Achtervolgingen door de politie

Auteur Topic: Achtervolgingen door de politie  (gelezen 294435 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #550 Gepost op: 4 juli 2016, 19:40:55
@Groenemotormuis hij rijdt niet bepaald stapvoets door een rood verkeerslicht. Fietsers hebben doorgaans oordoppen in, het zal niet de 1e fietser zijn die een auto met OGS niet hoort/ziet en gewoon oversteekt. De snelheid is gewoon veel te hoog bij deze punten en 0501 heeft een terecht punt.

@emmer wat is het nut er van? Ik heb nog nooit mijn collega's ingehaald als we samen onderweg zijn naar dezelfde melding.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #551 Gepost op: 4 juli 2016, 20:02:04
Even vraagje, wat bedoel je dan precies? Er rijden 2 voertuigen tegenstrooms waarbij ik aanneem dat de 1e goed oplet op busverkeer (valt wel op zo'n bus) en die fietser die stil staat die zal echt niet zomaar gaan rijden. Gaat het helemaal netjes, nee dat misschien niet er zijn zeker verbeterpuntjes aan te kaarten. Maar het moment van 4.10 zou ik daar niet snel onder vatten.
Dat met die fietser, dacht het AT in Brabant dat ook niet?
Het gaat niet alleen om de fietser maar misschien ook om de voetganger die voor de bus over zou kunnen steken en ze hebben zich nooit kunnen overtuigen of ze de zijstraten veilig door rood konden kruizen.


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #552 Gepost op: 4 juli 2016, 20:17:22


@emmer wat is het nut er van? Ik heb nog nooit mijn collega's ingehaald als we samen onderweg zijn naar dezelfde melding.

In dit geval, als ik het filmpje mag geloven halen ze in om kruisingen te blokken. Daarnaast denk ik dat het voertuig met de lastige verdachte misschien minder snelheid maakt dan de overige voertuigen waardoor het makkelijker wordt om in te halen.



Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #553 Gepost op: 4 juli 2016, 20:23:35
Maar als de lastige verdachte nog lastiger wordt, zal misschien moeten worden gestopt. De extra handjes zijn dan echter al ver vooruit..,


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #554 Gepost op: 4 juli 2016, 20:35:56
Citaat van: emmer link=msg=1434462 date=1467656242

In dit geval, als ik het filmpje mag geloven halen ze in om kruisingen te blokken. Daarnaast denk ik dat het voertuig met de lastige verdachte misschien minder snelheid maakt dan de overige voertuigen waardoor het makkelijker wordt om in te halen.

Waarom zou je een voertuig inhalen om een kruising te blokken, het voorste voertuig kan toch een kruising blokken?
Waarom zou je ver voor de auto met verdachte gaan rijden, als je collega's hulp nodig hebben moet je eerst gaan keren?

Jaja ik snap het heus wel, adrenaline enz. Maar soms is het goed om eens te kijken of de dingen die we doen, ook wel echt juist zijn (én verantwoord!).
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


emmer

  • Hoofdagent Eenheid DH
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 86
Reactie #555 Gepost op: 4 juli 2016, 20:41:28
Waarom zou je een voertuig inhalen om een kruising te blokken, het voorste voertuig kan toch een kruising blokken?
Waarom zou je ver voor de auto met verdachte gaan rijden, als je collega's hulp nodig hebben moet je eerst gaan keren?

Jaja ik snap het heus wel, adrenaline enz. Maar soms is het goed om eens te kijken of de dingen die we doen, ook wel echt juist zijn (én verantwoord!).
Ik ben het met je eens hoor. We doen een heleboel dingen in de adrenaline en moeten zeker kritisch blijven. Ik probeer alleen aan te geven dat het allemaal makkelijk af te keuren is terwijl je er niet bij bent geweest.


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #556 Gepost op: 4 juli 2016, 20:45:09
Knap dat men hier op het forum de rijsnelheid kan inschatten bij een filmpje wat zo versneld wordt weergegeven. De busbaan wordt in Almere door alle hulpdiensten gebruikt. Op deze baan (6km) tussen Almere-Buiten (60.000 inw) en Almere-Stad (110.000 inw.) komt dus heel vaak een OGS-voertuig langs. De overzichtelijkheid van de busbaan-kruisingen lijkt slecht, maar is een belangrijk punt in het groenonderhoud. Als je er bent valt het echt wel mee.

Door het voorop rijden worden de stoplichtlussen bediend. En dat dus de auto met de verdachte door het groene stoplicht gaat.
Mooi hoe de oversteek bij het busstation geblokkeerd wordt.
Complimenten voor dit transport.


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #557 Gepost op: 4 juli 2016, 20:50:16
Is het bekend dat in Almere buschauffeurs de deur dicht houden voor uitstappende passagiers als ze een blauw zwaailicht in de achteruitkijk-spiegel zien?


guest16442

  • Gast
Reactie #558 Gepost op: 4 juli 2016, 20:51:58
Citaat van: T4tinus link=msg=1434481 date=1467657909
Knap dat men hier op het forum de rijsnelheid kan inschatten bij een filmpje wat zo versneld wordt weergegeven.
Op 4:48 zie je een snelheid van om en nabij de 100km/h (wanneer de camera even op de snelheidsmeter staat gericht).

Ik denk overigens niet dat het filmpje versneld is afgespeeld. Dat blijkt namelijk uit niets. Het feit dat jij dus denkt dat het versneld is afgespeeld geeft eigenlijk al aan dat het vrij rap gaat.


T4tinus

  • BHVer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
  • Met en zonder
Reactie #559 Gepost op: 4 juli 2016, 21:13:58
Ik dacht het af te leiden uit de frequentie van de flitsers en het stoplicht. Maar ik moet je gelijk geven. Het gaat wel erg snel.. O0
Het gaat onvergelijkbaar sneller als met de bus  98uiye