Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen

Auteur Topic: Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen  (gelezen 714037 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #760 Gepost op: 17 juli 2010, 22:15:51
http://i112.photobucket.com/albums/n182/brandweeraalsmeer/7.jpg

Dienst: Koninklijke Marrechaussee
Soort voertuig: Logistiek vrachtwagen
Merk & type: Volvo FL-220
Kenteken: KV-40-44
Byzonderheden: Vier Whelen TIR6 flitsers aan de voorzijde, sirenespeaker in de grill
Voertuig had eerst geen signalering.  ;)

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #761 Gepost op: 18 juli 2010, 14:18:27
Op achterkant staat 6.00 en voorkant(motorkap) 4.00...

Dat komt omdat het voertuig (commandovoertuig) district Zuid als thuisbasis heeft en voor twee verschillende eenheden in te zetten is;

4.00 BE Zuid (Bijstands Eenheid)
6.00 ME Zuid (Mobiele Eenheid)

Kwestie van bordje omdraaien en je hebt het juiste voertuignummer.


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #762 Gepost op: 2 augustus 2010, 18:51:52



Dienst: Koninklijke Marechaussee
Brigade: Scheldestromen?
Merk & type: Mercedes trekker met oplegger
Soort voertuig:Mobiele kantoor
Byzonderheden:



Dienst: Koninklijke Marechaussee
Brigade: Scheldestromen?
Merk & type: Mercedes trekker met oplegger
Soort voertuig:Mobiele kantoor
Byzonderheden:


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #763 Gepost op: 14 augustus 2010, 15:24:38




Dienst: Koninklijke Marechaussee
Brigade:Scheldestromen
Soort voertuig: Flex-ME Commandovoertuig
Merk & Type: Mercedes-Benz Sprinter 4x4
Kenteken: KV-41-37
Bijzonderheden:


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #764 Gepost op: 14 augustus 2010, 16:09:02
Brigade:Scheldestromen

Ik denk dat deze op de Brigade Ondersteuning in Den Bosch thuishoort. Scheldestromen lijkt mij veel te klein om een ME peloton te huisvesten. En gezien de ligging van de birgade is het niet logisch dat de ME'ers van District Zuid naar die kazerne moeten opkomen voor inzet.

Mijn vermoeden is dat vanaf Scheldestromen eigenlijk alleen de grensbewaking en de algemene militaire politietaak wordt uitgevoerd, maar wellicht dat iemand hierover uitsluitsel kan geven :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #765 Gepost op: 14 augustus 2010, 23:49:58




Ook geschikt voor sleepjes O0



Dienst: Koninklijke Marechaussee (Pantserwagenpeloton District Zuid?)
Standplaats: Den Bosch (?)
Roepnummer: nb
Soort voertuig: pantserrupsvoertuig
Merk & type: YPR-765 KMar
Bijzonderheden: nieuw voor de KMar, rubberen tracks

Vermoedelijk komt deze 'nieuw' van de landmacht af, of het is een YPR KMar die een update heeft ondergaan.
Een opmerkelijk verschil is de rubberen tracks in plaats van metalen tracks met rubberen blokken. Op de eerste foto zie je de oude track, op de tweede foto de nieuwe.



Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #766 Gepost op: 16 augustus 2010, 18:30:54
Fototechnisch niet optimaal, maar voor de details misschien wel leuk:











Dienst: Koninklijke Marechaussee, District Landelijke en Buitenlandse Eenheden (DLBE)
Standplaats: Brigade Ondersteuning?, Kamp Nieuw Milligen
Roepnummer: nb
Soort voertuig: VOA
Merk & type: Mercedes-Benz Sprinter
Bijzonderheden: 4x4

NIEUW VOA VOERTUIG

Het Team Verkeers Ongevallen Analyse KMar heeft de beschikking gekregen over een nieuw, speciaal ingericht voertuig. De vierwiel aangedreven Mercedes, type sprinter 519 CDI, is voorzien van dubbellucht, heeft een cilinderinhoud van 2987 cm3 en levert een maximaal vermogen van 191 PK (140kW). Het 4x4 voertuig voldoet aan de laatste stand van de techniek en aan de ARBO eisen van deze tijd. Één van die eisen was dat niet meer op het dak mocht worden gestaan voor het maken van overzichtsfoto's ten behoeve van Verkeersongevallenanalyse. Dit VOA-voertuig is uitgerust met een uitschuifbare mast met daarop gemonteerd lampen en een fotocamera. Deze mast kan met afstandsbediening uitgeschoven worden tot een hoogte van ongeveer vier meter en 360 graden draaien. De fotocamera zal worden voorzien van een WIFI verbinding met een computer.
Verder is dit voertuig voorzien van een kantoorruimte en een gescheiden materiaalruimte. Daarin is plaats voor de rollentestbank, garagekrik, statieven voor extra verlichting, aggregaat, compressor, geluidsmeter, remvertragingsmeter, weegplaten en overige gereedschappen waarmee technische onderzoeken gedaan kunnen worden en waarmee alle verkeerscontroles kunnen worden ondersteund. Omdat er ook ongevallen met letsel en voertuigen gebeuren buiten de openbare weg, zoals op militaire (oefen) terreinen en het buitenland, werd gekozen voor een vierwiel aangedreven voertuig.

Bron: KMAR MAGAZINE NUMMER 7/8 JULI/AUG 2010
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #767 Gepost op: 17 augustus 2010, 18:33:23




Ook geschikt voor sleepjes O0



Dienst: Koninklijke Marechaussee (Pantserwagenpeloton District Zuid?)
Standplaats: Den Bosch (?)
Roepnummer: nb
Soort voertuig: pantserrupsvoertuig
Merk & type: YPR-765 KMar
Bijzonderheden: nieuw voor de KMar, rubberen tracks

Vermoedelijk komt deze 'nieuw' van de landmacht af, of het is een YPR KMar die een update heeft ondergaan.
Een opmerkelijk verschil is de rubberen tracks in plaats van metalen tracks met rubberen blokken. Op de eerste foto zie je de oude track, op de tweede foto de nieuwe.





Alle YPRs krijgen een midlife-update. Vermoedelijk worden ze in 2015 vervangen door gepantserde wielvoertuigen in verband met het feit dat die minder weerstand ondervinden in stedelijke gebieden.
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #768 Gepost op: 17 augustus 2010, 21:14:57
Dat zou jammer zijn... ik zie een YPR toch makkelijker door een muur heen beuken dan een pantserwielvoertuig. En natuurlijk een klein personenautootje platwalsen 8)

Ik weet wel dat er sprake van is dat de BE (bijstandseenheid) van de KMar mogelijk Bushmasters zou gaan krijgen (staat ook in één van de KMar magazines), omdat ze eigenlijk geen geschikt vervoermiddel hebben op dit moment.
Als dáár een prio 1 filmpje van komt zal ik 'm voor de verandering wél bekijken 0098
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #769 Gepost op: 17 augustus 2010, 22:06:59
Als daar meer over bekend is houd ik me aanbevolen 8) Over welke editie van dat magazine hebben we het dan?

Zou dat dan een aparte versie worden, aangepast voor RIOT control, i.v.m. uitstijgmethodes enzo?