eindoefening

Auteur Topic: eindoefening  (gelezen 3534 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Heidebrandje

  • Gast
Gepost op: 12 februari 2005, 16:03:29
ik zie net op de site's www.112gv.nl en www.112gooienvechtstreek.nl foto's van een eindoefening van de brandweer Laren. Nu is mijn vraag wat houd dat nou presies in een Grote eindoefening ???




Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 12 februari 2005, 16:08:23
ik zie net op de site's www.112gv.nl en www.112gooienvechtstreek.nl foto's van een eindoefening van de brandweer Laren. Nu is mijn vraag wat houd dat nou presies in een Grote eindoefening ???
een eindoefening wordt gehouden na een oefencyclus van bv hulpverlening of brand.In een eindoefening komen dan alle behandelde apecten weer terug  ;)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2 Gepost op: 26 oktober 2005, 00:02:17
ik zie net op de site's www.112gv.nl en www.112gooienvechtstreek.nl foto's van een eindoefening van de brandweer Laren. Nu is mijn vraag wat houd dat nou presies in een Grote eindoefening ???
Wij zijn vandaag met een werkgroep begonnen,om het gehele oefenen op een andere manier aan te gaan pakken.Niet meer het verplichte kunstje doen,klaar dan mag de volgende.Maar nu de oefendoelen samen te pakken.Bijvoorbeeld werken op hoogte samen voegen met schoorsteenbranden.
En meer inzetjes doen met de chemiepakken,dan alleen maar het aan en uitrekken.

We volgen wel de leidraad oefenen,maar we willen kijken of we daar op een andere manier mee om kunnen gaan,zodat het oefenen leuk blijft


ajax

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 26 oktober 2005, 01:14:58
Wij zijn vandaag met een werkgroep begonnen,om het gehele oefenen op een andere manier aan te gaan pakken.Niet meer het verplichte kunstje doen,klaar dan mag de volgende.Maar nu de oefendoelen samen te pakken.Bijvoorbeeld werken op hoogte samen voegen met schoorsteenbranden.
En meer inzetjes doen met de chemiepakken,dan alleen maar het aan en uitrekken.

We volgen wel de leidraad oefenen,maar we willen kijken of we daar op een andere manier mee om kunnen gaan,zodat het oefenen leuk blijft
Zo werken wij al weer een tijdje


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #4 Gepost op: 26 oktober 2005, 16:49:44
Zo werken wij al weer een tijdje
En hoe bevalt dat bij jullie?


ajax

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 28 oktober 2005, 23:31:20
En hoe bevalt dat bij jullie?

Ja goed is beter dan stom alleen bezig te zijn met alleen aankleden en uitkleden van bijv pakken. Het nadeel is wel weer dat het allemaal wat later word. Owja veel plezier bij jullie eindoefening volgende week. ;D


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #6 Gepost op: 29 oktober 2005, 11:39:09
Ja goed is beter dan stom alleen bezig te zijn met alleen aankleden en uitkleden van bijv pakken. Het nadeel is wel weer dat het allemaal wat later word. Owja veel plezier bij jullie eindoefening volgende week. ;D
Dat maakt ons niet uit dat de oefeningen wat langer gaan duren,het gaat ons erom dat de mensen weer gemotiveert aan het oefenen zijn.
Het wordt korpsbreed gedragen dat we wat meer praktijkgericht gaan oefenen.

Enne....weet jij meer over de eindoefening?  :o ;D


ajax

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 29 oktober 2005, 16:06:20
Dat maakt ons niet uit dat de oefeningen wat langer gaan duren,het gaat ons erom dat de mensen weer gemotiveert aan het oefenen zijn.
Het wordt korpsbreed gedragen dat we wat meer praktijkgericht gaan oefenen.

Enne....weet jij meer over de eindoefening?  :o ;D

Uhhm dat het volgende week vrijdag is in Eemnes op eem lokatie die je zelf ook wel kan bedenken


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 29 oktober 2005, 18:37:17
Uhhm dat het volgende week vrijdag is in Eemnes op eem lokatie die je zelf ook wel kan bedenken 
Aan jou heb ik ook wat  ;D


ajax

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 29 oktober 2005, 20:47:45
Aan jou heb ik ook wat  ;D

Ach als je bij je zelf te rade gaat weet je het al waar het is. Ook wij hebben er pas geleden geoefent voordat het tegen de vlakte gaat