Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen

Auteur Topic: Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen  (gelezen 710308 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #1440 Gepost op: 16 oktober 2014, 12:14:43



Dienst : Koninklijke Marechaussee
District : Zuid
brigade: Brabant Noord - Limburg Noord
Merk : Opel Astra

Ik heb al diverse nieuwe astra's gezien,  met een freedom,  een met een platte blauwe balk en nu deze versie.
Geen idee wat voor balk het is maar komt een berg licht vanaf.
Verder zit er een touchscreen in het dashboard verwerkt waar de optische en geluidssignalen,  transparanten en mobilofoon mee bedient kan worden.
Ook voorbereid op bevragingen etc.
Mooie bak!  En snel!


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #1441 Gepost op: 16 oktober 2014, 12:50:15
Citaat van: R.3144 link=msg=1302282 date=1413454483


Dienst : Koninklijke Marechaussee
District : Zuid
brigade: Brabant Noord - Limburg Noord
Merk : Opel Astra

Ik heb al diverse nieuwe astra's gezien,  met een freedom,  een met een platte blauwe balk en nu deze versie.
Geen idee wat voor balk het is maar komt een berg licht vanaf.
Verder zit er een touchscreen in het dashboard verwerkt waar de optische en geluidssignalen,  transparanten en mobilofoon mee bedient kan worden.
Ook voorbereid op bevragingen etc.
Mooie bak!  En snel!

Auto is er al een tijdje en dienst gedaan bij verschillende brigades. Ging om een test auto en kreeg de kreet "auto van de toekomst" mee. De auto is niet opgebouwd door Honac maar is ontstaan uit een samenwerking tussen Opel en Abiom, vandaar dat er ook geen Freedom op het dak zit. Er Heeft een tijd terug ook nog wat over op intranet gestaan, ik geloof dat de test periode nu voorbij is. Wat er uit is gekomen weet ik niet, feit is dat er (nog) geen vervolg productie is geweest van de Astra opgebouwd door Abiom want de huidige nieuwe auto's zijn allemaal nog door Honac opgebouwd (ook de reeds 10 nieuwe Astra's)


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #1442 Gepost op: 27 oktober 2014, 16:39:39


Presentatie nieuwe amaroks voor de KMar.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1443 Gepost op: 27 oktober 2014, 16:50:22
Jammer van de zwarte voorbumper, had 'm toch meegespoten. Verder ziet die er wel vet uit!
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #1444 Gepost op: 27 oktober 2014, 18:16:51
Deze zien er toch even een graadje 'ruiger' uit dan de politieburgerversie. Mooie bak! Wat staat die balk alleen apart hoog.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #1445 Gepost op: 27 oktober 2014, 18:57:52
Ze zien er inderdaad wel mooi uit. Alleen zoals de balk zit vind ik persoonlijk niet heel mooi. En ik vraag me af of de stop voor bij de zonneklep zit? Want als deze in de balk zit dan zit het wel een beetje hoog vrees ik
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #1446 Gepost op: 27 oktober 2014, 18:59:02
Ik gok er trouwens op dat deze voertuigen niet door Honac maar al in Duitsland zijn opgebouwd. Teveel verschillen met de standaard opbouw bij KMar Freedom's door Honac.

De demo versie was ook rechstreeks in Duitsland opgebouwd met een Freedom die bij Woodway vandaan kwam, deze had de zelfde indeling als de Freedom's op bovenstaande foto.

Dit weekend ga ik de nieuwe Amarok als goed is van dichtbij zien, ben benieuwd welke aansturing voor OGS is toegepast en zal me dan meteen het antwoord geven of hij wel of niet door Honac is opgebouwd.


112GenV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
    • www.112gooienvechtstreek.nl
Reactie #1447 Gepost op: 2 november 2014, 19:38:51
ik heb behoorlijk wat van deze auto gezien in Soest bij een schade herstel bedrijf in de afgelopen maanden.
Daar werden diverse wagens op nieuw gespoten en voorzien van de KMAR kleur, maar dat waren zonder die dak boven de laadklep.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1448 Gepost op: 2 november 2014, 20:18:48
De keuze voor zwarte bumpers zal gedaan zijn ivm schade's. Een bumper vervangen kost al gauw 250 tot 350 euro zonder spuitkosten, en in het terrein is een bumper toch wel iets dat vaak en snel schade oploopt.  O0
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1449 Gepost op: 8 november 2014, 02:41:25
Als je bij normaal en rustig rijgedrag in het terrein meer dan éénmalig een bumper breekt kun je toch wel stellen dat het voertuig niet geschikt is voor dat type terrein. Het voertuig dient immers hoog en sterk genoeg te zijn voor het terrein.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens