Kinderen/dieren bevrijden uit snikhete voertuigen

Auteur Topic: Kinderen/dieren bevrijden uit snikhete voertuigen  (gelezen 38629 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sylvester1986

  • Gast
samenvoeging topics

Na aanleiding van deze topic: Kinderen/dieren bevrijden uit snikhete voertuigen en na aanleiding van dit bericht mijn vraag:
- Stel je wilt (met het warme weer) perse je hond achterlaten in je voertuig, dit ondanks alternatieven van de beveiliging/eigenaar, kan de beveilging/eigenaar jou dan de toegang tot het pretpark ontzeggen of moet dit in de huisregels staan?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Alles kan. Zodra de auto op privéterrein staat, mag de grondeigenaar verordeneren wat hij/zij wil.

Probleem:

In deze casus zijn die $%^^*^&^&$#& (censuur) van zoveel intelligentie verstoken, dat deze %^&**(^$$&4 (wederom censuur, DB vertoeft graag nog een tijdje langer op dit forum) zich toch geen moer aan trekken van welke regel dan ook.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Citaat van: Sylvester link=msg=1360428 date=1436120340
Na aanleiding van deze topic: Kinderen/dieren bevrijden uit snikhete voertuigen en na aanleiding van dit bericht mijn vraag:
- Stel je wilt (met het warme weer) perse je hond achterlaten in je voertuig, dit ondanks alternatieven van de beveiliging/eigenaar, kan de beveilging/eigenaar jou dan de toegang tot het pretpark ontzeggen of moet dit in de huisregels staan?

Als ik het bericht lees hadden de agenten hoe dan ook de eigenaar een proces verbaal kunnen geven voor het in de auto achterlaten van de hond in een hete auto.
Ook zou ik als ik agent was de hond niet in de gratis kennel hebben geplaatst maar door de dierenambulance/dierenbescherming naar een asiel laten brengen zodat de eigenaar tegen betaling de hond weer kan ophalen.


Catwoman

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 16
Die idioten worden steeds slimmer (zie het geval van de hond onder het kratje van afgelopen week). De eigenaar van het park zal meestal niet eens weten dat er een hond in de auto zit, dus weigert ze niet.


Silenia

  • Geďnteresseerde
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Citaat van: Catwoman link=msg=1360436 date=1436123574
Die idioten worden steeds slimmer (zie het geval van de hond onder het kratje van afgelopen week). De eigenaar van het park zal meestal niet eens weten dat er een hond in de auto zit, dus weigert ze niet.
Ergste aan dat soort gevallen is dat men wel degelijk weet dat wat zij doen niet mag en dus bijna zeker ook wel weet dat er risico's aan zitten (want anders zou het immers niet verboden zijn, plus dat er werkelijk elke keer dat er gemeld wordt dat het niet mag er ook gezegd wordt wat het gevaar is).
Immers, je doet geen moeite om iets te verhullen als je of denkt dat het gewoon is toegestaan en veilig is, of er daadwerkelijk niet bij nadenkt (het welbekende "vergeten").

Hoe oer- en oerdom het ook mag zijn, ik kan nog altijd (een heel iets klein beetje) meer begrip op brengen voor iemand die daadwerkelijk niet beseft hoe gevaarlijk het is om dier of kind in de auto te laten, of iemand die "alleen even vijf minuutjes weg is om te tanken en naar de wc te gaan" vervolgens toch wat langer bezig blijkt te zijn en daarbij vergeet dat er ook nog een dier achterin zit. (Kan ik me overigens al erg weinig bij voorstellen, maar dat iemand daadwerkelijk vergeet dat zijn/haar kind in de auto zit...), dan voor iemand die weet dat er nog een dier achter in zit, weet lange(re) tijd weg te zijn én weet dat dat niet kan/mag en het toch doet.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #115 Gepost op: 15 juni 2016, 14:34:51
Dat deze hufter zijn hond nog heeft terug gekregen vind ik echt jammer.

Baasje boos op politie om redden hond uit auto

redactie 14-06-16, 23:45 Laatste update: 23:48

Agenten van de dierenpolitie hebben vandaag in Eindhoven een hond uit een warme auto gered. Binnen twee uur was de temperatuur opgelopen naar 42 graden in de auto. In plaats van een bedankje was de eigenaar boos. 'Hij dacht dat het kon en was het er niet mee eens', aldus de politie.

Lees verder op: http://www.ad.nl/nieuws/baasje-boos-op-politie-om-redden-hond-uit-auto~a88eda4a/
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen