Wat is?

Auteur Topic: Wat is?  (gelezen 13706 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #50 Gepost op: 31 oktober 2005, 16:36:26
Nee, flexteam is toch een undercoverteam die verdachten arresteert. Als ik her goed begrepen heb...

mij is verteld dat het flex team staat voor flexibiliteit, ze springen bij waar nodig, als er een wijkteam mensen te kort heeft of als er bijv. de recherche met een opdracht bezig is vullen zij personeel aan
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #51 Gepost op: 31 oktober 2005, 17:18:11
De kreet Flexteam verschilt qua betekenis per regio en zelfs per inzet: inderdaad is de term gebaseerd op Flexibiliteit en dat geeft ook aan dat de inzet kan verschillen; soms in burger aanhoudingen verrichten (drugspanden bijvoorbeeld), soms in ME-tenue ter assistentie bij grotere/langdurige incidenten of bijvoorbeeld ter assistentie van de surveillancedienst bij een gewelddadige verdachte die zich ergens verschanst heeft. Noem het maar op. Eigenlijk zijn het gewoon een heleboel handjes die je indien nodig kunt laten wapperen.... ;)
greetz,  Enrique


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #52 Gepost op: 31 oktober 2005, 17:20:08
hadden Jeroen en ik het allebei goed ;D
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Annemiek

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,285
  • Reddingsbrigade
Reactie #53 Gepost op: 31 oktober 2005, 17:52:20
;)

Daar heb ik ook wel n foto van, maar die is lelijk


Dit is het inderdaad,alleen stond die ik zag op een meter of 2 hoogte,je kon er onderdoor lopen.

En ik vond het er nogal plasticachtig uitzien,maar ik hoorde dat hij bombestendig is en de vip erin gezet wordt bij dreiging..
  Ta


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #54 Gepost op: 21 november 2005, 19:45:06
wat is JZP ?

auto JZP in de binnenstad, weet iemand wat dat is?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #55 Gepost op: 21 november 2005, 19:47:44
JVO zijn politieautotje?  ;D


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #56 Gepost op: 21 november 2005, 21:07:10
JZP- jeugd en zede politie, onderdeel van de centrale recherce en is gehuistvest aan het hoofdbureau op de Marnixstraat.

mvg
Mike


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #57 Gepost op: 1 december 2005, 19:29:36
Het is geen vraag, maar wel een stukje informatie. Er zijn vast wel mede-forummers die het interessant vinden. Info gevonden in het politievakblad "Blauw".

Nieuw stelsel aanpak terrorisme

Om beter te kunnen reageren op nieuwe vormen van terrorisme krijgt Nederland vanaf 1 januari 2006 een nieuw stelsel voor de Bijzondere Bijstandseenheden (BBE) en Aanhoudings- en Ondersteuningseenheden (AOE).

In bepaalde gevallen wordt het mogelijk om speciale eenheden van politie en defensie in te zetten bij de aanpak van terrorisme. Bijvoorbeeld het beëindigen van levensbedreigende situaties, het aanhouden van vuurwapengevaarlijke verdachten en het aanpakken van personen die van terrorisme of grof geweld worden verdacht. Vanuit dit nieuwe stelsel kunnen de BBE's adequater en flexibeler reageren. Een van de onderdelen van het nieuwe stelsel wordt de Dienst Speciale Interventies (DSI). Deze dienst komt beheersmatig onder het KLPD te vallen. Het hoofd van de dienst kan alle eenheden binnen het stelsel, waaronder BBE's en AOE's in terreurgerelateerde situaties of andere situaties van grof geweld, aansturen. Het hoofd DSI wordt op dat moment commandant van de interventie. De DSI gaat bestaan uit BBE, AOD, scherpschutters en een eigen staf. Deze onderdelen bestaan uit medewerkers van politie en defensie. De AOD's blijven onder de regiokorpsen vallen, de BBE-mariniers vallen onder defensie. Zij maken wel deel uit van het stelsel, maar niet van de DSI. Gelet op de taken en inzet van de medewerkers zijn de leden van de teams noodzakelijkerwijs ook opsporingsambtenaar. De eerste mariniers zijn intussen opgeleid. Om het stelsel beter te laten functioneren zal ook de bestaande terreurwetgeving worden vereenvoudigd en opgeschoond. Daarnaast wordt de nodige uitrustig en bewapening aangeschaft. (FK)
greetz,  Enrique


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #58 Gepost op: 2 december 2005, 18:37:28
gister iemand buro misdaad gezien? dat was gaaf  8)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #59 Gepost op: 2 december 2005, 19:20:08
Nee, hoezo?