Evenementenbewaking WK Kitesurfen

Auteur Topic: Evenementenbewaking WK Kitesurfen  (gelezen 6990 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #20 Gepost op: 16 mei 2012, 15:04:21
Dit soort samenwerking kan echt enorm veel uitkomsten bieden, voor zowel de vrijwilligers als voor de 'opdrachtgevers'. Hier komen we ook steeds vaker bij elkaar over de vloer, en vullen zodoende elkaars tekorten aan. Er wordt zelfs al voorzichtig getest met het (deels) regionaal organiseren van praktijkopleidingen, om zo iedereen op hetzelfde niveau te krijgen. Ook voor evenementen werkt deze vorm van regionale bijstand volledig naar wens.

Voor de grotere evenementen zou je inderdaad het liefst een landelijk aanspreekpunt willen hebben die dan vervolgens de inzet regelt in overleg met de lokale brigade en/of de (toekomstige) RVR. Ik denk dat het LB ook veel meer de vorm van visitekaartje en aanspreekpunt moet gaan vervullen, en dat er dan intern verder wordt gekeken hoe het e.e.a. uitgevoerd gaat worden.  

Overigens moet ik wel even opmerken dat de samenwerking met Den Bosch die ik tot nu toe heb meegemaakt behoorlijk soepel verliep, duidelijke afspraken en communicatie. DB was verantwoordelijk voor de "binnenring" en de lokale brigade, die ook op volle sterkte aanwezig was, voor alles eromheen.

Vrijwel de hele regio zit volledig op C2000, met voor iedere brigade een eigen gespreksgroep. En analoog wordt niet echt veel meer gebruikt, maar is wel beschikbaar voor interregionale ondersteuning/rampenbestrijding e.d. Binnen de regio is het een kwestie van schakelen naar de betreffende gespreksgroep. Maar ik zie de HVRB niet even terug gaan naar analoog omdat drachten een evenement komt doen, daar is de hele structuur ook niet op ingericht...

Ja maar zit RB Drachten dan op C2000 want anders kunnen ze ook niet in een C2000 gespreksgroep  ;)


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #21 Gepost op: 16 mei 2012, 17:40:20
Ja maar zit RB Drachten dan op C2000 want anders kunnen ze ook niet in een C2000 gespreksgroep  ;)

Dat was ook het hele punt, dat kan dus niet... ;)


tymohuizinga

  • lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #22 Gepost op: 17 mei 2012, 22:16:27
goeden dag

Ik las alle reacties op dit bericht.
Wij bij reddingsbrigade drachten doen nu al 2 jaar het nk kiteboard in Scheveningen.
En de organisatie heeft erg goede ervaring met ons dus zijn wij ook gevraagd voor het wk.
onze leden zijn erg bekwaam wij hebben mensen die strandwacht lopen bij zeeland en texel.
ook is er een deel dat zelf fanatiek aan het kitesurfen is.
ik kan zeggen dat wij de nodige ervaring hebben om dit evenement te beveiligen, en uiteraard is er contact met de brigade van Scheveningen.

mvg Tymo Huizinga


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #23 Gepost op: 17 mei 2012, 22:43:34
goeden dag

Ik las alle reacties op dit bericht.
Wij bij reddingsbrigade drachten doen nu al 2 jaar het nk kiteboard in Scheveningen.
En de organisatie heeft erg goede ervaring met ons dus zijn wij ook gevraagd voor het wk.
onze leden zijn erg bekwaam wij hebben mensen die strandwacht lopen bij zeeland en texel.
ook is er een deel dat zelf fanatiek aan het kitesurfen is.
ik kan zeggen dat wij de nodige ervaring hebben om dit evenement te beveiligen, en uiteraard is er contact met de brigade van Scheveningen.

mvg Tymo Huizinga

Eindelijk iemand van drachten zelf dan. Allereerst welkom op het forum.
Verhaal is duidelijk maar hoe regelen jullie de communicatie aangezien jullie volgens mij niet op c2000 zitten en scheveningen wel?


tymohuizinga

  • lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #24 Gepost op: 17 mei 2012, 22:46:47
wij hebben inderdaad geen c2000
en ik weet niet zeker hoe het zit maar volgensmij is het geregeld dat zij een van onze porto's hebben gekregen op hun hoofd post
wij zijn wel bezig met c2000


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #25 Gepost op: 17 mei 2012, 22:50:07
Oke duidelijk verhaal. Vind het wel leuk om te zien dat ''binnenbrigades'' ook naar de kust komen.

Ik denk dat veel reddingsbrigade's bezig zijn met C2000 wij (rb Heerhugowaard) gaan als het goed is binnen kort over op
C2000, alles geregeld alleen nog appratuur inbouwen


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #26 Gepost op: 17 mei 2012, 22:50:46
wij hebben inderdaad geen c2000
en ik weet niet zeker hoe het zit maar volgensmij is het geregeld dat zij een van onze porto's hebben gekregen op hun hoofd post
wij zijn wel bezig met c2000

en leveren jullie dan alleen personeel of ook matriaal (zo ja welk matriaal)


tymohuizinga

  • lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #27 Gepost op: 17 mei 2012, 22:54:52
wij zijn aanwezig met 7 a 8 man
2 resceu's  en onze rampentrailer.
en natuurlijk alle overige benodigdheden zoals ehbo materialen wervel planken etc
dit is genoeg voor een evenement van dit kaliber.

mvg Tymo Huizinga


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #28 Gepost op: 17 mei 2012, 22:57:00
Duidelijk bedankt voor de info


tymohuizinga

  • lid reddingsbrigade drachten vig i.o
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
  • Trust me, I am a lifeguard
Reactie #29 Gepost op: 17 mei 2012, 22:58:24
geen probleem