Werkwijze buitenlandse verkeersregelaars.

Auteur Topic: Werkwijze buitenlandse verkeersregelaars.  (gelezen 12256 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
Gepost op: 7 mei 2012, 16:59:25
Soms een wereld van verschil als je het vergelijkt met Nederland.
Verkeersregelaar in Coimbatore, India heeft alles onder controle!
 nofear71




piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #1 Gepost op: 12 mei 2012, 22:16:50
Misschien kunnen we ze helpen met de oude hesjes die straks niet meer goedgekeurd zijn. Dan zie je ze ten minste staan.
Trouwens is dat een verkeersregelaar of een Flik? Lijkt mij eerder een "flik".


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #2 Gepost op: 13 mei 2012, 19:24:20
hier kan ik ook verkeer regelen ik hoef aleen maar langs de weg te staan een op een fluitje blazen ;D :D 0098
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #3 Gepost op: 14 mei 2012, 00:25:19
hier kan ik ook verkeer regelen ik hoef aleen maar langs de weg te staan een op een fluitje blazen ;D :D 0098
Als ik enkel dit onder werktijd zou doen komt er vast commentaar vd baas....  ;D


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 20 mei 2012, 21:36:07


sylvester1986

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 29 mei 2012, 17:01:59


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #6 Gepost op: 29 mei 2012, 21:44:02
MVI_0861 Rome mei 2012.MOV
bjfloor
Oeps, blij dat we geen opdrachten in Rome hebben... 98uiye


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #7 Gepost op: 29 mei 2012, 21:55:09
Het grappige is dat die agent het toch nog redelijk onder controle heeft, ondanks de ietwat onduidelijk ogende tekens...::)
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #8 Gepost op: 3 juni 2012, 13:17:43
Ach, gisteren was ik even in Zuid-Limburg. Ik kwam op een gegeven moment op een kruising uit waar een duo verkeersregelaars stond. De werkwijze van degene die voor mijn auto stond verschilde in feite niet meer dan die wat in de eerstvermelde video acteerde. De beste man stapte met zijn rug naar mij toe de kruising op. In plaats van een normaal stopteken te geven kon hij blijkbaar nog net de kracht opbrengen om zijn rechterhand iets omhoog te doen. Zo'n 20 centimeter van zijn heup af....Tja, in feite een zeer onduidelijk teken voor mij om te stoppen, maar een echt stopteken was het niet. Nadat er enkele toerfietsers waren overgestoken loopt de man, zonder een oprijteken te geven van de weg af. Ik wil optrekken met de auto maar ineens springt hij weer ervoor en op dezelfde manier 'regelt' hij zijn verkeer.

Ik ben zelf verkeersregelaar bij meerdere evenementen en had derhalve geen behoefte om er een woord over te zeggen. Maar inwendig had ik zoiets van dat ik hem ter plaatse graag een spoedinstructie had willen geven.
Maar achwee als er iemand zijn aanwijzingen niet snapt en gewoon aanrijdt of doorrijdt, dan is Leiden is last en dan zijn er weer de krantenkoppen over een aangereden verkeersregelaar. Het wordt hoog tijd om bij de aanstelling van evenementen-verkeersregelaars een soort van toelatingseisen op te stellen en de instructies uit te breiden met een praktijktest, wat dit was werkelijk in- en intriest om aan te zien.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 19 juli 2012, 17:21:16
En opeens heb je een aparte 'verkeersregelaar' in Nederland.
Duidelijke gebaren, komt geduldig over en is goed zichtbaar.  :'(
Je kan het verkeer regelen... of je kan het gewoon echt niet
Rowinvd