Dodelijke overval op juwelier (twee verdachten aangehouden) Beeklaan - Den Haag 25-04-2012

Auteur Topic: Dodelijke overval op juwelier (twee verdachten aangehouden) Beeklaan - Den Haag 25-04-2012  (gelezen 21220 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Samen sterk in de hulpverlening!


trancefreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 906
De politie heeft een van de verdachten gepakt van de fatale overval op de Haagse juwelier Ruud Stratmann. Het gaat om Ziya Borukcu.

https://twitter.com/omroepwest


trancefreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 906
Politie pakt verdachte overval Haagse juwelier op

AMSTERDAM - De politie heeft een van de verdachten gepakt van de fatale overval op de Haagse juwelier Ruud Stratmann (47).
Het gaat om de 19-jarige Ziya B., die dinsdag rond middernacht in de Haagse Schilderswijk is gearresteerd, meldt de politie Haaglanden woensdag. De tweede verdachte, Sandro Grigolia (19), is nog voortvluchtig.

Stratmann van juwelierszaak Lapidee aan de Beeklaan in Den Haag werd vorige week woensdag overvallen en neergeschoten door twee mannen, vermoedelijk Ziya B. en Sandro Grigolia.

Tips

De politie spoorde B. op aan de hand van onder meer informatie uit tips die dinsdag binnenkwamen nadat de namen en foto's van de verdachten openbaar waren gemaakt.

Sinds de fatale overval op de juwelierszaak had de politie al 200 tips gekregen, waardoor ze te weten kwam wie de mogelijke daders waren. Nadat de politie deze identiteiten bekend maakte, kwamen nog eens 50 tips binnen. Er waren 35 politiemensen betrokken bij de arrestatie, die op straat gebeurde.

De informatie over B. en Grigolia werd ook aan de Belgische autoriteiten gegeven, omdat Grigolia mogelijk daar naartoe is gevlucht. De zoektocht naar deze tweede verdachte gaat onverminderd door, benadrukt de politie in Den Haag.

http://www.nu.nl/binnenland/2800705/politie-pakt-verdachte-overval-haagse-juwelier.html


Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Om misselijk van te worden... bah! >:( >:(

---------------------------

Vriend: 'Turk, geef je aan! Je moet straf krijgen'
'Het is een lieve jongen', zegt vader Grigolia over zijn van de roofmoord op de Haagse juwelier Ruud Stratmann verdachte zoon Sandro. Hij heeft de politie gesproken, maar kan er niets meer van zeggen. 'Het is te erg', zegt hij met haperende stem. De oma van Sandro's eveneens voorvluchtige kompaan Ziya kan alleen nog maar huilen. 'Ik heb de hele nacht niet geslapen. Hoe heeft hij dit kunnen doen? Ik ken hem zo niet.' Woorden schieten haar te kort.

Lees verder op http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/detail/3249447/2012/05/02/Vriend-Turk-geef-je-aan-Je-moet-straf-krijgen.dhtml
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


GLZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 949
De laatste tijd zie je steeds vaker dat er snel een beroep gedaan wordt op het publiek om de daders op te sporen, met identiteit en foto's. Voor Nederland is het vrij nieuw, voor het buitenland heel gewoon. Ik vind het een goede zaak dat er gebruik gemaakt wordt van de media.


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163


C337

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
Heb je sowieso geen probleem als je vlucht naar Turkije, ik dacht dat een loverboy dat toen ook had gedaan en niet uitgeleverd werd.

Heb mijn bericht verwijderd, dacht dat de ander Turks-Koerdisch was. e050 Klopt Sylvester, Saban B. was dat.


sylvester1986

  • Gast
Ik had mijn bericht al verwijderd, omdat ik maar niet op die naam kon komen en ik mijn bericht dan niet meer kon aanpassen. Ik bedoelde inderdaad Saban B. O0


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
En nu maar hopen dat een ' slimme' advocaat in de rechtszaal het tonen van de foto van de verdachten maar niet gaat gebruiken als 'verzachtende omstandigheid'.  ::)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Breaking news:

Tweede verdachte aangehouden in Georgië.

Bron nieuwsflits radio 1.