mobiele kantoor unit, een mobiele VC, een mobiele kantine, een mobiele forensische opsporingseenheid en nog vele andere toepassingen (zoals ook al bij de brandweer gebruikt) laten bouwen.

Ik weet dat er bepaalde politieregio's zijn, waar ze momenteel al omgebouwde bouwketen gebruiken, welke door middel van een platte wagen en een kraan ter plaatse worden gebracht als technische recherche onderkomen.
Het zal mij benieuwen!

Het komen van gele HA's lijkt mij nog niet zo dichtbij, het transport van de GHOR spullen word (nu) nog door de brandweer geregeld. Dat zouden ze natuurlijk ook kunnen veranderen.....

We wachten af!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #293 Gepost op: 6 januari 2008, 18:23:20
Ik heb laatst eens ergens opgevangen dat ze bij een of twee politiekorpsen ook het gebruik van een haakarm willen testen...

Zo kun je bijvoorbeeld een mobiele kantoor unit, een mobiele VC, een mobiele kantine, een mobiele forensische opsproringseenheid en nog vele andere toepassingen (zoals ook al bij de brandweer gebruikt) laten bouwen.

Er zijn in verschillende korpsen ook haakarmcontainers als PD unit. Ook de pantserhuisjes van BZK zijn geschikt voor een haakarmchassis. Een een haakarmvoertuig van de politie zou natuurlijk ook een container van de GNK of de brandweer kunnen vervoeren...

Ik denk echter dat er nog geen HA voor de politie aan zit te komen...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #294 Gepost op: 7 januari 2008, 08:02:21
De GHOR Rotterdam-Rijnmond denkt (of heeft gedacht) over het aanschaffen van een "gele" HA. Dit vanwege het feit dat áls de GNK-haakarmbak vervoerd moet worden, en er dus sprake is van een groot incident, de kans groot is dat de HA's van de brandweer reeds zijn ingezet t.b.v. het vervoer van brandweerhaakarmbakken.
greetz,  Enrique


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #295 Gepost op: 7 januari 2008, 15:12:15
Als er een regiokorps is die dat wel zal gaan aanschaffen is dat Amsterdam wel.
Die hebben in het verleden al voertuigen gehad met een wissel bak en hebben nu ook nog diverse voertuigen met een wisselbak in gebruik, o.a. de calamiteitencontainer en de hekkenwagens.

Maarja je hebt politie Nederland en de politie Amsterdam he ;)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #296 Gepost op: 7 januari 2008, 15:24:17
Als er een regiokorps is die dat wel zal gaan aanschaffen is dat Amsterdam wel.
Die hebben in het verleden al voertuigen gehad met een wissel bak en hebben nu ook nog diverse voertuigen met een wisselbak in gebruik, o.a. de calamiteitencontainer en de hekkenwagens.

Maarja je hebt politie Nederland en de politie Amsterdam he ;)

Van wat voor wisselsysteem maakt Amsterdam nu gebruik eigenlijk?

En ja, Amsterdam blijft een verhaal apart natuurlijk ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #297 Gepost op: 7 januari 2008, 16:38:45

Soort gelijke als dit systeem, echter zonder een opbouw. Met uitzondering van de calamiteitencontainer, die heeft wel een opbouw.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #298 Gepost op: 7 januari 2008, 17:30:18
Ok, maar geen kabeldsysteem of kettingsysteem dus (die na het haakarmsysteem het meest in gebruik zijn).
En als de container op z'n plek staat laten ze die zakken neem ik aan.

Maar goed, we gaan het wel zien. Ik ben benieuwd :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #299 Gepost op: 7 januari 2008, 18:24:09
die dingen kunnen niet door hun pootjes zakken...
ze zijn oorspronkelijk bedoeld voor de logistieke wereld... zo kan je de ene bak voor het dock laten staan en de andere mee nemen... dat verkort de laad en los tijden