GRIP 1 vliegtuig Cessna neergestort (1 dode, 3 gewonden) - Maasvlakte Rotterdam 28-05-2012

Auteur Topic: GRIP 1 vliegtuig Cessna neergestort (1 dode, 3 gewonden) - Maasvlakte Rotterdam 28-05-2012  (gelezen 63683 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
10-tallen kilometers van de bewoonde wereld. Kennelijk zijn er dus toch nog onbewoonde gebieden in Nederland waar zoiets, als wat er vandaag gebeurd is, toch gewoon mogelijk is.

Jammer dat er dan niet eerder gezocht is op land door div. hulpdiensten.
Goede les voor de volgende keer: Houdt ook oog voor dingen die op het eerste oog niet voor mogelijk worden gehouden.
(ik had deze optie al eerder gemeld maar dit werd helaas in de wind geslagen)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
10-tallen kilometers van de bewoonde wereld. Kennelijk zijn er dus toch nog onbewoonde gebieden in Nederland waar zoiets, als wat er vandaag gebeurd is, toch gewoon mogelijk is.

Jammer dat er dan niet eerder gezocht is op land door div. hulpdiensten.
Goede les voor de volgende keer: Houdt ook oog voor dingen die op het eerste oog niet voor mogelijk worden gehouden.
(ik had deze optie al eerder gemeld maar dit werd helaas in de wind geslagen)

Heb je enig idee hoe mistig het daar is?


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Heb je enig idee hoe mistig het daar is?

Ja, 200 m zicht. Nou en? Dan kun je met een 4x4 toch nog gewoon rijden?
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ja, 200 m zicht. Nou en? Dan kun je met een 4x4 toch nog gewoon rijden?
Niet dus
Ik denk het wel, aangezien in het journaal werd verteld dat de plaats van het ongeval niet per voertuig bereikt kon worden.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Ja, 200 m zicht. Nou en? Dan kun je met een 4x4 toch nog gewoon rijden?

Altijd makkelijk gezegd achteraf. Precies hetzelfde als de opmerking over de Prio 2 alarmeringen. Zolang wij de ins en outs niet weten kunnen we hier geen oordeel over vellen, ook dit is een vorm van speculatie. De hulpdiensten hebben hun stinkende best gedaan, maar achteraf is er toch weer commentaar...


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Altijd makkelijk gezegd achteraf. Precies hetzelfde als de opmerking over de Prio 2 alarmeringen. Zolang wij de ins en outs niet weten kunnen we hier geen oordeel over vellen, ook dit is een vorm van speculatie. De hulpdiensten hebben hun stinkende best gedaan, maar achteraf is er toch weer commentaar...

Dat maak jij ervan, ik heb alleen een opmerking hierover gemaakt waarop er diverse antwoorden kwamen.
Ik heb alle lof voor de hulpdiensten.

En over dat Prio 1 en 2 gebeuren zie ik graag een PM van je tegemoet.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Dion

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,214
Volgensmij zit er altijd nog een verschil in commentaar en discussiepunten creëren. Naar mijn weten is het forum voor het laatste opgericht  ;)


kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
@Hunter:
Inzoomen, de reddingsboten e.d. varen op een kluitje ten westen van de Maasvlakte. O.a. de Zeearend, Jeanine Parqui, Antoinette SAR, Kitty Roosmale en de RPA15.

Niet alle boten kun je op deze site vinden. Reden: de boefjes hoeven niet te weten waar de boevenvangers uithangen. Zo werkt de Zeearend volgens mij wel in kustwachtverband en doet ze mee aan SAR-taken maar verricht ze primair taken voor de Douane.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Volgensmij zit er altijd nog een verschil in commentaar en discussiepunten creëren. Naar mijn weten is het forum voor het laatste opgericht  ;)
Nou, het is heel simpel. Niemand weet nu exact wat er gebeurt is, dat beeld gaat vanaf nu stukje bij beetje ontstaan. Doormiddel van de persberichten en foto,s, en eventuele persoonlijke ervaringen. En het is zinvoller om de inzet te bediscussieren aan de hand van het materiaal aan foto,s en persberichten. Niet zo uit de losse hand. ;)


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
KHV (kusthulpverleningvoertuig) ook weer terug op station. #2eMaasvlakte #crashCessna, mooi stukje samenwerking van alle hulpverleners.#KNRM

Twitter: @KNRM_Ouddorp