Oefening Paperclip GRIP 4 (duinbrand) Randweg - Noordwijk 16-05-2012

Auteur Topic: Oefening Paperclip GRIP 4 (duinbrand) Randweg - Noordwijk 16-05-2012  (gelezen 8021 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DeWaasdorp

  • Hoofdagent Eenheid Den Haag / Hobby Fotograaf / Nieuwsjunk
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • ''Toezicht waar nodig, Handhaven waar moet!''
toch wel wagens? ... appart ik heb op het opgegeven aderes niks gevonden  :-\  maarja het is en blijft een vage oefening. Ik vind dat ze er gewoon 'oefening' bij de meldtekst hadden moeten zetten of in ieder geval een persbericht dat het om een oefening gaat want bij het woordje paperclip denk ik niet gelijk aan een oefening ik dacht een of andere vage brandweerterm e050.

zag later wel berichtje op twitter van de politie maar daar heb je ruim na de melding niks aan.
ben benieuwd hoeveel mensen uit hun bed gesprongen zijn en zijn gaan rijden, heb er wel een paar gezien onderweg haha :D
Always expect the unexpected!


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Binnenkort oefening 'Prisma' in Utrecht. Dus eh... je hoeft niet te gaan rijden als dat in de melding staat......
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
toch wel wagens? ... appart ik heb op het opgegeven aderes niks gevonden  :-\  maarja het is en blijft een vage oefening. Ik vind dat ze er gewoon 'oefening' bij de meldtekst hadden moeten zetten of in ieder geval een persbericht dat het om een oefening gaat want bij het woordje paperclip denk ik niet gelijk aan een oefening ik dacht een of andere vage brandweerterm e050.

zag later wel berichtje op twitter van de politie maar daar heb je ruim na de melding niks aan.
ben benieuwd hoeveel mensen uit hun bed gesprongen zijn en zijn gaan rijden, heb er wel een paar gezien onderweg haha :D
Het wordt steeds gekker, het zou fraai zijn als de hulpdiensten hun werkwijze moeten gaan aanpassen omdat er anders een aantal figuren die menen met een pager rond te moeten rennen anders voor niets uit hun bed komen. Blijf gewoon in je nest liggen en zet dat ding uit, of loop niet te zeuren.


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Het wordt steeds gekker, het zou fraai zijn als de hulpdiensten hun werkwijze moeten gaan aanpassen omdat er anders een aantal figuren die menen met een pager rond te moeten rennen anders voor niets uit hun bed komen. Blijf gewoon in je nest liggen en zet dat ding uit, of loop niet te zeuren.

Jij omschrijft wat ik dacht ;)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


AdB

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 12
    • Arjan den Besten.nl
Het wordt steeds gekker, het zou fraai zijn als de hulpdiensten hun werkwijze moeten gaan aanpassen omdat er anders een aantal figuren die menen met een pager rond te moeten rennen anders voor niets uit hun bed komen. Blijf gewoon in je nest liggen en zet dat ding uit, of loop niet te zeuren.

Helemaal mee eens!


DeWaasdorp

  • Hoofdagent Eenheid Den Haag / Hobby Fotograaf / Nieuwsjunk
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • ''Toezicht waar nodig, Handhaven waar moet!''
Het wordt steeds gekker, het zou fraai zijn als de hulpdiensten hun werkwijze moeten gaan aanpassen omdat er anders een aantal figuren die menen met een pager rond te moeten rennen anders voor niets uit hun bed komen. Blijf gewoon in je nest liggen en zet dat ding uit, of loop niet te zeuren.
ik zeg niet dat de heren hun werkwijze moeten aanpassen( die opmerking: ''ben benieuwd hoeveel mensen hun bed uit gesprongen zijn'' was als lolletje bedoeld ??? ) maar normaal gesproken wordt er in zo'n melding gewoon oefening gezet. en het gaat niet op mij die als gek rondreest naar meldingen maar zelfs staatbosbeheer wist er niks van, die heren schokken zich ook een ongeluk toen ze werden gebeld met ''wat is er aan de hand'' (heb ze zelf nog gesproken) ??? en volgens mij is een persbericht of een vooraankondiging (hetgeen wat hier normaal gesproken ook gebeurt) met oefening, ook niet al te veel moeite. Dat bedoelde ik te zeggen O0
Always expect the unexpected!


