reddingsboot inzetverslagen 2005

Auteur Topic: reddingsboot inzetverslagen 2005  (gelezen 41040 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

muistroom

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 955
Reactie #180 Gepost op: 30 augustus 2005, 20:13:56
Henk,
Wellicht ten overvloede maar wanneer men zich inmeld via C2000 krijg je van de meldkamer alle bijzonderheden. Werkt fantastisch, dus geen geheimhouding of iets dergelijks


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #181 Gepost op: 30 augustus 2005, 20:22:04
op welke freq werd er geallmeerd

heb je een foot van de reddingboot (die pech had ) bij dag licht
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #182 Gepost op: 30 augustus 2005, 20:55:50
Henk,
Wellicht ten overvloede maar wanneer men zich inmeld via C2000 krijg je van de meldkamer alle bijzonderheden. Werkt fantastisch, dus geen geheimhouding of iets dergelijks

Dat is (wellicht ook ten overvloede) geen optie voor de kustwacht, deze heeft geen C2000. De meeste watersporters ook niet. Wat is het nut (de toegevoegde waarde) van inmelden op kanaal 16, zonder te zeggen waar je heen gaat. Maar één doel, laten zien hoe belangrijk je bezig bent met wat geheimzinnigs. Kanaal 16 is voor openbaar nood- spoed en veiligheidsverkeer, waarbij de kustwacht een coördinerende rol speelt. De kustwacht kan helemaal niet coördineren als ze niet weet wat er aan de hand is. Hoeveel schepen waren op het water op het moment van de melding met c2000? Geen een! En als die er wel was stond ie op een andere fleetmap, en wist nog van niets. Weet hoe vaak vaarden er regio politieboten zonder mariofoon, ze hadden toch C2000? Die zijn/worden nu allemaal uitgerust met marifoon. Ook zij hebben een hekel aan achter de feiten aanhollen.

Drie systemen werkt wel (KNBRD/C2000/Marifoon), maar het kan niet zo zijn dat c2000 gebruikt wordt om de bijzonderheden van de hulpverlening (op het water) af te schermen ten koste van de overige scheepvaart, de zg omstandershulp. 

Het gaat nu niet over HOGE, maar over alle overige, niet met c2000 maar wel met een marifoon uitgeruste scheepvaart. Allemaal boten die mensen uit het water kunnnen halen en de kustwacht op kunnen roepen als ze aanvullende informatie hebben, er zijn mogelijk zelfs artsen bij, politie, rijkswaterstaat, verpleegkundigen  brandweermensen enz. Allemaal weten ze van niets als jij daar geheimzinnig gaat lopen doen met je c2000.
Ik bedenk dit niet zelf, er is een OPLAN SAR geschreven waar dit instaat en een SAMIJ regeling.

De kustwacht, de KLPD de KNRM hebben allemaal hetzelfde, gelijkluidende standpunt. Op het grote water kun je niet zonder de omstandershulp. En door niemand te vertellen (geheim te houden) wat er aan de hand is schakel je die uit. Reddingsboten kunnen nooit alles, altijd oplossen, al denken veel van wel. We hebben ook het publiek (passanten) nodig, echt!

Henk


K.N.R.Mark.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 279
  • Ieder mens heeft de plicht een ander te helpen!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #183 Gepost op: 30 augustus 2005, 21:04:33
Henk, ik sluit me helemaal bij je aan. Wij zullen in de toekomst ook uitgerust worden met C-2000, maar op het water moet je niet communiceren zonder marifoon. Dus gewoon inmelden op 16 en geen geheimzinnig gedoe.

Groeten Mark. ;)
Zonder redders redden we het niet!!!! http://www.knrm.nl/stations/Stellendam/04Nieuws/


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #184 Gepost op: 30 augustus 2005, 21:21:04
op welke freq werd er geallmeerd

heb je een foot van de reddingboot (die pech had ) bij dag licht

er wordt gealarmeerd op 167.790 de vroegere werkfrequentie van AC52 kan 12 geloof ik.

En ik heb er nog wel een van eind vorig jaar:





Als de sleep de haven binnenkomt meldt ie zich wel "terug aan station" maar niet hoe... :)

Henk


ralf

  • Gast
Reactie #185 Gepost op: 8 september 2005, 13:47:11
Diepe diepe diepe zucht.

Er spinnen allemaal zinnen en uitspraken door mn hoofd maar ik hou het maar voor me. Laat er iemand zn verstand gebruiken.

Diep triest.


ralf

  • Gast
Reactie #186 Gepost op: 10 september 2005, 19:56:46
? En u bent.  ;D


AC-Marcel

  • Gast
Reactie #187 Gepost op: 10 september 2005, 23:50:08
Misschien is dat ook wel een tip voor Ralf, zelf.. 

Gaan we nou vals doen? Nee toch....  ;D


ralf

  • Gast
Reactie #188 Gepost op: 11 september 2005, 14:01:27
Het verstand hebben sloeg op het niet zeggen wat je denkt om verdere ellede te voorkomen. Ik had het dus al over mezelf, lampje. Soms even nadenken voor je wat zegt is een gave die een aantal mensen waardoor de ietwat valse meneer niet op hun CV hebben staan.


firemanr

  • Gast
Reactie #189 Gepost op: 11 september 2005, 16:57:03
Dit is de topic voor reddingsverslagen, niet om schimpscheuten heen en weer te schieten, dus nu graag weer die spannende reddingsverslagen van op het water. ;D ;)

Met andere woorden: On-topic!

 ;)