01-06-2012: Kinderbeestfeest (Dreamnight) at Artis Amsterdam (NH)

Auteur Topic: 01-06-2012: Kinderbeestfeest (Dreamnight) at Artis Amsterdam (NH)  (gelezen 65574 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #50 Gepost op: 31 mei 2012, 23:21:56
En onze brandstof sponsor is ook bekend! Ik hoorde 1 op 4,5? Als de Seeker een beetje doorvaart loopt ie 1 op 2! In de grachten rustig aan, 1 op 6.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #51 Gepost op: 1 juni 2012, 07:46:08
UGS W 3.

Dan hoop ik dat je niets te doen krijgt want als jij aan het werk moet is er iets niet goed gegaan.
Maar je kunt het allemaal na lezen op de site van het kinderbeestfeest achter het inloggen staat alles uitgelegd in diverse draaiboeken (vervoer water)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #52 Gepost op: 1 juni 2012, 12:15:24
Hier zijn we gestart met het aftellen.  098uo
Nog 51 minuten te gaan voor vertrek naar verzamelplaats AZ stadion.
Mijn jongste staat al te pushen, Pap schiet op straks kom je te laat  ;D hij weet niet dat pap voor een ritje van ongeveer 50 km ruim twee en een half uur heeft uitgetrokken. Oke ik moet in die tijd ook nog tanken en de tankpas retour sponsor brengen maar dat is allemaal in een straal van max. 3 km rond het verzamelpunt  0098.

De laatste puntjes zijn inmiddels ook afgewerkt bus is schoon, OGS werkt (ja dat weten de buren nu ook  :P) Alle noodzakelijke info ligt in de bus, de video camera niet te vergeten.
Kortom, ik ben er klaar voor nog even een broodje eten en dan gaan de sleutels in het contact.
Nu over 46 minuten  ^-^
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #53 Gepost op: 1 juni 2012, 12:34:29
Beste mensen,

Heel veel plezier! Mocht er een route door A'dam West lopen dan zal ik zwaaien!
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #54 Gepost op: 1 juni 2012, 13:45:34
Beste mensen,

Heel veel plezier! Mocht er een route door A'dam West lopen dan zal ik zwaaien!

Moon,

Ik rij met mijn stoet via de J. van Galenstr - Hoofdweg - Postjesweg - Kinkerstraat - Bilderdijkstraat - 1e C. Huygensstraat - Overtoom - Stadhouderskade - Vijzelgracht - Amstel - Blauwbrug ...............
Vertrek vanaf het Lucas  O0


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #55 Gepost op: 1 juni 2012, 13:48:26
PolitieHmeerZ ‏@PolitieHmeerZ
Vandaag 1 juni is het #Kinderbeestfeest waaraan veel (politie)collega's 'n vrijwillige bijdrage leveren: http://bit.ly/HL17uB #TopInitiatief
1 juni 12 om 7:35 via Twitter for BlackBerry®

PolitieHmeerZ ‏@PolitieHmeerZ
Tussen 16:15 uur en 16:30 uur vertrekt men van het #Spaarneziekenhuis te #Hoofddorp
1 juni 12 om 11:16 via web

Burgman&Koelemeijer ‏@WijkAgHmrFLO
Straks #kinderbeestfeest #Dreamnight at Artis zieke kinderen in hulpverleningsvoertuigen naar Artis brengen véél sirenes oa door #Hoofddorp
1 juni 12 om 9:45 via web

Marjolijn van Broeck ‏@WijkagHmr11
Vandaag als #vrijwilliger/ chauffeur aan de slag voor #kinderbeestfeest #artis #amsterdam. zie www.kinderbeestfeest.nl #mooiedagervanmaken
1 juni 12 om 13:14 via Twitter for BlackBerry®
Samen sterk in de hulpverlening!


