Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen

Auteur Topic: Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen  (gelezen 705129 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #40 Gepost op: 31 maart 2006, 13:41:08
Hier nog een Peugeot van brigade Zevenaar.



louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #41 Gepost op: 1 april 2006, 10:58:53
R.Visser

ze er nog meer foto's beschikbaar van die Mercedes-Benz Sprinters en Ford Transits welk voor de DV&O rijden. en waarom gebeurd dit door de Marechaussee in Arnhem.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #42 Gepost op: 1 april 2006, 11:26:24
R.Visser

ze er nog meer foto's beschikbaar van die Mercedes-Benz Sprinters en Ford Transits welk voor de DV&O rijden. en waarom gebeurd dit door de Marechaussee in Arnhem.

Ik zal dit weekend  even zoeken of ik nog wat foto's kan vinden. Niet alleen de Marechausee rijd standaard ritjes voor DV&O maar ook de Politie van Arnhem. Een reden kan zijn dat DJI een investering voor een standplaats van DV&O voor de regio Arnhem niet rendabel vind, ondanks dat Arnhem e.o. toch wel over heel wat instellingen beschikt waarbij DV&O nodig is voor het aan/ en afvoer van personen. Maar volgens mijn is dit niet bijzonder, er zullen vast nog wel meer regio's zijn in Nederland waarbij DV&O de planning niet rond krijgt en waarbij de Politie & Marechaussee moeten bijspringen, al lijkt dat hier in Arnhem e.o. "standaard" te zijn.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #43 Gepost op: 1 april 2006, 15:00:08
In Amsterdam rijden ook tussen de politiebureau's met "bewaarfunctie" Politie-gevangenentransportbusjes heen en weer, die ook verdachtes bij de wijkteams ophalen en in zuidoost/meer en vaart/HB droppen..

De reden waarom DV&O niet voor de kmar rijdt lijkt me simpel... weet het niet zeker, maar DV&O wordt betaald door Justitie, en de Kmar door defensie... dus Justitie zegt: als we voor de Kmar rijden bespaart er niemand binnnen onze organisatie, als we voor de politie rijden wel...
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #44 Gepost op: 1 april 2006, 19:32:40
Ik heb er nog wel een paar van, ik post ze vanavond wel.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #45 Gepost op: 5 april 2006, 15:13:53
Hierbij de voorgangers van het KMCGS
(Foto gemaakt en geplaats met toestemming Enrique)





blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #46 Gepost op: 5 april 2006, 16:31:05
Hoeveel voertuigen heeft de KMCGS eigenlijk? Ik heb ook zo'n zelfde model Astra met kenteken KP-16-34 maar dan in de huidige KMAR huisstijl nog ergens op foto staan gemaakt in 1999.


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #47 Gepost op: 5 april 2006, 17:04:20
ik geloof dat ze er altijd drie of vier voertuigen hadden, weet dit alleen niet zeker.
Ik heb namelijk uit de collectie van Enrique ook een foto van dit type alleen met ander kenteken en nieuwe striping.

Ja dat is de KP-16-32 ik heb in precies de zelfde huisstijl de KP-16-34 op de foto staan ergens. Voor die tijd vond ik het echt mooie voertuigen.


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #48 Gepost op: 5 april 2006, 17:06:15
Zeker weten, heb jij toevallig meer foto's van KMAR Voertuigen???


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #49 Gepost op: 5 april 2006, 17:09:08
Zeker weten, heb jij toevallig meer foto's van KMAR Voertuigen???

Ja ik heb er nog wel een aantal, ook van de Opel Astra's met kont, alleen heb ik ze niet digitaal helaas.