Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen

Auteur Topic: Koninklijke Marechaussee (KMar) Voertuigen  (gelezen 705339 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #1690 Gepost op: 8 mei 2019, 21:05:47
Bijzonder, intern was er nog niks over gecommuniceerd. Ik wist via via wel dat het de B klasse zou worden, maar was mij nog onbekend op welke termijn.

Vanmiddag te horen gekregen dat ze er maar 10 hebben. Daarna moet er opnieuw aanbesteed worden.
Uitspraken op persoonlijke titel


Kountain

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 180
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #1691 Gepost op: 8 mei 2019, 21:08:24
Marechaussee zet 18 nieuwe gepantserde SUV’s stil
Nieuwsbericht | 08-05-2019 | 17:10

Vanwege veiligheidsproblemen legt Defensie een rijverbod op voor 18 nieuwe gepantserde marechausseevoertuigen. De afgelopen week werden problemen vastgesteld die mogelijk een veiligheidsrisico vormen voor de inzittenden.

De Koninklijke Marechaussee nam de SUV’s vorig jaar in gebruik. Kort hierop werden een aantal problemen ontdekt die relatief snel en simpel konden worden opgelost. De nieuwe mankementen vormen niet alleen een veiligheidsrisico, maar zijn ook structureler van aard. Daarom zijn de voertuigen per direct stilgezet. Naast de 18 exemplaren die al in gebruik waren, zijn er nog 6 in bestelling.

Defensie heeft de fabrikant aangesproken op de tekortkomingen. Met hen wordt geprobeerd om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen. De marechaussee valt voor operaties tijdelijk terug op andere voertuigen.

Ook dit is wel bijzonder, aangezien de vorige generatie Landcruisers niet kapot te krijgen waren.
Uitspraken op persoonlijke titel


Flum91

  • Wachtmeester der eerste klasse der Koninklijke Marechaussee
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #1692 Gepost op: 14 mei 2019, 01:04:22
Vandaag hebben wij bij onze brigade de eerste B klasse mogen ontvangen. Deze zal worden ingericht als OvD vtg.

De valor licht balk komt een bult licht vanaf. Alle leds aan de voorzijde knipperen blauw. Sommige leds hebben een dubbele kleur zoals bijvoorbeeld amber, wit of groen.

En bij ons zijn de flippers niet vastgelijmd.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #1693 Gepost op: 14 mei 2019, 02:21:12
Vandaag hebben wij bij onze brigade de eerste B klasse mogen ontvangen. Deze zal worden ingericht als OvD vtg.

De valor licht balk komt een bult licht vanaf. Alle leds aan de voorzijde knipperen blauw. Sommige leds hebben een dubbele kleur zoals bijvoorbeeld amber, wit of groen.

En bij ons zijn de flippers niet vastgelijmd.
Nice! Filmpje van de lichtbalk met functies toevallig?


Flum91

  • Wachtmeester der eerste klasse der Koninklijke Marechaussee
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #1694 Gepost op: 14 mei 2019, 10:12:22
Helaas, heb ik niet aangedacht.


Flum91

  • Wachtmeester der eerste klasse der Koninklijke Marechaussee
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #1695 Gepost op: 14 mei 2019, 16:51:18


Foto van de binnenkant met Federal Signal Valor bedieningspaneel.

Het stop transparant aan de voorzijde van het voertuig zit verwerkt in de zonneklep van de bijrijder. De achterzijde is op een zelfde manier bevestigd als in de trapo's.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #1696 Gepost op: 15 mei 2019, 09:58:23
Ziet er goed uit! In eerste instantie dacht ik nog, waarom krijgen wij dat niet zo netjes? Maar toen bedacht ik me dat wij 2 extra schermen op het dashboard hebben waardoor de ruimte veel beperkter is.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Flum91

  • Wachtmeester der eerste klasse der Koninklijke Marechaussee
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 24
  • Koninklijke Marechaussee
Reactie #1697 Gepost op: 15 mei 2019, 16:48:14
En ik vraag me af waarom wij nog steeds geen cityGIS hebben... Zou veel makkelijker zijn dan googlemaps...


Jim1

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 448
Reactie #1698 Gepost op: 20 mei 2019, 18:34:54


Je kan wel zien dat er bij de Politie dus is bezuinigd op het bedieningspaneel voor OGS....


Citroen

  • Nationale Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 190
  • Better safe than sorry
Reactie #1699 Gepost op: 20 mei 2019, 19:44:18
Je kan wel zien dat er bij de Politie dus is bezuinigd op het bedieningspaneel voor OGS....

Hoezo? Deze bedieningspanelen zitten ook in de Vito.
De politie bezuinigd op de tekstborden en de daksets, vandaar dat een ander bedieningspaneel (zonder full-matrix tekstbord bedienfunctie en zonder bediening voor de traffic advisor) prima volstaat.

Kleurtjes komen bij de politie overigens gewoon terug.
Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit gelinkt worden aan welke organisatie dan ook.