Achtervolgingen door de politie

Auteur Topic: Achtervolgingen door de politie  (gelezen 295402 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #390 Gepost op: 5 november 2013, 12:34:31
Citaat van: Haageneesch link=msg=1217334 date=1383649316
Vooral dat 112 bellen... na bellen om .30 in Driebergen, om 2.40 in Den Haag.
Dat vind ik dan weer bijzonder, in principe schakelt driebergen alleen maar door en nemen ze geen melding aan. Behalve als de regio ontzettend druk is OF niet direct duidelijk is waar melder zich bevindt.

Ze zijn er overigens mee bezig om Driebergen ertussenuit te halen, maar daar zit de tijdswinst niet in. De manier van meldingen uitgeven zoals in Haaglanden werkt prima, de centralist achter de 'tuit' neemt geen 112 meldingen aan en concentreert zich alleen op het noodhulpkanaal. De collega die de 112 melding aanneemt tikt direct bij de centralist in het scherm en nog terwijl de melding wordt getypt kan de centralist deze al uitgeven.

Eigenlijk moet de centralist bij een P1 al een eenheid op pad sturen voordat het verhaal bekend is, als ze alleen nog maar weten wat er aan de hand is. Gebeurt ook heel soms: 'Zakt u maar alvast af richting X, U hoort zo nader'.

In sommige regio's is de centralist ook degene die de telefoon aanneemt, dan zit er nog meer vertraging in.
Een ander winstpunt zit bij de melder zelf, al is dat moeilijk met stress en paniek die erbij komt kijken.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #391 Gepost op: 5 november 2013, 13:38:43
Citaat van: silque link=msg=1217344 date=1383651271
Dat vind ik dan weer bijzonder, in principe schakelt driebergen alleen maar door en nemen ze geen melding aan. Behalve als de regio ontzettend druk is OF niet direct duidelijk is waar melder zich bevindt.

Ze zijn er overigens mee bezig om Driebergen ertussenuit te halen, maar daar zit de tijdswinst niet in. De manier van meldingen uitgeven zoals in Haaglanden werkt prima, de centralist achter de 'tuit' neemt geen 112 meldingen aan en concentreert zich alleen op het noodhulpkanaal. De collega die de 112 melding aanneemt tikt direct bij de centralist in het scherm en nog terwijl de melding wordt getypt kan de centralist deze al uitgeven.

Eigenlijk moet de centralist bij een P1 al een eenheid op pad sturen voordat het verhaal bekend is, als ze alleen nog maar weten wat er aan de hand is. Gebeurt ook heel soms: 'Zakt u maar alvast af richting X, U hoort zo nader'.

In sommige regio's is de centralist ook degene die de telefoon aanneemt, dan zit er nog meer vertraging in.
Een ander winstpunt zit bij de melder zelf, al is dat moeilijk met stress en paniek die erbij komt kijken.
Ja, ik belde 112 en kwam uit in Driebergen. Muah, met 30 seconden: redelijk. Werd gevraagd waar ik was en doorverbonden. Maar om dan ruim 2 minuten gepiep te horen voordat ik iemand aan de lijn krijg..


Iv0

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Monsieur Cannibale
Reactie #392 Gepost op: 5 november 2013, 14:29:30
Ik zat te denken aan een 112 app, dubbelklik op een icoon, en de app stuurt je positie mee, schakelt je camera in en de centrale kan meekijken en luisteren...maar dat is misschien iets teveel gevraagd, en wellicht offtopic  998765
et Voila


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #393 Gepost op: 6 november 2013, 05:05:19
RAV Midden, West, Noord heeft zo'n app. (Geeft bij melding naar 112 meteen coördinaten van melder door).
Daarnaast hebben vele landen ook zo'n app in gebruik...
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #394 Gepost op: 6 november 2013, 05:56:09
Coordinaten bij die app worden niet meegestuurd! Is alleen waar de melder kan zien waar hij is. Maar ze hopen in de toekomst wel..


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #395 Gepost op: 6 november 2013, 07:14:53
Citaat van: HAPRPAA link=msg=1217284 date=1383607500
Uiteraard deel ik de meningen dat we niet optimaal zijn uitgerust maar laten we ook eerst hand in eigen boezem steken want er valt nog een hoop te verbeteren bij de collega's zelf!

Leg eens uit........


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #396 Gepost op: 6 november 2013, 08:46:39
Citaat van: 7131 link=msg=1217496 date=1383718493
Leg eens uit........
Je kan wel als dienstauto een Mercedes CLA hebben maar als je nog niet eens normaal kan schakelen naar een andere gespreksgroep.... :-\
If you can dream it, you can do it.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #397 Gepost op: 6 november 2013, 13:04:34
Kom op man het is allemaal niet zo moeilijk. Een beetje verdiepen en weet hoe het allemaal het werkt


Tony-cc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 265
Reactie #398 Gepost op: 6 november 2013, 14:36:18
Citaat van: Bernt link=msg=1217493 date=1383713769
Coordinaten bij die app worden niet meegestuurd! Is alleen waar de melder kan zien waar hij is. Maar ze hopen in de toekomst wel..
Excuus.... Worden idd niet meegestuurd, coördinaten zijn wel zichtbaar zodat deze meteen kunnen worden doorgegeven. (kan de MK daar iets mee ?)
"In canibus confidimus"  -  "In dogs we trust"  Alle bijdragen door mij geplaatst op dit forum zijn op persoonlijke titel...


Sven82

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 530
Reactie #399 Gepost op: 6 november 2013, 15:32:32
Coördinaten zouden moeten werken in het GMS, dus in theorie zou de meldkamer er iets mee moeten kunnen.