Plaats hier foto's van Renault voertuigen

Auteur Topic: Plaats hier foto's van Renault voertuigen  (gelezen 139982 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jwpots

  • Gast
Reactie #50 Gepost op: 17 februari 2005, 13:14:16
Ik heb in mijn collectie nog een leuk oud Renaultje gevonden van Zaandijk. Het gaat hier om een RenaultGallion uit 1962 en hij heeft dienst gedaan tot 1978. De opbouw was uitgeoerd als TS10HD225T600 en gefabriceerd door van bergen

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #51 Gepost op: 17 februari 2005, 13:28:40
Hoi Robin,

Het klinkt gek... maar dit is eigenlijk geen echt brandweervoertuig!  ;)

Dit is een piketvoertuig van de meldkamer Noord-Holland Noord. Zo uit mijn hoofd zijn er twee van deze voertuigen.

groeten,
René de Caluwé
als het geen brandweer voertuig is warom staat er dan brandweer op???


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #52 Gepost op: 17 februari 2005, 20:28:35
Johan

leuk te zien dat je nog een fotootje heb van dat zaandijkse bolletje. heb je die nog op de foto gezet toen de Dodge er nog was of was de Daf toen al in dienst. trouwens in die tijd waren er nog meer bolletjes te zien bij de brandweer en zelfs de eerste ME-busjes waren bolletjes.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


jwpots

  • Gast
Reactie #53 Gepost op: 17 februari 2005, 21:53:43
Johan

leuk te zien dat je nog een fotootje heb van dat zaandijkse bolletje. heb je die nog op de foto gezet toen de Dodge er nog was of was de Daf toen al in dienst. trouwens in die tijd waren er nog meer bolletjes te zien bij de brandweer en zelfs de eerste ME-busjes waren bolletjes.

Louis, Denk dat ik de foto eind '73 of begin '74 gemaakt heb. De Daf was er toen al.

Johan


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #54 Gepost op: 17 februari 2005, 22:02:17
johan

jammer dat het niet eerder was. had ik misschien nog eens een foto gezien van de Dodge. maar niet te min het was in die tijd leuk fotootjes maken in de zaanstreek, zeker met al die aparte voertuigen die er toen nog waren. heel wat anders dan de huidige wagens.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #55 Gepost op: 17 februari 2005, 22:06:05
Johan

leuk te zien dat je nog een fotootje heb van dat zaandijkse bolletje. heb je die nog op de foto gezet toen de Dodge er nog was of was de Daf toen al in dienst. trouwens in die tijd waren er nog meer bolletjes te zien bij de brandweer en zelfs de eerste ME-busjes waren bolletjes.
Dit Zaandijkse Bolletje,was dit een typisch Zaans voertuig?Of kwam je dit voertuig ook elders in Nederland tegen,ik vindt het wel een mooi voertuig  ;)


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #56 Gepost op: 17 februari 2005, 22:13:23
het voertuig zo als op de foto van Johan is een typisch Zaans voertuig. maar is de rest van Nederland reden ook zgn. Bolletje rond.  dit waren gewone bestelbus uitvoering van daar ook de bijnaam Bolletje de bekende
fabriek van de kreet Ik wil Bolletje, deze had in die tijd een hele vloot van deze Renault busjes. maar dit te zaken. enkele andere brandweerkorpsen waren o.a. Beemster, standdaarbuiten en zelfs enkele bedrijfsbrandweerkorpsen.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #57 Gepost op: 17 februari 2005, 22:17:21
het voertuig zo als op de foto van Johan is een typisch Zaans voertuig. maar is de rest van Nederland reden ook zgn. Bolletje rond.  dit waren gewone bestelbus uitvoering van daar ook de bijnaam Bolletje de bekende
fabriek van de kreet Ik wil Bolletje, deze had in die tijd een hele vloot van deze Renault busjes. maar dit te zaken. enkele andere brandweerkorpsen waren o.a. Beemster, standdaarbuiten en zelfs enkele bedrijfsbrandweerkorpsen.
dank je wel voor de info Louis  ;)


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #58 Gepost op: 17 februari 2005, 22:23:39
trouwens op de sit www.historical-fire-engines.com staat nog een andere Renault met van Bergen opbouw dit maal een open uitvoering, welk een jaar eerder werd afgeleverd aan een bedrijfsbrandweer in de provincie Groningen als ik het goed heb aan de firma nove. thans is het eigendom van transportbedrijf Jonker te Veendam. en dit is ook een hogedruk tankautospuit.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


jwpots

  • Gast
Reactie #59 Gepost op: 17 februari 2005, 22:56:14
Bijgaand de Renault Goulette van Gravendeel. Deze wagen is opgebouwd door Kronenburg als PM9, het bouwjaar is 1961. Trouwens je had Renault Galion en Renault Goulette, uiterlijk waren ze hetzelfde. Wat het verschil was week ik niet. Misschien Louis ?

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]