Nieuwe VC Reddingsbrigade Veluwemeer

Auteur Topic: Nieuwe VC Reddingsbrigade Veluwemeer  (gelezen 24087 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Belker1678

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 87
Reactie #40 Gepost op: 19 juni 2012, 19:51:10
Geachte forumlededen van deze discussie.
Als ketenpartner van de Reddingsbrigade Veluwemeer, op de randmeren heb ik de discussie aandachtig gevolgd.

Ik vindt het jammer dat er geoordeeld wordt door forum leden, die:
a) De reddingsbrigade Veluwemeer en hun leden niet of niet goed kennen.
b) Meningvormend bezig zijn, terwijl zij niet goed geinformeerd zijn.
c) Oordeelvormend bezig zijn, door voor mij onbekende redenen.

Volgens mij kan iedere reddingsbrigade in Nederland wel financiele ondersteuning gebruiken en zal iedere reddingsbrigade keuzes maken hoe zij hun verkregen geld gaan uitgeven.
De een koopt een R.I.B., de andere, een verbindingswagen en weer een ander nieuwe pakken en of portofoons.  Dat zijn keuzes die door hen worden gemaakt, en waarover je niet kan oordelen als je er niet rechtstreeks bij betrokken bent.

Dat de leden van de reddingsbrigade niet reageren op dit forum is niet te wijten aan "botheid" of wat dan ook, maar dat is een keuze die zij zelf maken, en die dient gerespecteerd te worden. Ik weet namelijk zeker dat als je de verbindingswagen wilt komen bekijken dat je hen kan contacten en dat ze je uitnodigen.
De verbindingswagen is ook voor andere brigades bij evenementen te verkrijgen. Echter niet te huur via dit forum. Met andere woorden. De reddingsbrigade Veluwemeer heeft gekozen voor communicatie naar andere reddingsbrigades, voor het verkrijgen van de verbindingswagen, via andere kanalen te communiseren dan via dit openbare forum.


Laten we ook dit respecteren.

Vragen kan je mailen naar hun mailadres: info@reddingsbrigade.biz


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #41 Gepost op: 19 juni 2012, 21:49:43
Ik vind het knap dat een ketenpartner van de RB Veluwemeer van mij kan zeggen dat ik het werk van reddingsbrigades niet ken, dat ik niet goed geïnformeerd ben en dat ik geen oordeel mag hebben.

Er zijn terechte vragen over de BPC en die mogen hier gesteld worden. Als je als ketenpartner zelf het werk van reddingsbrigades van nabij kent, dan stelde je misschien ook de vraag over de onjuiste BPC (die niet bij Reddingsbrigade Nederland bekend is). En ik mag die vragen hier stellen en heb geen enkele behoefte om een mail te sturen....

En ik spreek geen enkel oordeel uit over het aanschaffen, het gebruiken en beheren van een VC. Zij hebben het goed voor elkaar. En als zij daarmee ook anderen van dienst kunnen zijn......en zelfs bij calamiteiten RN een extra VC kunnen leveren, vind ik dat prima.


joostvankempen

  • REDDINGSBRIGADE
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 944
  • projectmanager ICT lokale overheid
    • Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch
Reactie #42 Gepost op: 20 juni 2012, 11:59:20
Tja, het is al eerder gezegd, maar op een forum worden nu eenmaal meningen geuit. Daarvoor is het tenslotte een forum. Als ik voor mezelf spreek, doe ik op basis van de mij bekende feiten. En als iemand met nieuwe feiten of argumenten komt, neem ik die mee in mijn oordeel. Mij zou het leuk lijken als Reddingsbrigade Veluwemeer als eigenaar van het voertuig waarover we het hebben hier informatie zou delen. Als Reddingsbrigade Veluwemeer er voor kiest om hier niet te reageren, dan staat dat hen natuurlijk ook vrij. Maar dat kan betekenen dat ik een verkeerd oordeel vel, omdat ik niet alle feiten ken. En ik wil daar graag van leren, maar dan moet wel iemand vertellen hoe het echt zit?!  8)

In dit geval zie ik een foto van een voertuig met daarop een BPC dat niet volgens de regels van RN is en ook niet op het lijstje van BPC's voorkomt. Ik wordt dan nieuwsgierig hoe ze aan die code komen, en of ze het misschien niet zelf verzonnen hebben?

En zolang niemand mij anders vertelt, ga ik er vanuit dat dat zo is!  8)
Bestuurslid Reddingsbrigade 's-Hertogenbosch


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #43 Gepost op: 20 juni 2012, 23:06:52
En zo denk ik er ook over!


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #44 Gepost op: 21 juni 2012, 00:49:28
Komt hier zo af en toe eens iemand kijken en die gaat vertellen waar we het zoal wel- en niet over mogen hebben op dit forum.

Er was vroeger zo'n leuk programma op de VARA radio van Oom Henk, "vragen staat vrij"...   ;D


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #45 Gepost op: 21 juni 2012, 11:22:45
Ja Henk volkomen met je eens. Misschien een idee om hier een slotje op te gooien, aangezien we alleen maar aan het praten zijn over wat er nu wel en niet op het forum mag worden besproken :)  098uo

Oftopic: dat programma is wel heel oud hoor henk O0


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #46 Gepost op: 21 juni 2012, 12:54:18
Ja Henk volkomen met je eens. Misschien een idee om hier een slotje op te gooien, aangezien we alleen maar aan het praten zijn over wat er nu wel en niet op het forum mag worden besproken :)  098uo

Oftopic: dat programma is wel heel oud hoor henk O0
Er wordt ook nog gediscussieerd over een BPC (?). Alles mag hier besproken worden in dit topic, zolang het over het onderwerp gaat en de reactie's aan de forumregels voldoen O0

Edit: Ook datgene wat de een liever verborgen houdt en niet besproken wilt hebben op een openbaar forum, mag hier besproken houden, ter info.


Lifc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
  • Reddingsbrigade EHBO, AED-cursus
Reactie #47 Gepost op: 21 juni 2012, 15:22:02
Dat ben ik volkomen met je eens. Een forum is er voor om alles te bespreken, en dus ook wat andere liever niet bespreken.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #48 Gepost op: 24 juni 2012, 19:46:04
In iedergeval één inzet gedraaid:



Voor artikel en meer foto's zie:
http://112harderwijk.nl/page/Nieuwsdetail/14727/zeilboten-in-problemen-op-het-veluwemeer-hulpdiensten-redden-27-mensen

Ik ben benieuwd of iemand de reden van inzet weet; met welke taak de VC hier gestaan heeft. Of dit dus als VC was of iets anders, zeg maar  O0


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #49 Gepost op: 25 juni 2012, 18:40:46
Daarnaast vraag ik mij nog af wat het gebruik van blauwblauw moet bijdragen en of er met prio 1 is gereden en of de chauffeur daar wel in getraind was? Dat kost ook een hoop geld voor 1 voertuig.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein