Achtervolgingen door de politie

Auteur Topic: Achtervolgingen door de politie  (gelezen 295405 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

rrpd

  • Gast
Reactie #440 Gepost op: 21 juli 2014, 00:24:20
Citaat van: silque link=msg=1284382 date=1405694805
De meldkamer heeft een meer leidende rol dan we denken (en vaak willen), dat gaat in de toekomst alleen maar meer worden met de supervisors op de meldkamer.

In Rotterdam werkt men al jaren met supervisors op de mkp. Zij bepalen echt niet met welk been jij een stap zet maar houden overzicht over alle incidenten en procedures. Waar noodzakelijk sturen ze bij.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #441 Gepost op: 21 juli 2014, 10:03:54
Citaat van: rrpd link=msg=1284965 date=1405895060
In Rotterdam werkt men al jaren met supervisors op de mkp. Zij bepalen echt niet met welk been jij een stap zet maar houden overzicht over alle incidenten en procedures. Waar noodzakelijk sturen ze bij.

En dat laatste is wat veel collega's op straat niet 'pikken', dan komt het zinnetje weer naar boven: de meldkamer is ondersteunend en niet leidend. Dit is ook precies waarom de rol van supervisor (inspecteur) is ingesteld en landelijk gaat worden ingevoerd. Coordinatie vanuit de meldkamer, een stuk verantwoordelijkheid krijgen wat je niet kan verwachten van een BOA of hoofdagent en de mogelijkheid om in uiterste nood zelfs een dienstopdracht te geven.

Op zich vind ik het een goede ontwikkeling, zolang er voldoende ruimte blijft om naar eigen inzicht te handelen. We moeten geen marionet gaan worden.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #442 Gepost op: 11 februari 2015, 00:21:01
Na 23 pagina's discussie staat er inmiddels een gewijzigde versie van de brancherichtlijnen op intranet. De dienders hier kunnen daar kennis van nemen.

Inmiddels is namelijk gebleken dat het vooraf melden praktisch gezien haast niet te doen was. (die discussie is hier ook veelvuldig gevoerd) Het is derhalve tegenwoordig toegestaan om achteraf te melden dat je de brancherichtlijnen hebt overschreden.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Ludovicus

  • Beveiliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 120
  • Errare humanum est
Reactie #443 Gepost op: 11 maart 2015, 13:04:26
Citaat van: Red link=msg=1329927 date=1423610461
Na 23 pagina's discussie staat er inmiddels een gewijzigde versie van de brancherichtlijnen op intranet. De dienders hier kunnen daar kennis van nemen.

en vanmiddag kwam deze voorbij op Twitter!
PA_Rijopleiding
Brancherichtlijn Verkeer Politie 2014.
Voorschriften mbt rijden met optische en geluidssignalen.
https://www.dropbox.com/s/f4klibipwmqvnh4/Brancherichtlijn%202014.pdf?dl=0
Beveiliger én Beroeps Verkeersregelaar - Ik sta graag in op de weg!


Jeroen1982

  • Medewerker GGP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #444 Gepost op: 5 september 2015, 03:13:07
Citaat van: moppersmurf link=msg=1228635 date=1387084689
En waarom belt die persoon niet een taxi of een fietsenmaker? Is dat luiheid, gemakzucht of gierigheid? Als je de brandweer belt omdat je plantjes in de tuin droog staan krijg je toch ook een "NEE"?

Omdat de politie zich bezig houdt met dit soort zaken gaat er capaciteit verloren die juist op straat hoort te zijn om het geboefte te vangen of om hen te helpen die wel echte hulp nodig hebben. Want als ik met een 8-ie op de achterbank zit om hem/haar naar huis te brengen kan en mag ik niet naar een reanimatie of ik moet dat 8-ie uit mijn wagen zetten. En daar zal die blij mee zijn! Nog sterker ik wil je best via pm een aantal eigen ervaringen hieromtrent vertellen, dan snap jij waarom ik dat NIET meer doe. Het heeft mij klachten opgeleverd en A87's gekost.
Ik doe wat ik behoor te doen: artikel 3 PW> hulp verlenen aan hen die DAT BEHOEVEN en niet aan hen die daar om VRAGEN. (tenzij ik zeker weet dat ik wel kan blijven voldoen aan mijn taken zoals die omschreven zijn in artikel 3 PW)
En ik moet zeggen: dat scheelt een hoop klachten en het levert een hoop pv's op.

Eens!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #445 Gepost op: 16 december 2015, 16:21:25
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #446 Gepost op: 16 december 2015, 22:46:51
Citaat van: Live link=msg=1392185 date=1450279285
http://www.youtube.com/watch?v=ThZOdicGVwg

Aanrijding tijdens achtervolging

Laatste update: 16-12-2015 | 10:21

Usquert - Tijdens een achtervolging door de politie is dinsdagavond een nog onbekende automobilist tegen een tegemoetkomende personenauto gebotst op de Streeksterweg.

Een 44-jarige vrouw uit Uithuizen raakte hierbij gewond. Ze is met de ambulance naar het UMC Groningen gebracht. De veroorzaker werd kort daarvoor gespot met hoge snelheid op de Zijlsterweg door een surveillerende agent. Deze gaf de automobilist een stopteken waarna deze zijn snelheid verhoogde. Na een achtervolging met hoge snelheid ontstond de aanrijding. De veroorzaker werd aangehouden en geboeid in de dienstauto gezet waarna de politieman zich bezighield met de inzittenden van de aangereden auto. Tijdens de hulpverlening aan de inzittenden heeft de verdachte kans gezien om uit de politieauto te komen en te vluchten. Tijdens een zoekactie is hij niet aangetroffen. De politie is op zoek naar de man. Zijn auto is meegenomen voor onderzoek.  
Samen sterk in de hulpverlening!


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #447 Gepost op: 17 december 2015, 00:37:36
Wat een ontzettende suggestieve en insinuerende vraagstelling van die rtv noord verslaggever. Manmanman.....


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #448 Gepost op: 17 december 2015, 01:15:20
Waarom kan ik jou opmerking niet linken aan een recente video CopVR3 ?
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #449 Gepost op: 17 december 2015, 14:31:52
Waarom kan ik jou opmerking niet linken aan een recente video CopVR3 ?
Ja sorry ik doel op Usquert hierboven maar geluidsbestand (niet de video) waar het om gaat staat hierin.

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/157357/Politieachtervolging-bij-Usquert-loopt-uit-de-hand-dader-ontsnapt-en-vrouw-raakt-gewond