Opleiding Handhaver Toezicht en Veiligheid /HTV-P

Auteur Topic: Opleiding Handhaver Toezicht en Veiligheid /HTV-P  (gelezen 19056 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #10 Gepost op: 17 oktober 2012, 13:16:40
Je hebt daar inderdaad recht op. Maar volgens mij moet je eerst een test afleggen om te zien wat je allemaal beheerst.

Je hebt aan het einde van je opleiding de keuze, om examen te doen voor het reguliere HTV of voor HTV-P. In dat examen zit ook stof bij van de politieacademie. Als je dat examen haalt, dan heb je  recht op 1 jaar studieduurverkorting.


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #11 Gepost op: 17 oktober 2012, 13:38:47
Hoe ziet zo'n stage bij de politie er uit?
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #12 Gepost op: 17 oktober 2012, 14:57:29
Ik heb over 2 weken mijn eerste stage, maar ik kan wel vertellen wat mij verteld is.

Je draait gewone diensten met de politie mee, je hebt een uniform van school aan tijdens de stage. En een jas, wat door de politie aan ons geleverd wordt.


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #13 Gepost op: 17 oktober 2012, 15:13:02
Je hebt aan het einde van je opleiding de keuze, om examen te doen voor het reguliere HTV of voor HTV-P. In dat examen zit ook stof bij van de politieacademie. Als je dat examen haalt, dan heb je  recht op 1 jaar studieduurverkorting.

Bedankt voor je antwoorden Martijn!

En is het zo dat je het eerste jaar echt helemaal overslaat, of krijg je een aangepast programma waardoor je uiteindelijk een jaar sneller klaar bent?
Tot slot nog de vraag: op welk niveau kun je instromen?
Senior GGP / Oost-Brabant


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #14 Gepost op: 17 oktober 2012, 15:54:41
Je hebt aan het einde van je opleiding de keuze, om examen te doen voor het reguliere HTV of voor HTV-P. In dat examen zit ook stof bij van de politieacademie. Als je dat examen haalt, dan heb je  recht op 1 jaar studieduurverkorting.

Dan is het daar zo geregeld. Maar hier in het noorden is het zo, dat je dan nog een test moet maken om te zien of je de stof nog wel beheerst. Haal je dit voldoende dan heb je recht op één jaar verkorting.


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #15 Gepost op: 17 oktober 2012, 16:02:55
Ik heb over 2 weken mijn eerste stage, maar ik kan wel vertellen wat mij verteld is.

Je draait gewone diensten met de politie mee, je hebt een uniform van school aan tijdens de stage. En een jas, wat door de politie aan ons geleverd wordt.

Weet je al in welke regio of wijkteam je gaat meelopen?


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #16 Gepost op: 17 oktober 2012, 16:22:31
Regio MWB, in Breda-Noord.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 8 januari 2013, 15:18:17
Gaat HTV eigenlijk verplicht worden voor een BOA?


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #18 Gepost op: 8 januari 2013, 19:09:06
Dat 2e jaar instromen in de politieopleiding, volgens mij is dat helemaal niet mogelijk. De (nieuwe) opleiding is opgebouwd uit credits en examens en diverse interne opleidingen en cursussen. Ik ken ook mensen die deze opleiding hebben gevolgd en zij zijn allen in kwartiel of inmiddels tertiel 1 gestart. Ken ook geen 'gevallen' van tweedejaars instromen en hoor hier ook nooit iemand over op de academie eerlijk gezegd. En dan zit ik redelijk in het werving/selectie wereldje van kombijdepolitie met oa het geven van voorlichtingen.


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #19 Gepost op: 8 januari 2013, 19:21:46
Deze opleiding is ook dit schooljaar gestart, daardoor zou het kunnen dat het nog redelijk onbekend bij de PA zelf. Wij krijgen op stages opdrachten die PA studenten ook krijgen. Er komt een 'reparatietijd' in het 2e lesjaar, waar wij bijv. het schietonderwijs en ook de rijopleiding zouden moeten inhalen.