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #56 Gepost op: 1 juni 2012, 13:58:46
Moon,

Ik rij met mijn stoet via de J. van Galenstr - Hoofdweg - Postjesweg - Kinkerstraat - Bilderdijkstraat - 1e C. Huygensstraat - Overtoom - Stadhouderskade - Vijzelgracht - Amstel - Blauwbrug ...............
Vertrek vanaf het Lucas  O0

Hoe laat weg vanaf het Lucas? Zit daar vlak naast....
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #57 Gepost op: 1 juni 2012, 15:11:04
danny focke ‏@dannyfocke
Motoren zijn klaar voor actiedag #artis foto 1/2 #kinderbeestfeest http://pic.twitter.com/oCk4Mm7F

1 juni 12 om 12:36 via Twitter for BlackBerry®

danny focke ‏@dannyfocke
Foto 2/2 #kinderbeestfeest #artis en nog meer motoren! http://pic.twitter.com/IKocGYfB

1 juni 12 om 12:38 via Twitter for BlackBerry®
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #58 Gepost op: 1 juni 2012, 15:15:30
ZIEKE KINDEREN VRIJDAG MET SIRENES NAAR ARTIS (31-05-2012)

http://www.politie-amsterdam-amstelland.nl/get.cfm

Op vrijdagavond 1 juni opent Artis haar deuren voor het jaarlijkse Kinderbeestfeest, voorheen Dreamnight. Chronisch zieke of gehandicapte kinderen uit onder andere Noord-Holland, de Zaanstreek en Flevoland worden door een stoet van brandweer-, politie-, en ziekenauto’s naar de dierentuin gebracht voor een onvergetelijke avond. Mensen die de optocht vrijdagavond zien rijden, hoeven niet te schrikken. Of zoals de organisatie zegt: ‘Niks aan de hand, wel aan de kant’.

Vrijwillig
De besloten feestavond in Artis wordt dit jaar voor de 13e keer gehouden. Iedereen die meehelpt, doet dit vrijwillig. ‘Alle hulpverleners die de kinderen en hun ouders of begeleiders naar de dierentuin vervoeren, doen dit in hun vrije tijd’, zegt Iris Kuethe, voorzitter van de stichting Kinderbeestfeest. ‘Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor de medewerkers van Artis.’ In totaal zijn zo’n 1000 vrijwilligers, waaronder 200 politiemensen, in touw om de kinderen een onvergetelijke avond te bezorgen.

Toeters en bellen
Het vervoer van de chronisch zieke of gehandicapte kinderen vanuit ziekenhuizen en instellingen in Noord-Holland en Flevoland gebeurt onder andere met bussen en brandweer-, politie-, ziekenauto’s. Zij rijden onder begeleiding van politiemotoren van en naar de dierentuin, waar ze vanaf 17.00 aankomen. Het feest duurt tot 21.30. ‘Zo’n stoet van hulpdiensten met toeters en bellen zie je natuurlijk niet iedere dag’, zegt Kuethe. ‘Om te zorgen dat iedereen weet dat er niks aan de hand is, lichten we mensen langs de route zoveel mogelijk voor.’ Als de colonne het centrum van Amsterdam inrijdt, gaan de toeters en bellen uit. Een aantal straten rondom de dierentuin is vrijdagavond tussen 16.00 en 23.00 afgesloten voor alle verkeer. Er is alleen toegang tot Artis met een speciaal entreebewijs.

20 dierentuinen in NL
De feestavond werd 15 jaar geleden voor het eerst georganiseerd in Diergaarde Blijdorp in Rotterdam onder de naam Dreamnight at the zoo. Inmiddels doen in Nederland bijna 20 dierentuinen mee. Sinds 2000 wordt het evenement ook in andere landen georganiseerd, zoals Denemarken, Frankrijk, Canada, Tsjechië en Amerika.

>> Meer informatie op www.kinderbeestfeest.nl
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #59 Gepost op: 1 juni 2012, 15:22:47
RB Zandvoort ‏@Reddingsbrigade
Gespot! #Reddingsbrigade en #Brandweer.. Op weg naar #kinderbeestfeest in #Artis http://twitpic.com/show/large/9rlmhj

1 juni 12 om 15:21 via Twitter for Android
Samen sterk in de hulpverlening!