Achtervolgingen door de politie

Auteur Topic: Achtervolgingen door de politie  (gelezen 295401 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #320 Gepost op: 27 augustus 2012, 23:47:15
Is het gebruik van de spijkermat al verwerkt in een (branche)richtlijn? Ik ben wel benieuwd. Weet iemand trouwens of er al successen mee geboekt zijn?

Het gebruik van de spijkermat is in een protocol vast gelegd  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #321 Gepost op: 12 maart 2013, 13:45:07
Om hier maar eens een topic kickje aan te geven:

Citaat
Dieven verdrinken bij achtervolging

Twee vermoedelijke benzinedieven zijn in Zweden tijdens een wilde achtervolging een brug afgereden en verdronken.

De eigenaar van een benzinestation bij Uppsala belde de politie gisteravond omdat er een auto na het tanken was weggereden zonder te betalen. Agenten zetten de achtervolging in.

In een poging de auto te stoppen, vroeg de politie de brugwachters van de Hjulstabron, ten zuiden van Enköping, de brug open te zetten. Maar de vluchtende benzinedieven minderden geen snelheid en reden dwars door de slagbomen het ijskoude water in. De auto zonk snel naar de bodem.

De lichamen van de twee zijn vanochtend gevonden. Hun identiteit is nog niet bekendgemaakt.
http://nos.nl/artikel/483724-dieven-verdrinken-bij-achtervolging.html
Volgens mij werd er hier ook wel eens gepleit om de bruggen open te zetten.  ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


FlyingDutchman

  • HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #322 Gepost op: 12 maart 2013, 22:08:55
Misschien moet je dit afhankelijk maken van het soort brug. Bij bruggen met alleen een slagboom tussen de achtervolgde wagen en het water is het gevaar van doorrijden misschien voor vluchtenden niet op tijd zichtbaar... Ik zie het bij aan elke kant omhoogklappende brugdekken niet zo snel gebeuren dat de vluchtenden doorrijden. Maar bij wanhopige lui kàn het natuurlijk nog steeds gebeuren...
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #323 Gepost op: 12 maart 2013, 22:49:22
Het is allemaal een kwestie van kiezen.

Kiezen om de wet te overtreden.
Kiezen om te vluchten.
Kiezen om niet te stoppen bij knipperende rode lichtjes.
Kiezen om door neergelaten slagbomen te rammen.
En dus kiezen om te verzuipen.

5 keer de verkeerde keuze.

Dat heeft niets meer te maken met wat wel of niet verantwoord is uit het oogpunt van de politie.
Dit is gewoon natuurlijke selectie. De slimste en de sterkste overleven.

Zie hiervoor les D in mijn sig.

En door...


guest14264

  • Gast
Reactie #324 Gepost op: 13 maart 2013, 00:05:20
Nu word de politie aangesproken op het feit dat die brug is open gezet. Het kan toch ook zijn (buiten dit geval) dat de brug al open ging?
Ja toevallig heeft nu de politie gezegd dat die brug omhoog moet, maar dan nog is die brug niet binnen 2 seconden omhoog en staan er genoeg zenuw knipperende lampen en slagbomen.
Vind dus niet dat je dit meteen op de politie af kan rekenen.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #325 Gepost op: 13 maart 2013, 00:08:08
Vind dus niet dat je dit meteen op de politie af kan rekenen.

Als de politie daar om vraagt is het wél de ''verantwoordelijkheid'' van de politie. Of dat, naar alle redelijkheid, ook zo is of moet zijn is natuurlijk een tweede.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


guest14264

  • Gast
Reactie #326 Gepost op: 13 maart 2013, 00:18:48
Als de politie daar om vraagt is het wél de ''verantwoordelijkheid'' van de politie. Of dat, naar alle redelijkheid, ook zo is of moet zijn is natuurlijk een tweede.

In het vervolg mij even bellen, bel ik wel of de brug open wil  98uiye Ik blijf er stellig bij dat het gewoon de fout is van de bestuurder.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #327 Gepost op: 13 maart 2013, 00:46:22
Nu word de politie aangesproken op het feit dat die brug is open gezet. Het kan toch ook zijn (buiten dit geval) dat de brug al open ging?
Ja toevallig heeft nu de politie gezegd dat die brug omhoog moet, maar dan nog is die brug niet binnen 2 seconden omhoog en staan er genoeg zenuw knipperende lampen en slagbomen.
Vind dus niet dat je dit meteen op de politie af kan rekenen.
Zelfde geval met die file op de A2. Had die file daar gestaan.. ivm file... had Rijkswaterstaat dan de pineut geweest omdat ze te weinig aan de doorstroming deden?


guest14264

  • Gast
Reactie #328 Gepost op: 13 maart 2013, 00:50:19
Zelfde geval met die file op de A2. Had die file daar gestaan.. ivm file... had Rijkswaterstaat dan de pineut geweest omdat ze te weinig aan de doorstroming deden?

Ik ben bang dat het daar uit eindelijk wel op neer komt, of anders wel BAM of een ander Infrastructuur bedrijf, dat toevallig aan de werkzaamheden bezig is. Vind het af en toe een beetje te ver door razen helaas.


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #329 Gepost op: 13 maart 2013, 08:51:09
Ik ben bang dat het daar uit eindelijk wel op neer komt, of anders wel BAM of een ander Infrastructuur bedrijf, dat toevallig aan de werkzaamheden bezig is. Vind het af en toe een beetje te ver door razen helaas.

Ik kan me nog een diefstal audi Q7 of Porsche Cayenne herinneren, wagen was weggenomen in Friesland. Dikke achtervolgingen en het geboefte besloot de afsluitdijk op te rijden. Noord Holland ingeschakeld en die reden braaf de dijk op om de verdachten op te wachten. Zeer hoge snelheden (ruim over de 200 km/u) en dan is de dijk niet zo heel erg lang weet ik uit ervaring. De collega's uit NHN konden het keerpunt waarschijnlijk niet op tijd halen en dus besloot men om de brug open te knallen.

Auto terug, verdachten aangehouden  098uo

Maar inderdaad wel ff nadenken hoe de brug open gaat. Ik denk dat je een brug wel open kan doen, als de brug omhoog gaat aan de kant van de verdachten. Andersom is het risico van een water  ongeval te groot.

Maar ook ik ben van mening dat het een ingecalculeerd risico moet zijn voor de dief. Risico van het vak zal ik maar zeggen  ;)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens