Buitenlandse brandweervoertuigen (verzameltopic)

Auteur Topic: Buitenlandse brandweervoertuigen (verzameltopic)  (gelezen 233396 keer)

keesvk99 (en 1 gast bekijken dit topic.

Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #210 Gepost op: 2 augustus 2016, 17:39:50




Dienst: Bombers de la Generalitat de Catalunya
Onderdeel: Grup de Recolzament d'Actuacions Forestals (GRAF)
Roepnummer: 0.46.90 & 0.46.91
Soort voertuig: Dienstvoertuig
Merk & type: Nissan Navara
Kenteken: 9636 HZZ & 9630 HZZ
Bijzonderheden: De GRAF is de eenheid binnen de brandweer gespecialiseerd in natuurbranden. Naast assisteren tijdens de daadwerkelijke branden zijn zij onder andere verantwoordelijk voor het maken van kaarten en het afbranden van stukken terrein.





Dienst: Bombers de la Generalitat de Catalunya
Onderdeel: Unitat de Suport Logístic
Kazerne: Cerdanyola del Vallès
Roepnummer: 0.10.71
Soort voertuig: Verbindingsvoertuig
Merk & type: Ford Transit
Kenteken: 0095 GZJ
Bijzonderheden: Voorzien van onder andere een zendmast en satellietverbindingen.



Dienst: Bombers de la Generalitat de Catalunya
Onderdeel: Unitat de Suport Logístic
Kazerne: Cerdanyola del Vallès
Soort voertuig: Centre de Comandament de Bombers
Bijzonderheden:



Dienst: Bombers de la Generalitat de Catalunya
Onderdeel: Unitat de Suport Logístic
Kazerne: Cerdanyola del Vallès
Roepnummer: 0.10.74
Soort voertuig: Haakarmvoertuig
Merk & type: Iveco Trakker
Kenteken: 3587 GJV
Bijzonderheden:



Dienst: Bombers de la Generalitat de Catalunya
Soort voertuig: Onopvallend dienstvoertuig
Merk & type: Nissan X-Trail
Kenteken: 4049 GVP
Bijzonderheden: Voorzien van grillflitsers en flitsers achter de achterruit.



Dienst: Agrupació de Defensa Forestal
Onderdeel: Comunicacions i Suport
Roepnummer: LD.07
Soort voertuig: Dienstvoertuig
Merk & type: Mitsubishi L200
Kenteken: 3587 GJV
Bijzonderheden:


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #211 Gepost op: 28 augustus 2016, 01:23:03
Korps: SDIS 33, Gironde (Service Départemental d'Incendie et de Secours)
Post: Bordeaux, Caserne ?
Soort voertuig: VSAV, Véhicule de Secours et d'Assistance aux Victimes
Roepnummer: ??
Merk en type: Renault Master
Fabrikant opbouw: Carrossier Constructeur TIB
Kenteken: AB-560-RA
Bouw/dienstjaar: ??
Bijzonderheden: 2 x Mercura-balk




paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #212 Gepost op: 28 augustus 2016, 01:36:49
Korps: SDIS 33, Gironde (Service Départemental d'Incendie et de Secours)
Post: Bordeaux, Centre de Secours Principal Ornano
Soort voertuig: VSAV, Véhicule de Secours et d'Assistance aux Victimes
Roepnummer: VSAV-1
Merk en type: Opel Movano 2.3 CDTI
Fabrikant opbouw: WAS
Kenteken: DE-247-AX
Bouw/dienstjaar: ??
Bijzonderheden: 2 x Mercura-balk (behoorlijk breed, lijkt mij) en: eenkennig zijn ze niet in de Gironde




Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #213 Gepost op: 7 juni 2018, 09:32:07
Meet the Future of Marine Firefighting

Kongsberg, Robert Allan drive the future of marine fighting. The first vessel in the series will be the 20 meter RALamander 2000, featuring FiFi1 capability, pumping capacity of 2400 m3/hour and with optional foam capabilities.

 

Vancouver based naval architects and marine engineers Robert Allan Ltd., and international marine technology specialist Kongsberg Maritime are collaborating on the development of a radically new remotely-operated fireboat that will allow first responders to attack dangerous port fires more aggressively and safer than ever before. Like other autonomous efforts underway on the waterfront, this concept tackles and solves the so-called “3D’s” – dull, dirty and dangerous – of workboat drudgery.

 

The concept began as Kongsberg and Robert Allan Ltd jointly responded to a number of inquiries for other type unmanned workboats requiring a communications solutions based on Kongsberg's Marine Broadband Radio (MBR) system. The fruit of those labors is the RALamander.

 

According to Vince den Hertog, RAL’s Vice President of Engineering, the project that plays well to the respective strengths of both firms, given Kongsberg's strong background in offshore DP, sensing and communications and Robert Allan Ltd's track record with designing fireboats for service all over the world. Den Hertog explains, “Philosophically, we are also on the same page as far as setting realistic expectations for our clients and ourselves. We see autonomy being an incremental process and are both focused on practical solutions using best available technology, not autonomy for its own sake within a more futuristic vision.”

The Future of Marine Firefighting Unveiled

 The un-crewed RALamander fireboat will offer in-close firefighting and ‘eye in the fire’ capability that keeps marine firefighting professionals out of harm's way. Fires involving containers, petrochemicals, shore-side structures or vessels can be attacked more quickly in situations where toxic smoke or explosion risk may delay or even prevent manned assets from responding effectively. RALamander can serve as a force multiplier with conventional firefighting assets, or be deployed on its own.

https://www.marinelink.com/news/meet-future-marine-firefighting-438244

 


 


NvdZ

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 30
    • Niek van der Zande Photography
Reactie #214 Gepost op: 17 juni 2018, 17:19:05
Enkele (bijzondere) voertuigen van de Bundeswehrfeuerwehr tijdens de Tag der Bundeswehr in Meppen op 9 juni 2018.