Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen

Auteur Topic: Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen  (gelezen 713997 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #1490 Gepost op: 7 juni 2015, 11:18:12
Zodra het ongeval voldoet aan het inzet criteria voor de VOA,  de aanwijzing verkeersongevallen is hierin bepalend.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1491 Gepost op: 7 juni 2015, 15:26:55
Citaat van: R.3144 link=msg=1354515 date=1433630929
Nee hoor,  de PD zal gewoon worden bevroren,  zo zijn ze recentelijk nog zsm ingevlogen naar curaçao,  PD blijft gehandhaafd als dit noodzakelijk is.

Dat klinkt makkelijker dan het is, zeker wanneer het op de openbare weg is kan ik me niet voorstellen dat ze een PD 12 uur lang bevriezen tot de VOA uit Nederland er is. Zie het ongeval op de A28 vorige maand, zoiets kan natuurlijk ook op een grote weg in het buitenland gebeuren.
Op militair terrein ligt dat misschien anders. Of bedoel je dat ook?
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1492 Gepost op: 7 juni 2015, 19:43:43
Citaat van: R.3144 link=msg=1354515 date=1433630929
Nee hoor,  de PD zal gewoon worden bevroren,  zo zijn ze recentelijk nog zsm ingevlogen naar curaçao,  PD blijft gehandhaafd als dit noodzakelijk is.
Dit ging om een zaak die meer expertise bevroeg, voor simpele zaken is de KMar daar gewoon ook geschikt.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


R.3144

  • Onderofficier KMar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 347
Reactie #1493 Gepost op: 7 juni 2015, 23:02:47
Dat klinkt makkelijker dan het is, zeker wanneer het op de openbare weg is kan ik me niet voorstellen dat ze een PD 12 uur lang bevriezen tot de VOA uit Nederland er is. Zie het ongeval op de A28 vorige maand, zoiets kan natuurlijk ook op een grote weg in het buitenland gebeuren.
Op militair terrein ligt dat misschien anders. Of bedoel je dat ook?
Nee hoor,  ook gewoon op de openbare weg,  nu zal dit inderdaad op de snelwegen niet snel voorkomen,  gelukkig hebben we die in het caribisch gebied niet;),  maar als het een dusdanig ongeval is zal de PD gewoon gehandhaafd blijven,  uiteraard in overleg met het OM.  Ik heb het zelf al een aantal keer meegemaakt.  


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1494 Gepost op: 7 juni 2015, 23:38:04
Inderdaad. De grootste weg op Curacao is de Schottegatseweg. Dat is een gewone tweebaansweg. Ik denk overigens dat er wel een serieus ongeval moet zijn willen ze de Nederlandse VOA nodig hebben op Curacao. Men heet zelf de 119 dienst (Bedoeld voor alle schadegevallen, op curacao mag je bijv.  niet je eigen schadeformulier invullen als ik het goed begreep).

De 119 Dienst zal in samenwerking met de politie het meeste wel aankunnen. En anders gaat de weg gewoon dicht of rijdt iedereen door de berm of de verkeerde rijbaan. Doet niemand moeilijk over.

Tijdens mijn verblijf was er een ongeval met 2 doden op het eiland vlak bij ons verblijf. Werd gewoon opgelost door de lokale politie en de 119-Dienst.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1495 Gepost op: 8 juni 2015, 00:01:49
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1354621 date=1433713084
Inderdaad. De grootste weg op Curacao is de Schottegatseweg. Dat is een gewone tweebaansweg. Ik denk overigens dat er wel een serieus ongeval moet zijn willen ze de Nederlandse VOA nodig hebben op Curacao. Men heet zelf de 119 dienst (Bedoeld voor alle schadegevallen, op curacao mag je bijv.  niet je eigen schadeformulier invullen als ik het goed begreep).

De 119 Dienst zal in samenwerking met de politie het meeste wel aankunnen. En anders gaat de weg gewoon dicht of rijdt iedereen door de berm of de verkeerde rijbaan. Doet niemand moeilijk over.

Tijdens mijn verblijf was er een ongeval met 2 doden op het eiland vlak bij ons verblijf. Werd gewoon opgelost door de lokale politie en de 119-Dienst.
Even lopen googlen; maar wat is die 119-dienst?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #1496 Gepost op: 8 juni 2015, 00:11:50
Citaat van: Haageneesch link=msg=1354627 date=1433714509
Even lopen googlen; maar wat is die 119-dienst?

Precies weet ik het niet. Maar wat ik begreep is dat een speciale soort hulpdienst welke verkeersongevallen opneemt.
Rijden rond in busjes met amber balken. Op Curacao mag je niet zelf je schadeformulieren invullen. Bij elke aanrijding, zelfs als het een parkeerongelukje is dient er 119 gebeld te worden. Zij komen dan terplaatse en nemen de schade op en vullen alle formulieren in en zorgen voor het bewijs.
Volgens mij is de 119 dienst opgericht omdat er op Curacao veel gefraudeerd werd met schadegevallen. Daarom is het ook niet toegestaan na een ongeluk de voertuigen te verplaatsen. Ook niet als dit de verkeersdoorstroming bevorderd etc.


Verder weet ik niet precies hoe het werkt. Ik heb tijdens het rondrijden op Curacao gelukkig zelf geen aanrijding gehad.  >:D



EDIT: De bedoelde lijn is overigens 199, en heet de Curacao Road Service  (CRS).
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #1498 Gepost op: 8 juni 2015, 08:05:52
CRS = Een door Robby Rodrigues opgerichte service onder de naam CRS, tegenwoordig ook ForenSys. ( beide namen kun je tegenkomen. )
De oprichter was een verzekeraar die het invullen van de papierhandel makkelijker wilde maken voor zijn klanten, neven effect bleek een reductie in kosten qua schadeafdeling.  Sinds 1998 hebben de schadeverzekeringen onderling afgesproken dat verzekerden alleen snel worden geholpen wanneer bij een ongeval de papieren en schade is vastgesteld door CRS.

Bron: ikzelf die vijf jaar een huisje huurde op dit mooie eiland en ook een auto ( een zusuki samurai natuurlijk ).
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #1499 Gepost op: 28 juni 2015, 20:38:10

Eenheid: Koninklijke Marechaussee
District: Den Haag?
Soort voertuig:
Merk: Volkswagen Amarok
Militair registratienummer: DM-405-D
Bijzonderheden: