Kinderen/dieren bevrijden uit snikhete voertuigen

Auteur Topic: Kinderen/dieren bevrijden uit snikhete voertuigen  (gelezen 38624 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #30 Gepost op: 30 juli 2012, 17:12:01
Lampje is ongeveer 18 centimeter lang dus dat valt ook wel weer mee ;)
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #31 Gepost op: 30 juli 2012, 21:02:49
Bedoel je die kleine ring? of het zwarte stoffen hoesje?


of deze


Dat een lifehammer daar niet uitvalt.

zwarte hoesje.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #32 Gepost op: 31 juli 2012, 11:03:27
Interessant als deze hulpmiddelen en het blijkt uit dit dat we ze nodig hebben. Het was weer prijs in Belgie.


Citaat
Peuters na uur bevrijd uit wagen
inShare.030/07 Binnenland Nog geen week na het dramatisch overlijden van een achtergebleven baby in een oververhitte auto in Evere zijn zondag in Schelle twee peuters van een en twee jaar oud met uitdrogingsverschijnselen uit een oververhitte auto gehaald.

Voorbijgangers op de parking van het A12 Shopping Center langs de Boomsesteenweg in Schelle sloegen zondag om 14.20u alarm bij de hulpdiensten, omdat ze twee peuters hadden opgemerkt in een volledig afgesloten Volkswagen Caddy. Volgens een getuige bewogen beide kindjes nog, maar waren ze fel aan het zweten omdat ze al 45 minuten in de wagen zaten. Van de ouders was geen spoor.

Toen de gealarmeerde hulpdiensten met loeiende sirenes kwamen aangesneld, dook de moeder van beide kinderen plots op.

Een van beide peuters bleek door het lange verblijf in de opgewarmde wagen al uitdrogingsverschijnselen te vertonen.

"Om op zeker te spelen, zijn beide peuters meegenomen naar het AZ Heilige Familie in Reet voor een medische controle. In de loop van zondagavond zijn beide kindjes samen met hun ouders naar huis kunnen gaan", stelt woordvoerster Veronique Wegge van de politie Rupel.

JVdPo
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/aid1215222/peuters-na-uur-bevrijd-uit-wagen.aspx?hkey=90BED441F81761A5E7E2894764FB2820

Waar zijn die mensen toch mee bezig?  Zo in gedachten met zichzelf en hun shopping blijkbaar of is dit een trend van egoisme, of het nu kinderen of honden zijn maak niets uit. Beiden zijn weerloos in dergelijke
situaties. Goed dat er die strafuitsluitingsgrond bestaat voor die toestanden, ik had daar op die parking niet eens gewacht tot de HV aankwam, maar gelijk de ruit ingetikt, kinders eruit gehaald.
Ga daar komende tijd nog meer op letten dan nu al op Outlet. Dergelijke zaken worden direct gemeld en desnoods omgeroepen.
En ouders\dierenbezitters direct een flinke PV geven wegens nalatigheid, desnoods voor doen komen. >:(


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #33 Gepost op: 6 augustus 2012, 15:21:14
Hond gered uit snikhete auto
ma 06 aug 2012, 14:26

BREDA
Een labrador is zondag uit een snithete auto in Breda gered. De hevig hijgende hond zat in een wagen waarin
de temperatuur tot 39,2 graden was opgelopen. Alle ruiten van de auto waren gesloten en de achterruit was beslagen.


Een agent heeft de hond uit de hitte bevrijd door een ruit in te slaan, zo meldt Dichtbij maandag.
De dierenambulance heeft zich daarna over het dier ontfermd.

Een 54-jarige man uit het Vlaamse Hasselt bleek de eigenaar van de labrador te zijn. Hij verklaarde dat hij vergeten was
de ramen op een kier te zetten. Ook had hij geen idee dat de temperatuur zo hoog op kon lopen in een auto.
De man boft, want hij raakt zijn hond niet kwijt. Hij kreeg echter wel een boete van 340 euro opgelegd.

BRON: Hond gered uit snikhete auto
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


guest13155

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 6 augustus 2012, 15:44:00
Vergeten de ruit op een kier te zetten?

Zaterdag was ik in de winkel. Voor de winkel stond een auto geparkeerd met de twee voorruiten zo`n 5-10 cm open. De hond die in de auto zat had het nou ook niet bepaald koel volgens mij... Tong uit de bek naar het achterraam lopen weer terug enz.