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
ik zeg niet dat de heren hun werkwijze moeten aanpassen( die opmerking was als lolletje bedoeld ??? ) maar normaal gesproken wordt er in zo'n melding gewoon oefening gezet. en het gaat niet op mij die als gek rondreest naar meldingen maar zelfs staatbosbeheer wist er niks van, die heren schokken zich ook een ongeluk toen ze werden gebeld met ''wat is er aan de hand'' (heb ze zelf nog gesproken) ??? en volgens mij is een politie persbericht met oefening ook niet al te veel moeite O0

Wie heeft staatsbosbeheer dan gebeld?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


DeWaasdorp

  • Hoofdagent Eenheid Den Haag / Hobby Fotograaf / Nieuwsjunk
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • ''Toezicht waar nodig, Handhaven waar moet!''
Wie heeft staatsbosbeheer dan gebeld?
Ikzelf onder andere (omdat ik iemand ken die daar werkt) te vragen wat er loos was (en nee ik was niet de enige gek die belde) grip4 leek me namelijk een beetje sterk, dus ik vroeg of het een oefening was ofzo maar zij wisten van niks en hij is toen ook polshoogte komen nemen.

maar dit loopt een beetje uit op een kansloze discussie omdat ik schijnbaar mensen kwets met mijn stomme opmerking dus mijn exuses aan degenen die dit verkeerd hebben opgevat, het was niet zo bedoeld!  98uiye

Back on topic O0
Always expect the unexpected!


DeWaasdorp

  • Hoofdagent Eenheid Den Haag / Hobby Fotograaf / Nieuwsjunk
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • ''Toezicht waar nodig, Handhaven waar moet!''
Ik ben eigelijk ook wel benieuw naar deze meldingen:

p2kflex
06:29:05 16-05-12GROUP-1Gaarne contact GMK ZEESTRAAT NWT Gebouwbrand woning (Paperclip: ja)
1503011BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (OvD Bollenstreek)
p2kflex
06:25:43 16-05-12GROUP-1Prio 1 ZEESTRAAT NWT Gebouwbrand woning (Paperclip: ja)
1503024BRW Veiligheidsregio Hollands Midden (Piket Meldkamer)


dat is een straat een behoorlijk stukje verderop, ben benieuwd waarom deze bij de oefening hoort.
zit er eigenlijk iemand op het forum die wat meer kan vertellen over degelijke inhoud van deze oefening? ::)
Always expect the unexpected!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ikzelf onder andere (omdat ik iemand ken die daar werkt) te vragen wat er loos was (en nee ik was niet de enige gek die belde) grip4 leek me namelijk een beetje sterk, dus ik vroeg of het een oefening was ofzo maar zij wisten van niks en hij is toen ook polshoogte komen nemen.

maar dit loopt een beetje uit op een kansloze discussie omdat ik schijnbaar mensen kwets met mijn stomme opmerking dus mijn exuses aan degenen die dit verkeerd hebben opgevat, het was niet zo bedoeld!  98uiye

Back on topic O0
Ik kan me niet voorstellen dat Staatsbosbeheer geheel niets wist, maar dit zal dat wellicht alleen op hoger niveau bekend zijn geweest. Ookal omdat dit vooral een beleidsoefening is geweest, en er dus in het veld nagenoeg niets gebeurde, sowieso niet in het terein.
Maar er gaan zoals gebruikelijk weer verschillende mensen meteen bellen met officiele instanties over wat er aan de hand is, en dat is een veel kwalijker zaak. Nu wordt er bewust of onbewust weer paniek getrapt terwijl dit helemaal niet nodig is.