Hoogwerkers en Autoladders

Auteur Topic: Hoogwerkers en Autoladders  (gelezen 579290 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #1700 Gepost op: 8 juni 2016, 14:14:56
Citaat van: tower-ladder link=msg=1423747 date=1463078747
Meeste redvoertuigen hebben een noodsysteem. Zelfs diegene waar ik destijds op ben opgeleid had dit al. Probleem was alleen dat de noodpomp minder capaciteit had en je niet meer dan één beweging kon uitvoeren, waardoor je dus wat snelheid betreft trager werd. Maar je kon behalve inpakken ook alle andere bewegingen maken.
Klopt de huidige metz hoogwerkers hebben meerdere noodsystemen, een op accu voor als de motor uitvalt hier kan je in principe alles mee maar is eigenlijk bedoeld om weg te zwenken en te zakken. Mocht de bediending niet werken (computerstoring) kun je hendelbediening toepassen en als deze niet werkt  kun je de ventielen overbruggen en handmatig de kleppen bedienen. Mocht beide niet werken en je hebt geen hydroliekdruk kan je hetzelfde doen als laatstgenoemde en dan handmatig met een zwengel pompen dit is een keer in onze regio gebeurd en duurde 8u om de hoogwerker in te pakken..
Over het algemeen zul je echter wegzwenken, laten zakken en wachten op monteur


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #1701 Gepost op: 8 juni 2016, 14:54:31
Wij hebben inderdaad noodbediening op een accu en handmatig d.m.v. pompen. Ik snap daarom niet helemaal waarom in het filmpje van Luke de HW niet meer naar beneden kon; als er een motorisch probleem is waardoor de hoogwerker niet meer kan draaien, dan schakel je de motor uit en kan je 'm met de pomp naar beneden krijgen. Wij kunnen daarnaast ook alle beveiligingen overbruggen, maar uiteraard is dat niet wenselijk. Bij een afhijsing kunnen we de 'reddingsknop' aanzetten: dan is de maximale vlucht van de hoogwerker korter omdat ie al uitgaat van extra belasting in de korf. Zo kom je niet in de situatie dat je tot bij de patiënt kan komen, maar de hoogwerker vervolgens blokkeert omdat er teveel gewicht op de korf zit.

Maar toch; het blijft techniek en wij hebben inmiddels ook wel de nodige haperingen meegemaakt. Soms is het een kwestie van stomme pech en ben je als korfbediener 'uitgeschakeld', soms kan je op de noodbediening heel veel oplossen.
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Dierentuinen

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 677
  • FIA Safety officer
Reactie #1702 Gepost op: 16 juni 2016, 07:05:46
Citaat van: Thor link=msg=1423700 date=1463064423
Storingen aan ladders en hoogwerkers zullen niet schering en inslag zijn.
Ahum. Zeg even niets over deze opmerking. Heb daar nu een nare bijsmaak over.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Bijdragen op persoonlijke titel.


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #1704 Gepost op: 23 juni 2016, 13:10:58
De tweet tags lijken niet te werken:

Korps Marinebrandweer heeft afgelopen week met succes testen uitgevoerd met een 60 meter hoge brandweerhoogwerker.

<foto's in de tweet>
Bijdragen op persoonlijke titel.


Grumpy91

  • Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,145
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #1705 Gepost op: 23 juni 2016, 18:55:35
Citaat van: Highfield link=msg=1431590 date=1466680258
De tweet tags lijken niet te werken:

Korps Marinebrandweer heeft afgelopen week met succes testen uitgevoerd met een 60 meter hoge brandweerhoogwerker.

<foto's in de tweet>

In de tweet tag moet je niet de link van de tweet neerzetten, maar de tekst van de tweet ;)
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #1706 Gepost op: 23 juni 2016, 19:18:17
In de tweet tag moet je niet de link van de tweet neerzetten, maar de tekst van de tweet ;)
Das niet logisch, maar ok!
Bijdragen op persoonlijke titel.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #1707 Gepost op: 23 juni 2016, 21:29:53
Citaat van: Highfield link=msg=1431584 date=1466679654
https://twitter.com/df_Lex/status/745922614791659522

Waar gaan ze dat apparaat voor gebruiken ?


Highfield

  • Zeeofficier Koninklijke Marine
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,016
Reactie #1708 Gepost op: 23 juni 2016, 23:09:34
Waar gaan ze dat apparaat voor gebruiken ?

Citaat
Korps Marinebrandweer heeft afgelopen week met succes testen uitgevoerd met een 60 meter hoge brandweerhoogwerker. Deze hoogwerkers zijn in te zetten bij blussingen, redden op hoogte en diepte maar ook als hoogtetransportmiddel voor de aanvoer van brandblusmiddelen en armaturen.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1076924389045139&id=296893153714937

Zo te zien voor gebruik bij de grote varende eenheden, maar allicht ook voor de (hoge) gebouwen op de Nieuwe Haven (Zeehaen, Albatros & de twee overdekte dokken. Dit is wel giswerk hoor, ik ben er niet bij betrokken. Ik weet ook niet of ze aanschaft zijn/worden maar je test zon ding (met groene kentekens) niet voor niets onder vermelding op de bedrijfspagina toch?

Ik weet niet wat er in de Kop van Noord Holland voor capaciteit bestaat, maar regionaal medegebruik ligt voor de hand.

Bijdragen op persoonlijke titel.


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #1709 Gepost op: 24 juni 2016, 18:25:53
Hier een betere foto van de hoogwerker zelf, meer foto's zijn te bekijken op mijn Flickr-account. ;)


Bronto Skylift FL 60 XR (3)
by Dave Minderman, on Flickr
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.