Opleiding Handhaver Toezicht en Veiligheid /HTV-P

Auteur Topic: Opleiding Handhaver Toezicht en Veiligheid /HTV-P  (gelezen 19060 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #30 Gepost op: 9 mei 2013, 10:54:47
hallo,

Ik heb een vraag over de opleiding HTV-P want ik zit in de vierde klas. En ik wil hierna graag richting de politie.Is de HTV-P opleiding een goede voobereiding voor de politie? En wat zijn de eisen van die opleiding zoals leeftijd?

Ik weet niet waar je woont, maar wellicht kun je op deze pagina wat informatie vergaren over het Vitalis College Breda, welke de HTV-P opleiding ook geeft.

http://www.vitaliscollege.nl/studiekiezer/opleidingen/handhaver-toezicht-en-veiligheid-politie-bol.aspx?search=handhaver
If you can dream it, you can do it.


maas4

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #31 Gepost op: 9 mei 2013, 11:11:33
Bedankt voor je reactie. Ik woon vlakbij zwolle ,maar er staat vanaf 17 jaar is dat bij alle locaties zo?


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #32 Gepost op: 9 mei 2013, 11:33:42
Bedankt voor je reactie. Ik woon vlakbij zwolle ,maar er staat vanaf 17 jaar is dat bij alle locaties zo?
Dat zul je aan de opleiding moeten vragen ;)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #33 Gepost op: 9 mei 2013, 11:43:25
Kijk eens bij het Deltion.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


maas4

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #34 Gepost op: 9 mei 2013, 17:30:04
Ik heb gekeken en het is me een stuk duidelijker geworden O0


Martijn95

  • Student Integrale Veiligheid (IV)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
Reactie #35 Gepost op: 9 mei 2013, 17:41:42
Bedankt voor je reactie. Ik woon vlakbij zwolle ,maar er staat vanaf 17 jaar is dat bij alle locaties zo?

Verschilt per locatie. Bij sommige opleidingen willen ze dat je 17 jaar bent, zodat je beëdigd kan worden als boa tijdens je stage/opleiding.


maas4

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #36 Gepost op: 9 mei 2013, 18:38:47
weet jij mischien ook als je bij het deltion 17 jaar moet zijn?


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #37 Gepost op: 9 mei 2013, 21:12:18
weet jij mischien ook als je bij het deltion 17 jaar moet zijn?
Probeer eens een belletje naar de school. Ze kunnen je vast heel wat antwoorden geven, succes! O0


maas4

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #38 Gepost op: 9 mei 2013, 21:45:23
Ga ik doen bedankt allemaal.


Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Reactie #39 Gepost op: 14 mei 2013, 16:27:16
Het eerste jaar sla je helemaal over, je hebt in het tweede jaar een 'reparatietijd' waarin wij het schietonderwijs en bijv. de rijopleiding moeten inhalen.

Klopt inderdaad, maar waar nog wel vaak aan voorbij wordt gegaan is dat je vanuit HTV-P wél de reguliere selectieprocedure doorloopt. En daarin dus ook kunt afvallen. HTV-P geeft in die zin een soort van vrijstellingen voor de opleiding, maar niet voor de selectie. Hoewel je tijdens je HTV-P bepaalde vaardigheden aanleert en competenties ontwikkelt hoeft dit geen garantie te zijn dat je de selectie voor agent succesvol doorloopt. Natuurlijk heb je met een afgeronde HTV-P ook mogelijkheden, maar je moet dus ook met het scenario rekening houden dat je er uiteindelijk niet mee bereikt wat veel studenten beogen: agent worden.