Video's van buitenlandse HV-voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van buitenlandse HV-voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 374138 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1240 Gepost op: 1 mei 2016, 01:09:05
Zo als ik het bekeken en beluisterd heb krijgt inderdaad elke agent zijn/haar eigen dienstvoertuig ja.
Als ze dat hier in NL zouden doen kan je je lol op  098uo 098uo
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #1241 Gepost op: 1 mei 2016, 01:27:30
Met een gebied van zo'n 94000 vierkante kilometer en bijna 7.000.000 inwoners kan ik me zo voorstellen dat een agent vanuit huis zijn dienst begint...
Logisch dat hij/zij dan ook een voertuig thuis heeft.


112 rotterdam-oost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #1242 Gepost op: 1 mei 2016, 19:19:49
https://www.youtube.com/watch?v=b5S4C1kfWTo

Een ambulance van de civiele bescherming en de MUG van Malle rijden met spoed naar het AZ Middelheim in Antwerpen.


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #1243 Gepost op: 3 mei 2016, 02:38:32
Citaat van: 112 rotterdam-oost link=msg=1421751 date=1462123189
Een ambulance van de civiele bescherming

Is van de 6e Operationele Eenheid van Brasschaat.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #1244 Gepost op: 4 mei 2016, 23:47:04
Via twitter kreeg ik onderstaande video te zien.

Ondanks dat hij niet constant Prio 1 rijdt omdat je niet constant zijn sirene hoort heb ik hem toch hier geplaatst.
Wat mogen wij volgens mij dan blij zijn in Nederland dat op de meeste plaatsen rijstrooksignalering aanwezig is.
Ook mooi om te zien dat hij de meest linker rijstroken met de hand leeg trekt tot de ambu er is.
Verder lijkt het wel of de rijksweg daar van puur beton is waar ze over rijden. Kon het niet als asfalt herkennen in ieder geval.


https://www.youtube.com/watch?v=4e8G86Qxvro&feature=youtu.be
MotorCop MotoVlog ~ Motorcycle CRASH on The 91 - Help Can't get through!

Gepubliceerd op 14 feb. 2016 Officer Rob

The stretch of freeway that goes through the City Of Corona is known as "The Corona Crawl".. There is ALWAYS traffic... But in today's video, I show you what it's like to try and get emergency medical services through a sea of cars and into the scene so they can assist someone who has been hurt in a motorcycle crash!

Thank you to Corona Fire Engine #2 , American Medical Response, and the California Highway Patrol for your coordinated effort and dedication to the community!

Drive Safely, everyone!
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


guest16808

  • Gast
Reactie #1245 Gepost op: 14 mei 2016, 13:07:16
Citaat van: enrico1972 link=msg=1422295 date=1462398424
Via twitter kreeg ik onderstaande video te zien.

Ondanks dat hij niet constant Prio 1 rijdt omdat je niet constant zijn sirene hoort heb ik hem toch hier geplaatst.
Wat mogen wij volgens mij dan blij zijn in Nederland dat op de meeste plaatsen rijstrooksignalering aanwezig is.
Ook mooi om te zien dat hij de meest linker rijstroken met de hand leeg trekt tot de ambu er is.
Verder lijkt het wel of de rijksweg daar van puur beton is waar ze over rijden. Kon het niet als asfalt herkennen in ieder geval.


http://www.youtube.com/watch?v=4e8G86Qxvro&feature=youtu.be
MotorCop MotoVlog ~ Motorcycle CRASH on The 91 - Help Can't get through!

Gepubliceerd op 14 feb. 2016 Officer Rob

The stretch of freeway that goes through the City Of Corona is known as "The Corona Crawl".. There is ALWAYS traffic... But in today's video, I show you what it's like to try and get emergency medical services through a sea of cars and into the scene so they can assist someone who has been hurt in a motorcycle crash!

Thank you to Corona Fire Engine #2 , American Medical Response, and the California Highway Patrol for your coordinated effort and dedication to the community!

Drive Safely, everyone!

Ze kunnen overal toch flink wat leren van de Duitsers.


112 rotterdam-oost

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
Reactie #1246 Gepost op: 27 mei 2016, 20:02:27
https://www.youtube.com/watch?v=I6x7w3WTTl4

Ambulance Kontich naar het Middelheim ziekenhuis.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #1247 Gepost op: 5 juni 2016, 15:10:01
Wel bijzonder dat deze ambulance Rode signalering heeft aan de voorkant, ik heb ze vooralsnog alleen gezien met Blauw en Witte signalering.


Dennis 2331

  • ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 559
  • Eindhoven
Reactie #1248 Gepost op: 6 juni 2016, 09:50:25
Citaat van: Sylvester link=msg=1427966 date=1465132201
Wel bijzonder dat deze ambulance Rode signalering heeft aan de voorkant, ik heb ze vooralsnog alleen gezien met Blauw en Witte signalering.

Rijden er al meerdere rond in België met rode signalering, bijvoorbeeld de nieuwere ambulances van brandweer Lommel.
 As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aau


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #1249 Gepost op: 6 juni 2016, 10:08:12
Citaat van: Dennis 2331 link=msg=1428076 date=1465199425
Rijden er al meerdere rond in België met rode signalering, bijvoorbeeld de nieuwere ambulances van brandweer Lommel.

Ik ben ook een groot voorstander van de combinatie blauw en rood. Bij ons hebben alle ambulances blauw (bestuurderszijde) en rood (bijrijderszijde) net als de voertuigen van brandweer en politie.

Persoonlijk ervaar ik het als opvallender omdat ik overdag het rode flitslicht eerder opmerk dan het blauwe terwijl het in mijn geval in het donker net andersom is.

In een land waar je te maken hebt met een populatie afkomstig uit de hele wereld, dus niet alleen Europeanen moet je er rekening mee houden dat men rood associeert met gevaar en/of stoppen terwijl men deze associatie niet heeft bij blauw.

Er zijn ook mensen die kleurenblind zijn, sommige kunnen blauwtinten niet of lastig onderscheiden terwijl ze uitstekend de roodtinten kunnen zien. Het mag voor zichzelf spreken dat er ook kleurenblinden zijn die geen roodtinten kunnen zien maar wel de blauwtinten.

https://www.youtube.com/watch?v=VZkknN9CihU