Achtervolgingen door de politie

Auteur Topic: Achtervolgingen door de politie  (gelezen 292112 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #290 Gepost op: 28 mei 2012, 16:19:04
Scorpio, bedankt voor je goed onderbouwde feedback.
Jij bent degene die hier als een klein kind loopt te reageren en zich ontzettend laat kennen als je niet gelijk krijgt. Het lijkt me dan idd zinvol om ook niet meer met jou in discussie te gaan, je laatste berichtje bewijst wel weer waarom & dat je altijd het laatste woord moet hebben.
 
Ik denk dat ik en mijn (al dan niet blauwe) collega's wel duidelijk hebben gemaakt hoe we iets doen, waarom we iets doen en dat idd ook agenten net mensen zijn, ook die maken wel eens een foutje. Feedback van burgers is altijd goed, maar zodra het idd onnozel wordt zoals bij jou moeten we er een punt achter zetten.
Wat mij betreft ga ik verder ook niet meer met je in discussie.

Geniet van je pinksteren verder!  :)

AMEN !  O0
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #291 Gepost op: 28 mei 2012, 21:42:45
Mensen met een plaat voor de kop stoten vanzelf het hoofd  ;D
Moppersmurf, leg mij als leek eens even uit.
Hoe kan iemand met zo'n plaat voor zijn hoofd zijn kop stoten. Is die plaat dan niet veel te dik voor?  :D
Ik snap dit niet helemaal, maar dat komt omdat ik ooit eens (letterlijk) hard op mijn achterhoofd gevallen, misschien is dat voor mij een geldige excuus.  998765

On topic. Ik ben het geheel met je eens.
Stoppen met zulke figuren.  O0
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #292 Gepost op: 29 mei 2012, 00:04:51
Moppersmurf, leg mij als leek eens even uit.
Hoe kan iemand met zo'n plaat voor zijn hoofd zijn kop stoten. Is die plaat dan niet veel te dik voor?  :D
Ik snap dit niet helemaal, maar dat komt omdat ik ooit eens (letterlijk) hard op mijn achterhoofd gevallen, misschien is dat voor mij een geldige excuus.  998765

On topic. Ik ben het geheel met je eens.
Stoppen met zulke figuren.  O0

Vider;
ik ga het je uitleggen: een achtervolging is achter iemand aanrijden met het doel hem (of haar maar dat heb ik nog niet mee gemaakt  0098) bij te houden, in de gaten te houden of in te halen ten einde zijn (of haar dat heb ik wel meegemaakt  ^-^) rijbewijs of auto af te pakken en/of hem (of haar  :-X) aan te houden.

of bedoelde je dat niet   ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #293 Gepost op: 29 mei 2012, 07:44:46
Ahhhh.

Nu begrijp ik het. maar snappen doe ik het nog steeds niet  098uo

zullen we maar weer on topic gaan 998765
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #294 Gepost op: 29 mei 2012, 20:41:23
JA! idd on-topic

gas geven en de regels aan de laars lappen: Beetje starsky & Hutch of die andere t.v. serie spelen  098uo


Ik ben het helemaal met je eens. Je mag blij zijn als de helft waar is.
Maar even los daarvan.
Een situatie van een scooter die ervandoor gaat en slechts een stopteken negeert. Dagelijse kost bijna. We hebben toch allemaal wel eens het gevoel dat er meer aan de hand. De CMK besluit echter in veel gevallen om de achtervolging te staken. Ik heb er nog weleens moeite mee om te staken omdat ik graag wil weten 'waarom' hij ervandoor gaat. Nieuwschierigheid hoort bij het vak van politieman/ vrouw.

Nogmaals ik snap dat persberichten niet de realiteit zijn echter vond de laatste zin in het artikel wel treffend voor het zogenaamde onderbuikgevoel

Maar in bepaald opzicht ben ik het met de CMK eens, achter een bromfiets/ motor aan gaan met een auto is redelijk kansloos. IK heb het een aantal x gedaan, waarvan de helft succesvol. Maar ik geef er de voorkeur aan om motorrijders in te zetten. Afhankelijk van de bezetting zetten wij ook regelmatig de motorrijders in voor de noodhulp. Scheelt niet alleen qua aanrij tijd, maar zeker bij dit soort achtervolgingen.

Was het trouwens niet een jaar of 3 geleden die hoos aan overvallen waarbij de daders op een motor wegreden. Dat is in A-A afgelopen, ik weet niet hoe het in de rest van de regio's zit.
En dan hou je die Ital methode nog uiteraard....

Dus ja, ik zeg met het onderbuik gevoel dat ik ook zou afhaken. Maar ja in het heetst van de strijd....
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #295 Gepost op: 31 mei 2012, 10:11:09
Scooters haak ik (tot dusver) altijd af met de auto, probeer meestal het kenteken te lezen en zelfs daarbij ben ik terughoudend. Het risico is me te groot in de stad. De capriolen die ze uithalen om te ontkomen, nee.
Digitaal onderzoek


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #296 Gepost op: 31 mei 2012, 10:31:40
Een aantal jaren geleden was ik met een collega aan het werk en reden wij rondjes achter een snorfietser aan die ook niet wenste te stoppen. Op een gegeven moment kon ik als bijrijder uitstappen en erachteraan rennen. Net voordat ik hem te pakken had zag ik mijn collega in de auto een halve meter langs mij rijden en de snorfietser met de zijkant van de auto van de weg rammen duwen. De buiteling die de snorfietste toen maakte deed mij vanaf dat moment beslissen om nauwelijks meer achter snor/bromfietsers meer aan te gaan die er vandoor gaan...  :o
Dat komt deels ook door het klimaat dat in Nederland heerst (politiemensen die amper beschermd worden tijdens het uitoefenen van hun werk).
Nee, van mij hoeft dat niet meer... is t me niet waard.

Ben ook een voorstander van gebruik van een dienstmotor of onopvallende surveillance...


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #297 Gepost op: 31 mei 2012, 14:45:56
Dat komt deels ook door het klimaat dat in Nederland heerst (politiemensen die amper beschermd worden tijdens het uitoefenen van hun werk).
Nee, van mij hoeft dat niet meer... is t me niet waard.

Inderdaad. Onbegrip publiek en onwetendheid van de hogere machten.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #298 Gepost op: 31 mei 2012, 14:47:47
Onbegrip publiek en onwetendheid van de hogere machten.

Ik denk persoonlijk dat dit het grootste struikelblok is. :-X


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #299 Gepost op: 31 mei 2012, 15:54:07
Ik denk het ook Dielangemotormuis. Maar de onbegrip bij het publiek werkt ook zeker mee, net als de speculatieve berichtgevingen van de media. Daar komen wij meestal ook niet zo heel positief naar voren en dat terwijl wij gewoon ons werk doen.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.