Kinderen/dieren bevrijden uit snikhete voertuigen

Auteur Topic: Kinderen/dieren bevrijden uit snikhete voertuigen  (gelezen 38485 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #40 Gepost op: 15 augustus 2012, 14:11:11
‘Red een hond, sla een ruitje in!’
AMSTERDAM -  De Dierenbescherming roept mensen expliciet op om een ruit in te slaan als ze daarmee een hond uit een bloedhete auto kunnen redden. De organisatie komt met dat opmerkelijke advies nu de temperatuur dit weekeinde tropische waarden nadert.

Volgens directeur Frank Dales van de Dierenbescherming gebeurt het vrijwel elk weekeinde dat baasjes hun hond achterlaten in een in de zon geparkeerde auto. Een dier kan in zo’n geval binnen 15 minuten overlijden door de hitte. Dales vindt daarom dat iedereen het recht heeft om een autoruit kapot te slaan als daarmee het leven van een hond gered kan worden.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/12762042/__Red_een_hond__sla_een_ruitje_in___.html


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #41 Gepost op: 16 augustus 2012, 13:30:36
Twee meisjes van 7 en 8 jaar zijn uit een snikhete in de volle zon geparkeerd staande Audi gehaald. De kinderen waren nat van het zweet. De portieren waren afgesloten, de ramen stonden maar een paar centimeter open. Op aanwijzing van de politiemedewerkster kon een van de meisjes de portier openen. De kinderen vertelden dat ze al 45 minuten in de auto zaten, ze durfden niet daar niet uit te gaan omdat hun moeder dan boos zou worden.


bron:onlinetilburg.nl
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #42 Gepost op: 16 augustus 2012, 14:16:45
Dat is geen moeder dat is een vrouwspersoon die aan kindermishandeling doet en wat mij betreft per direct uit de
ouderlijkemacht gezet dient te worden en een levenslang verbod op het onder zich houden van kinderen en dieren moet krijgen.
Waarom vermeld ik ook dieren ? Als ze zou met haar kinderen om gaat zijn dieren ook niet veilig bij haar.
O ja geef haar ook maar gelijk een verplichte sterilisatie zodat ze ook geen kinderen meer kan verwekken.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


guest13155

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 16 augustus 2012, 14:29:28
Dat is geen moeder dat is een vrouwspersoon die aan kindermishandeling doet en wat mij betreft per direct uit de
ouderlijkemacht gezet dient te worden en een levenslang verbod op het onder zich houden van kinderen en dieren moet krijgen.
Waarom vermeld ik ook dieren ? Als ze zou met haar kinderen om gaat zijn dieren ook niet veilig bij haar.
O ja geef haar ook maar gelijk een verplichte sterilisatie zodat ze ook geen kinderen meer kan verwekken.

Gelukkig ben jij volmaakt en doe nooit hele domme dingen waar je later erg veel spijt van hebt... 98uiye

Denk toch eens na voor je zoiets roep. Dat zou betekenen dat niemand een tweede kans verdiend, ook al is het een domme fout? Kom nou toch. Misschien kent ze de gevolgen niet eens goed. Straf oke, maar wel een beetje realistisch blijven hoor!

Sorry voor mijn wat kribbige reactie, maar ik kan me hier echt aan irriteren


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #44 Gepost op: 16 augustus 2012, 14:36:16
Dat is geen moeder dat is een vrouwspersoon die aan kindermishandeling doet en wat mij betreft per direct uit de
ouderlijkemacht gezet dient te worden en een levenslang verbod op het onder zich houden van kinderen en dieren moet krijgen.
Waarom vermeld ik ook dieren ? Als ze zou met haar kinderen om gaat zijn dieren ook niet veilig bij haar.
O ja geef haar ook maar gelijk een verplichte sterilisatie zodat ze ook geen kinderen meer kan verwekken.

Sommige mensen maken domme fouten....kan je ze niet meteen op afrekenen. Ik heb mijn zoon toen hij baby was een keer van de commode laten vallen. Hij weet er niets van en ik heb schuldgevoel.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #45 Gepost op: 16 augustus 2012, 14:44:01
@Lucht,
Ik zeg niet dat ik volmaakt ben of nooit domme dingen doe maar dit is van een heel ander orde naar mijn mening.
Er is de afgelopen tijd via zo'n beetje alle vormen van media die je maar kan bedenken voor gewaarschuwd en dat is
in mijn ogen de 1e en laatste waarschuwing.
Verder heb je ook nog het gezond boeren verstand wat totaal niet gebruikt is.

Iemand kan best een 2e kans krijgen van mij maar niet wat dit aangaat. Maar om jou een plezier te doen laat dan de sterilisatie
maar vervallen maar wel 10 jaar uit de ouderlijke macht zetten.

@Moon,
Dat je daardoor met een schuldgevoel hebt gelopen kan ik zeker wel begrijpen maar dat is nu toch wel over hoop ik.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


guest13155

  • Gast
Reactie #46 Gepost op: 16 augustus 2012, 14:55:21
Het probleem is denk ik dat deze mevrouw helemaal niet gesnapt heeft dat het in zo`n korte tijd zo vreselijk warm kan worden in de auto. Hopelijk heeft ze dat nu, met de schrik in de benen geleerd.

Overigens vindt ik je érg mild voor moon 0098 Tenslotte wordt ook overal verteld dat je altijd vóór je kind moet blijven staan als deze "op hoogte" ligt. Dom hoor. Sterrilisatie hoeft niet en tien jaar is wat overdreven, maar de helft daarvan had ik van jou toch wel verwacht...

Goed: wij worden het niet eens denk ik (hoeft ook niet). Persoonlijk ben ik wat van de mildere variant als sterrilisatie, ontzegging, brugpijlercorreties e.d.


guest13155

  • Gast
Reactie #47 Gepost op: 16 augustus 2012, 14:57:19
Sommige mensen maken domme fouten....kan je ze niet meteen op afrekenen. Ik heb mijn zoon toen hij baby was een keer van de commode laten vallen. Hij weet er niets van en ik heb schuldgevoel.

Ook niets aan overgehouden hoop ik? Zulke dingen gebeuren. Iedereen heeft weleens een engeltje op zijn schouder nodig hoor! Er van leren en snel weer proberen te vergeten zou ik zeggen.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #48 Gepost op: 16 augustus 2012, 15:11:18

Overigens vindt ik je érg mild voor moon 0098 Tenslotte wordt ook overal verteld dat je altijd vóór je kind moet blijven staan als deze "op hoogte" ligt. Dom hoor. Sterrilisatie hoeft niet en tien jaar is wat overdreven, maar de helft daarvan had ik van jou toch wel verwacht...


Het was de jongste dus die sterilisatie daarna had geen gek idee geweest  ;)

@Moon,
Dat je daardoor met een schuldgevoel hebt gelopen kan ik zeker wel begrijpen maar dat is nu toch wel over hoop ik.

mwah....
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #49 Gepost op: 16 augustus 2012, 16:49:00
Het probleem is denk ik dat deze mevrouw helemaal niet gesnapt heeft dat het in zo`n korte tijd zo vreselijk warm kan worden in de auto. Hopelijk heeft ze dat nu, met de schrik in de benen geleerd.

Een ieder weet hoe de auto aanvoelt als hij een lange poos met hoge temperaturen in de volle zon heeft gestaan, met ook nog eens de ramen dicht.
Van ieder welnadenkend mens/automobilist mag je dus verwachten dat zij ieder levend wezen uit de auto laat stappen met het verlaten van de auto. Ook voor kortere tijd. ::)