Inferno in wolkenkrabber Madrid

Auteur Topic: Inferno in wolkenkrabber Madrid  (gelezen 10359 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #20 Gepost op: 13 februari 2005, 13:23:12
Het bovenste gedeelte is inmiddels ingestort staat op Nu.nl  :-\


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #21 Gepost op: 13 februari 2005, 13:25:11
hoe krijg je dat ooooit zoo in de fik.
 :-\ echt heftig

In parc Central in venezuela hebben ze ook zo'n brand gehad en daar bleek dat:
- de natte blusleiding het niet deed;
- de sprinkler het niet deed....

Dan heb je nog maar weinig (geen) speelruimte om de brand uit te krijgen.  >:(

In Amerika is er ook zo'n brand geweest in een gebouw zonder sprinklers. De brand werd pas gestopt op een verdieping waar een bedrijf zelf een sprinklerinstallatie had aangelegd. Daar kon de brand niet meer overslaan en stopte hij..... :)

In Nederland mag en gebouw een gereduceerde brand toepassen voor de overslagberekeningen als het gebouw gesprinklerd is. Als dan de sprinkler faalt omdat hij nooit geinspecteerd wordt........ :-X

Bij Nationale Nederlanden in Rotterdam hebben ze een tijdje geleden brandgehad op de 23e verdieping. De sprinkler hield hem mooi in bedwang en de brandweer heeft de brand uitgemaakt.  ;D Het onvoorstelbare aantal van 7 koppen waren aangesproken om te zorgen dat de brand beheerst bleef..... 8)

Als je dus geen goed toezicht op sprinklerinstallaties (BMI, pompen blusleiding, enz) houdt kan dit ook in Nederland gebeuren. Dus gewoon opletten of je de inspectie rapporten (half)jaarlijks ontvangt (of de inspecties worden uitgevoerd door een frauduleus inspectiebureau..........  :-X).


FireRobin

  • Hoofdbrandwacht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,926
    • Facebookpagina Post Zuidlandstraat
Reactie #22 Gepost op: 13 februari 2005, 13:27:03
Jah als dat het allemaal niet doet heb je een groot probleem  :-\ :-\
Brandweer Terneuzen post Zuidlandstraat | Bevelvoerder bedrijfsbrandweer Evos Terneuzen




FP924

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #24 Gepost op: 13 februari 2005, 14:06:25
Nieuwe foto's. Zoals ik het nu lees in sommige artikelen waren ze aan het verbouwen.

Dit klopt inderdaad, het gebouw stond net leeg vanwege onderhoudswerkzaamheden  ;)

Denk dat die werkzaamheden nou wel eens een beetje zouden kunnen uitlopen  :)


janneman82

  • Gast
Reactie #25 Gepost op: 13 februari 2005, 14:12:45
doet me denken aan de film Towering Inferno :-\


Thijs G

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 13 februari 2005, 14:29:47
Zal waarschijnlijk nog 2 dagen duren voordat het vuur volledig gedooft is. Volgens een woordvoerder van de brandweer is de brand niet te blussen

(NOS teletekst)


spuit 11

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 13 februari 2005, 14:42:30
Zal waarschijnlijk nog 2 dagen duren voordat het vuur volledig gedooft is. Volgens een woordvoerder van de brandweer is de brand niet te blussen

(NOS teletekst)
een knappe brand maar zo te zien zat er geen springler instalatie in.
gelukkig stond het leeg en waren er geen gewonde maar heb medelijde met de brandweer mensen die het moeten zien te blussen en zeker met die hoogte.
gr
peter


Leon

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 99
  • EHV'er
Reactie #28 Gepost op: 13 februari 2005, 14:51:31
Wat een brand!

Hoe zit dit nu in Nederland. Ik denk dan o.a. aan het Nationale Nederlanden gebouw (150 meter) in Rotterdam. Hoe wordt er gehandeld als dit gebouw in brand vliegt op een van de bovenste verdiepingen? Lijkt me inderdaad een leuk onderwerp voor een casus...
Virus checking completed: All viruses functioning normally.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #29 Gepost op: 13 februari 2005, 14:56:12
Wat een brand!

Hoe zit dit nu in Nederland. Ik denk dan o.a. aan het Nationale Nederlanden gebouw (150 meter) in Rotterdam. Hoe wordt er gehandeld als dit gebouw in brand vliegt op een van de bovenste verdiepingen? Lijkt me inderdaad een leuk onderwerp voor een casus...
ik zal mijn denkhoofd eens laten gaan over een casus  ;)