Achtervolgingen door de politie

Auteur Topic: Achtervolgingen door de politie  (gelezen 295399 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #300 Gepost op: 1 juni 2012, 00:23:46
net als de speculatieve berichtgevingen van de media. Daar komen wij meestal ook niet zo heel positief naar voren en dat terwijl wij gewoon ons werk doen.

mag ik dat dan veranderen in stemmingmakende berichtgeving in de media ????   :'(
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #301 Gepost op: 1 juni 2012, 18:34:33
mag ik dat dan veranderen in stemmingmakende berichtgeving in de media ????   :'(

Dat mag je zeker! Ik moet helaas toegeven dat je het beter verwoord hebt, want het natuurlijk triest dat de media dit doet.  98uiye
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #302 Gepost op: 7 juli 2012, 08:55:25
End Police Pursuits!

Bron: RUThinkn
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #303 Gepost op: 11 juli 2012, 14:57:21
End Police Pursuits!

Bron: RUThinkn
Toch zitten hier nog wat "haken" en ogen aan ;D
Is de achtervolgende auto, sterker dan de achtervolgende politieauto, fungeer je al snel als aanhanger met toeters en bellen. En met de hedendaagse Europeesche plastic automodelletjes heb je niets meer dan een duur bumperdemontagesysteem aan de auto zitten.

leuk bedacht overigens, maar dit is meer een typisch gevalletje "Only in America"


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #304 Gepost op: 11 juli 2012, 22:57:56
Politie ramt gestolen auto


DEN HAAG - De politie heeft woensdagavond twee mannen gearresteerd die rondreden in een gestolen auto. Bij de aanhouding liepen drie auto’s, waaronder een politiewagen, schade op.
De politie zag ter hoogte van de A13 een auto rijden die als gestolen stond geregistreerd. De achtervolging werd door de politie ingezet, maar de bestuurders van de auto negeerden het stopteken dat daarbij werd gegeven.

De gestolen auto reed vervolgens verder in de richting van de A12. Ter hoogte van de afrit Nootdorp botste de auto tegen een andere auto. Hierop knalde de politieauto tegen de gestolen wagen aan. De twee verdachten zijn aangehouden.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/politie-ramt-gestolen-auto

Goede zaak, zo zie ik ze graag. Jammer van de schade aan onze zijde maar de verdachten zijn aangehouden. Zijn er naast de AT's ook nog andere afdelingen die in de rijopleiding leren om auto's goed klem te rijden? En dan bedoel ik niet op het rammen maar bijvoorbeeld op een snelweg of provinciale weg het gestolen voertuig omringen en vervolgens tot stilstand te komen?

Dit filmpje vind ik een super voorbeeldje:
▀▄▀ UK police chasing man high on heroin (Sky Cops) ▄▀▄


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #305 Gepost op: 13 juli 2012, 08:16:45
Zelf stop ik ook niet zomaar. Maar hoever moet je gaan.

Wilde achtervolging op A58 Tilburg Eindhoven

Geüpload door sossamadre op 23 nov 2008


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #306 Gepost op: 13 juli 2012, 16:37:38
Goede zaak, zo zie ik ze graag. Jammer van de schade aan onze zijde maar de verdachten zijn aangehouden. Zijn er naast de AT's ook nog andere afdelingen die in de rijopleiding leren om auto's goed klem te rijden? En dan bedoel ik niet op het rammen maar bijvoorbeeld op een snelweg of provinciale weg het gestolen voertuig omringen en vervolgens tot stilstand te komen?

Dit filmpje vind ik een super voorbeeldje:
▀▄▀ UK police chasing man high on heroin (Sky Cops) ▄▀▄


Volgens mij alleen het AT.

Overigens wel mooi in het engelse filmpje dat ze direct de voertuigen van de snelweg halen zodat het verkeer er door kan. Toch een totaal andere werkwijze dan in NL. Hier gooien ze gelijk de snelweg dicht en moet alles tot in detail op papier / foto komen.


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #307 Gepost op: 13 juli 2012, 18:02:12
Hier gooien ze gelijk de snelweg dicht en moet alles tot in detail op papier / foto komen.

Ook niet altijd hoor... O0

Overigens, het laatste filmpje van r1200gs, waarbij de agenten achter die witte Opel aan gaan tegen het verkeer in, heeft ook consequenties gehad voor de agenten zelf. Zij zijn berispt.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #308 Gepost op: 13 juli 2012, 18:18:58
Ja dat verhaal heeft een staart gehad. Men is nu met verschillende zaken bezig om dat goed te zetten. Dus waarschijnlijk krijgen we weer een aantal veranderingen.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #309 Gepost op: 27 juli 2012, 19:45:46
Zojuist op RTL 7 weer een nieuwe aflevering van 'Politie op je hielen'  gezien. Blijf het een mooi programma vinden.

In deze aflevering kregen een aantal Engelse collega's een T-pack rijvaardigheidstraining. T-pack is een manoeuvre dat tijdens achtervolgingen gebruikt wordt om de verdachte klem te rijden door de auto te omsingelen met politievoertuigen en deze door insluiting tot stoppen te dwingen.

Oefening wordt eerst meerdere keren op een afgelegen (oud) vliegveld geoefend. Daarna wordt deze oefening gewoon geoefend op de openbare snelweg. Eerst creëren ze een echte file en daarna is er ruimte om veilig op de snelweg te oefenen. Erg gaaf om te zien. Dat soort dingen moeten hier in Nederland ook getraind gaan worden.