Heb nog even getwijfeld, maar uiteindelijk niets gedaan. Was bij een (buiten de bebouwde kom) gevestigde bouwmarkt dus ik had het idee dat het toch niet zo lang zou gaan duren. Toen ik thuis was had ik er toch niet zo`n lekker gevoel bij moet ik eerlijk zeggen.


MarcoIF

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 350
    • RotterDamse Vos
Reactie #35 Gepost op: 6 augustus 2012, 15:54:01
Vergeten de ruit op een kier te zetten?

Zaterdag was ik in de winkel. Voor de winkel stond een auto geparkeerd met de twee voorruiten zo`n 5-10 cm open. De hond die in de auto zat had het nou ook niet bepaald koel volgens mij... Tong uit de bek naar het achterraam lopen weer terug enz.

Heb nog even getwijfeld, maar uiteindelijk niets gedaan. Was bij een (buiten de bebouwde kom) gevestigde bouwmarkt dus ik had het idee dat het toch niet zo lang zou gaan duren. Toen ik thuis was had ik er toch niet zo`n lekker gevoel bij moet ik eerlijk zeggen.

Toch 112 moeten bellen in dit geval hoor.
Het kan wel heel kort duren maar een auto wordt in no-time een oven voor een dier.
Groetjes, Marco


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #36 Gepost op: 6 augustus 2012, 16:18:42
Op de meldkamer worden wij regelmatig via 112 of 0900-8844 gebeld voor honden of kinderen in een auto. Als het de eigenaar zelf betreft zeggen wij direct dat zij het raampje in moeten slaan, want dat is ook het enige wat mijn collega's van de noodhulp zullen doen. Een auto openmaken zoals het voorheen wel eens gebeurde via het raam, gebeurd i.p. niet meer. O.a. na aanleiding van het ontvangen van diverse schadeclaims...

Als het een burger is die belt gaan we meestal wel ter plaatse, maar zodra wij ook maar enigsinds doorkrijgen dat er spoed bij is, en het niet kan wachten tot wij ter plaate zijn, zeggen wij ook gewoon tegen de burger; sla de ruit in...

Zoals Jerommeke al aangeeft, valt dit dan onder het zogenoemde zaakwaarneming... en uiteraard kan de bestuurder wachten op een bezoekje van de collega's..


guest13155

  • Gast
Reactie #37 Gepost op: 6 augustus 2012, 16:25:05
Zelf heb ik (later uiteraard) ook bedacht dat ik zo even de bouwmarkt in had kunnen lopen. Even vragen of ze het kenteken om willen roepen en of de eigenaar naar de infobalie kan komen... de parkeerplaats dient echt alléén voor die bouwmarkt en er zijn geen andere bedrijven omheen die op zaterdag open zijn dus de eigenaar moest daar wel binnen zijn.

Nah ja, voor mezelf heb ik in ieder geval wel besloten dat ik de volgende keer zeker wát doe. Zoals ik al zei, niets doen geeft ook geen lekker gevoel.

misschien ook wel een beetje bang voor de reactie van de eigenaar die het waarschijnlijk onzin vindt.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #38 Gepost op: 6 augustus 2012, 22:41:50
Raampje een stukje open maakt niet veel uit. Na een paar minuten is het alsnog kacheltje warm in de auto omdat er simpelweg geen ventilatie is. Door de temperatuur in de auto stijgt de lichaamstemperatuur van de hond. Door die stijging neemt het bloed het zuurstof niet meer goed op en 'stikt' de hond als het ware. Dat is een verhaal die veel van dit soort 'eigenaren' niet begrijpen.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #39 Gepost op: 11 augustus 2012, 12:25:52
Hond bevrijd uit snikhete auto
 ..SINT-ANNALAND - Omstanders hebben vrijdag aan het einde van de middag een hond bevrijd uit een te hete auto aan de Havenweg in Sint-Annaland. De auto stond in de volle zon en één van de omstanders kon, zonder schade, het raam omlaag duwen en de hond bevrijden. Daarna is de hond gekoeld en van water voorzien. De eigenaren van de hond hebben een bekeuring van driehonderd euro gekregen.

http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2012-08-11/195432/hond-bevrijd-uit-snikhete-auto?utm_medium=twitter&utm_source=twitterfeed