Achtervolgingen door de politie

Auteur Topic: Achtervolgingen door de politie  (gelezen 285639 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Bart S

  • Gast
Gepost op: 10 maart 2008, 11:22:41
Linkje naar een filmpje op GeenStijl

Bovenstaande link verwijst naar een filmpje wat afkomstig is uit 'wegmisbruikers'. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden, had deze achtervolging vanwege de veiligheid eerder afgebroken moeten worden?




RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1 Gepost op: 10 maart 2008, 11:36:29
Ik ga er niet over oordelen. Ik weet niet wie de bestuurder is en wat hij verder nog op zijn kerfstok heeft.
Ik kan me wel voorstellen dat de betreffende dienders iets moeten uitleggen aan hun leidinggevenden
Ik ben wel blij dat ik ze niet tegengekomen ben.  :-X


JeanBateau

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 10 maart 2008, 11:39:09
Ik heb dit stukje gisteren (zondag) op de tv gezien. Naar mijn mening heeft de politie weloverwogen de achtervolging gaande gehouden. Op het moment dat het risico heel erg groot werd hebben ze bewust wat afstand gehouden. Vond allen hetmoment dat de herkenbare auto aan de kant werd gedirigeerd een beetje overkomen van wij willen hem zelf hebben.


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #3 Gepost op: 10 maart 2008, 11:49:31
Vond allen hetmoment dat de herkenbare auto aan de kant werd gedirigeerd een beetje overkomen van wij willen hem zelf hebben.

Hoezo? Ze gaven duidelijk aan dat hun auto meer vermogen/snelheid heeft en dus beter erachter kan zitten en dat lijkt mij een hele logische reden.

Tsjaa, ik vroeg het me ook af of ze nu wel of niet moesten afbreken. Aan de andere kant moet nu ook weer niet het idee ontstaan dat zodra jij achterna gezeten wordt en je rijdt een beetje gevaarlijk ze gelijk de achtervolging afbreken. Het was een gestolen auto dus aan het kenteken heb je ook niks.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #4 Gepost op: 10 maart 2008, 12:04:00
Hoezo? Ze gaven duidelijk aan dat hun auto meer vermogen/snelheid heeft en dus beter erachter kan zitten en dat lijkt mij een hele logische reden.

Tsjaa, ik vroeg het me ook af of ze nu wel of niet moesten afbreken. Aan de andere kant moet nu ook weer niet het idee ontstaan dat zodra jij achterna gezeten wordt en je rijdt een beetje gevaarlijk ze gelijk de achtervolging afbreken. Het was een gestolen auto dus aan het kenteken heb je ook niks.

Ze hebben ook een 'betere' rij opleiding.  ;) Weet iemand in wat voor een auto het video team reed? Hij hield de mercedes aardig bij!  ;D


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #5 Gepost op: 10 maart 2008, 12:16:51
Ze hebben ook een 'betere' rij opleiding.  ;) Weet iemand in wat voor een auto het video team reed? Hij hield de mercedes aardig bij!  ;D

Kan je wel zeggen ja, stond op een gegeven moment 230 geijkte km/u op de teller. Je eigen snelheidsmeter is er dan meestal al wel een tijdje mee opgehouden.  ;)


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #6 Gepost op: 10 maart 2008, 15:16:33
idd wel erg link, wat hadden die agenten anders moeten doen dan? oke tis geen schoolvoorbeeld heb wel eens beter gezien, mss had men op dat moment geen betere middelen beschikbaar. laten lopen is volgens mij geen optie, dan denkt de volgende "dat kan ik ook"


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #7 Gepost op: 10 maart 2008, 15:33:48
Iedere regio een helicopter? Die raak je niet meer kwijt!  ;) In Engeland werkt dat redelijk (gezien op TV  ;))


Karim

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 10 maart 2008, 15:57:41
had deze achtervolging vanwege de veiligheid eerder afgebroken moeten worden?

Ik zou willen zeggen "ja", maar of dat echt iets had uitgemaakt.

Toen zigzaggen door dat verkeer op die smalle weg was levensgevaarlijk, maar zelfs als de politie daar de achtervolging had afgebroken zou dat denk ik weinig hebben veranderd aan het rijgedrag van die mercedes.

De snelheden lagen hoog, veel verkeer, een paar bijna aanrijding, 't lijkt me niet dat ie veel kans had om in z'n spiegels te kijken of de politie nog achter 'm zat.  
En zelfs al zou die geen politie meer zijn zou ie waarschijnlijk toch zo doorgereden zijn om z'n voorsprong te vergroten.


paul_hartog

  • Gast
Reactie #9 Gepost op: 10 maart 2008, 16:10:56
Zoals je zag bij de achtervolging wisten de agenten goed waar ze mee bezig waren.
Die mercedesbestuurder zal genoeg op zijn kerfstok hebben, en dan willen ze hem gewoon hebben!!
Als je de achtervolging staakt, rijdt die mercedes toch net zo door als tijdens de achtervolging.
En dat de onopvallende auto graag voorop wilde rijden, kwam doordat deze wat meer vermogen hebben dan de huidige auto's, maar volgens mij werd dat idd gezegd tijdens de uitzending ;)
goed gereageerd door de politie iig :)