inzet KNRM Ouddorp Medische Evacuatie 26-05-2012

Auteur Topic: inzet KNRM Ouddorp Medische Evacuatie 26-05-2012  (gelezen 12211 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #10 Gepost op: 30 mei 2012, 20:26:04
Volgens mij gaat het hier om KNRM Ouddorp (reddingboten Baron van Lynden & Griend).. Of gaat het om een ander filmpje?

Klopt. Daarop was te zien hoe een wat later arriverende opstapper zich op het laatste moment bij zijn in het pak en redvest gestoken kameraden voegt, en slechts gekleed in een T-shirtje in volle vaart het ruime sop kiest aan boord van de snelle reddingsboot, een open RIB.
De later arriverende ambuplegen krijgen wel een redvest aan.

Het is echt jammer dat de video verwijderd is. Het was juist een die toonde dat we van elkaars fouten kunnen leren, TAS 71-1 zag er zelfs eerst helemaal geen kwaad in, maar haalt 'm er nu toch af. Voorschreidend inzicht is dus mogelijk!


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #11 Gepost op: 30 mei 2012, 21:44:21
Wat zeg jij nou, ik onder druk gezet nee hoor!!!!!!
Maar waarom is de video dan verwijderd? Ik vind het juist een goed voorbeeld van hoe het niet moet. Daar kan iedereen van leren.
Slim is het niet, maar we weten allemaal dat dit gebeurd en zo'n video zet iedereen weer even op scherp.


Rob van Munster

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 609
Reactie #12 Gepost op: 30 mei 2012, 23:46:17
De opstapper kwam laat aan toen lag de OUDbu al in het water hij vroeg ook aan ons/de mensen die er bij stonden of we zijn auto wilden verplaatsen. En het was een MEDEVAC waarbij de KNMR van Ouddorp assistentie vroeg van de andere Reddingsboot. Ik snap dat je zonder redvest enz. niet verstandig bezig bent maar het ging hier tog om een medische inzet. En als er mensen in het spel zijn doe je toch een stapje harder :)
Gelukkig hebben we de tekst nog.......
Of is het filmpje weggehaald omdat een trekker illegaal met een sirene rijdt........?


TAS 71-1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #13 Gepost op: 31 mei 2012, 18:33:56
Gelukkig hebben we de tekst nog.......
Of is het filmpje weggehaald omdat een trekker illegaal met een sirene rijdt........?

Het filmpje is niet weggehaald i.v.m. de sirene van de trekker


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #14 Gepost op: 31 mei 2012, 18:46:46
Het filmpje is niet weggehaald i.v.m. de sirene van de trekker

Waarom wel?


TAS 71-1

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Reactie #15 Gepost op: 31 mei 2012, 20:21:24
Deze video is verwijderd op verzoek van de Ouddorpse Reddingsbrigade/KNRM
En is terug geplaats met wijzigingen in het filmpje, hij staat dus weer op YouTube..

Ik vindt einde discussie :)

M.v.g. Jorian Roos (TAS 71-1)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #16 Gepost op: 31 mei 2012, 20:24:50
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #17 Gepost op: 31 mei 2012, 21:23:42
Maar mocht iemand het filmpje alsnog willen zien:



Dat is een soortgelijk filmpje, maar dan zonder gestuntel van een aan boord klimmend, later nog steeds slechts in een t-shirtje gestoken meevarend bemanningslid, dat is er uit geknipt. Let op, als we wat van de illegale sirene van de tractor zeggen verdwijnt die ook in de volgende montage...  ;D  

Dit is nou het gevaar van allemaal jochies die op een gekleurde geknipte wijze journalistje gaan spelen en doen alsof ze de gang van zaken in beeld brengen. Het ontaart in pure propaganda, een vervrongen beeld van de werkelijkheid.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #18 Gepost op: 31 mei 2012, 21:27:46
Dat is een soortgelijk filmpje,
Dat zegt Tas inderdaad:
En is terug geplaats met wijzigingen in het filmpje
Ik had dus eigenlijk moeten schrijven: 'Maar mocht iemand het nieuwe aangepaste filmpje alsnog willen zien."
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #19 Gepost op: 31 mei 2012, 21:40:11
Wat zeg jij nou, ik onder druk gezet nee hoor!!!!!!

Nee hoor, helemaal geen druk, wat zeg je nou? Ze hebben me gewoon verzocht om het er af te halen, geen idee trouwens wat ze achter hun rug verborgen hadden.   :D  Ze schaamden zich dus en dat is toch wel weer goed. Nuttig forum dit. Daar zal nog lang over gepraat worden dankzij TAS!  O0  Zou maar een beetje uitkijken als je de volgende keer weer opnames gaat maken van het ploegje en droge kleren meenemen in een vuilniszak. Voor de zekerheid.

Helemaal volgens de VOR, denk er om, alleen beelden van de KNRM waarop zij postief naar buiten komt.