Hoogwerkers en Autoladders

Auteur Topic: Hoogwerkers en Autoladders  (gelezen 546031 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #610 Gepost op: 2 april 2006, 22:03:50
Hij komt denk ik ook op de opendag in Opsterland 8 april dan kan ik er betere foto's van maken.

Heb hem denk ik wel van de voor kant maar dan moet ik even zoekken deze foto's stonden al op mijn site vandaar.


Marten

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
  • Modelbouwer űt Fryslân ;D
    • Modelauto1/87
Reactie #611 Gepost op: 3 april 2006, 16:07:43
geen foto's van de voorkant?

Gr. Vincent

Asjeblieft  ;)


Hier nog een foto'tje, helaas niet super kwaliteit.


Brandweer Drachten krijgt dit jaar ook nog nieuwe een HV-1/HV-2 met dubbelcabine.


Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #612 Gepost op: 3 april 2006, 16:26:15
De HW van hoorn is inderdaad afgeleverd !!!

Alleen gaat hij de komende weken steeds even weg voor de laatste puntjes op de i !!!





foto's via http://groups.msn.com/brandweerhoorn/


jwpots

  • Gast
Reactie #613 Gepost op: 3 april 2006, 20:21:27
BRON: www.amsterdam.brandweer.nl | 03-04-2006
Brandweerkorpsen ondertekenen gezamenlijk contract voor levering hoogwerkers.
 
Morgen, dinsdag 4 april, ondertekenen zeven (regionale) brandweerkorpsen een leveringscontract voor hoogwerkers. Doordat korpsen met elkaar samenwerken in de verwerving van nieuw materieel wordt vooral in de aanbesteding flink bespaard. Na een gezamenlijke Europese aan-besteding is een overeenkomst gesloten met de firma Metz GMBH uit Duitsland.

Acht korpsen plaatsen naar verwachting direct een bestelling voor een hoogwerker. Het contract wordt ondertekend bij de Brandweer Regio Utrechts Land.

Hoogwerkers worden ingezet bij incidenten waarbij een brand vanaf een hoogte moet worden bestreden. Ook bij het horizontaal afhijsen van personen die niet op gebruikelijke wijze uit een pand kunnen komen biedt een hoogwerker uitkomst. Daarnaast kan een hoogwerker ook ingezet worden als redvoertuig, om mensen uit een brandend gebouw te redden.

Het is niet de eerste keer dat brandweerkorpsen gezamenlijk een aanbesteding doen. Eerder al werd eenzelfde procedure gehanteerd voor de aanschaf van autoladders. Het leveringscontract dat dinsdag 4 april wordt getekend is een samenwerking tussen de Regionale Brandweer Amsterdam en omstre-ken, Brandweer Regio Utrechts Land, Veiligheidsregio Noord- Holland Noord, Brandweer Purmerend, Brandweer Bergen op Zoom/ Roosendaal, Brandweer Fryslân en de Hulpverleningsregio Kennemerland.

Groet
Johan


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #614 Gepost op: 7 mei 2006, 15:17:15
Ik heb in dit topic wel eens vermeldt dat de bedrijfsbrandweer Boehringer uit Ingelheim een 54 meter hoogwerker heeft. Vandaag was ik in de gelegenheid deze eens te fotograveren.
het betreft een Mercedes Actros 3343 met een aangebouwde Jung achteras. de opbouw is van Bronto-Ziegler



Aaldert


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #615 Gepost op: 8 mei 2006, 19:04:59
gisteren gemaakt in amsterdam post dapperstraat (victor)



Nick

  • Gast
Reactie #616 Gepost op: 8 mei 2006, 19:19:41
gisteren gemaakt in amsterdam post dapperstraat (victor)

http://img191.imageshack.us/img191/4456/pict00030uy.th.jpg

Leuk dat logo op de verkeerde plaats  :)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #617 Gepost op: 8 mei 2006, 19:22:38
Erg bijzonder die AL van Drachten, ik denk straks uniek in Nederland met die dubbele cabine.

Bij mijn weten is dit de meest recente met een dubbele cabine in Nederland.

mvg
Guus
wel gaaf die dubbele cabine  ;)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #618 Gepost op: 8 mei 2006, 20:07:05
Leuk dat logo op de verkeerde plaats  :)

In eerste instantie was het de bedoeling dat het logo op deze manier gebruikt zo worden. Dit is gelukkig niet door gegaan.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #619 Gepost op: 8 mei 2006, 21:27:59
Nog totaal kaal, zonder enig kenmerk maar toch vanavond alvast gekiekt: een nieuwe MAN-hoogwerker met Metz-opbouw. Ik probeer op te blijven letten daar om de identiteit te achterhalen  ;) Een leuk detail: op de poten zitten bovenaan groene markeerlampjes (niet goed zichtbaar vanwege de fellere oranje lampen).



groetjes, Michel